מכון חנה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 363 בתים ,  11 באפריל 2017
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:


==התייסדות המכון==
==התייסדות המכון==
מכון חנה נוסד ביוזמתה של הגב' שרה לבקובסקי בשנת [[תשל"ב]], ונקרא על שמה של [[חנה שניאורסון (אם אדמו"ר שליט"א)|הרבנית חנה שניאורסון]] אמו של [[הרבי]]. המכון זכה לקירובים רבים מהרבי, וערך סיור במכון לאחר רכישת הבנין לפני שהשתכנה בו הקבוצה הראשונה, ובסיום הביקור השאיר במקום מספר ספרי קודש ו[[קופת צדקה]].
מכון חנה נוסד ביוזמתה של הגב' שרה לבקובסקי בשנת [[תשל"ב]], ונקרא על שמה של [[חנה שניאורסון (אם אדמו"ר שליט"א)|הרבנית חנה שניאורסון]] אמו של [[הרבי]]. המכון זכה לקירובים רבים מהרבי, וב[[ט"ו שבט]] [[תשל"ד]] ערך סיור במכון יחד עם הרב [[יעקב יהודה הכט]] (לפני שהשתכנה בו הקבוצה הראשונה), וביקר בכל שלושת הקומות של המכון כשהרב הכט מאיר לרבי עם פנס את החדרים החשוכים והמבואות, ובסיום הביקור השאיר במקום מספר ספרי קודש{{הערה|סידור, תהילים, תניא, כתר שם טוב, מגיד דבריו ליעקב.}} ו[[קופת צדקה]].


בחג הפסח הראשון לאחר התחלת פעילותו של המכון במשכנו הקבוע, החל הרבי לפקוד גם את 'מכון חנה' במהלך הסיור שערך במוסדות הציבור בליל חג הפסח לפני שהלך לערוך את ליל הסדר בביתו. באחד הפעמים אף התבטא הרבי באוזני אחד המלווים כי כעת הוא הולך ל'ביתו'. סדר זה המשיך גם בשנים הבאות (עד לשנת [[תשמ"א]] שאז הפסיק הביקורים בסדרים).
בליל הסדר של שנת [[תשל"ד]], שהיה חג הפסח הראשון לאחר התחלת פעילותו של המכון במשכנו הקבוע, החל הרבי לפקוד גם את 'מכון חנה' במהלך הסיור שערך במוסדות הציבור בליל חג הפסח לפני שהלך לערוך את ליל הסדר בביתו. באחד הפעמים אף התבטא הרבי באוזני אחד המלווים כי כעת הוא הולך ל'ביתו'. סדר זה המשיך גם בשנים הבאות (עד לשנת [[תשמ"א]] שאז הפסיק הביקורים בסדרים).


כמו כן את ה[[משלוח מנות|משלוחי מנות]] שקיבל הרבי מהחסידים, חילק הרבי למוסדות החינוך השונים בקראון הייטס, ובין המוסדות נמנה גם מכון חנה.
כמו כן את ה[[משלוח מנות|משלוחי מנות]] שקיבל הרבי מהחסידים, חילק הרבי למוסדות החינוך השונים בקראון הייטס, ובין המוסדות נמנה גם מכון חנה.
30,791

עריכות

תפריט ניווט