מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 7: | שורה 7: | ||
ובפרטיות כמה דרגות בצמצום זה: | ובפרטיות כמה דרגות בצמצום זה: | ||
* '''המצאת האור מהעצמות''' - תחילת מציאות האור הוא כלול בעצמות ממש.{{הערה|שם=יתרו מה}}{{הערה|שם=החודש|מאמר דיבור המתחיל החודש הזה לכם תשמ"ז הערה 28 29 (לתוספת ביאור ראה ספר "להבין ולהשכיל" (ביאורי ר' יואל כהן על מאמרי הרבי) במאמר כי ישאלך בנך בעיונים)}} ושם הוא אינו בבחינת מציאות כלל אפילו לא באופן של [[יכולת]], וזאת מכיוון שהעצמות מובדל מכל עניין, וכל העניינים ([[יכולת]], [[מאור]], [[אור]]) שבו הם בו בהשוואה ממש, ומציאותם הם מציאות אחת עם העצמות,{{הערה|שם=יתרו מה|שבת פרשת יתרו תשמ"ה.}} שעל אף שהאור אין המשכתו באופן של [[יש מאין]] כי אם כל עניינו התגלות העצם והתכללותו במקורו הוא עניין ה"מאור", עניין המאור שבעצמות הוא חד עם עצמותו ממש עד שאינו עולה בשם תואר מאור.{{הערה|שם=החודש}} לכן המשכת האור מהאור הכלול בהעצמות ממש להיות בבחינת יכולת הוא בהכרח על ידי "צמצום מבהיל".{{הערה|שם=באתי לגני מה|מאמר באתי לגני תשמ"ה.}} | * '''המצאת האור מהעצמות''' - תחילת מציאות האור הוא כלול בעצמות ממש.{{הערה|שם=יתרו מה}}{{הערה|שם=החודש|מאמר דיבור המתחיל [http://www.chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/3/17/112.htm "החודש הזה לכם תשמ"ז] הערה 28 29 (לתוספת ביאור ראה ספר "להבין ולהשכיל" (ביאורי ר' יואל כהן על מאמרי הרבי) במאמר כי ישאלך בנך בעיונים)}} ושם הוא אינו בבחינת מציאות כלל אפילו לא באופן של [[יכולת]], וזאת מכיוון שהעצמות מובדל מכל עניין, וכל העניינים ([[יכולת]], [[מאור]], [[אור]]) שבו הם בו בהשוואה ממש, ומציאותם הם מציאות אחת עם העצמות,{{הערה|שם=יתרו מה|שבת פרשת יתרו תשמ"ה.}} שעל אף שהאור אין המשכתו באופן של [[יש מאין]] כי אם כל עניינו התגלות העצם והתכללותו במקורו הוא עניין ה"מאור", עניין המאור שבעצמות הוא חד עם עצמותו ממש עד שאינו עולה בשם תואר מאור.{{הערה|שם=החודש}} לכן המשכת האור מהאור הכלול בהעצמות ממש להיות בבחינת יכולת הוא בהכרח על ידי "צמצום מבהיל".{{הערה|שם=באתי לגני מה|מאמר באתי לגני תשמ"ה.}} | ||
* '''ירידות באור גופא''' - לאחרי ירידה זו ישנם הירידות שבאור גופא מדרגה לדרגה כדלהלן: | * '''ירידות באור גופא''' - לאחרי ירידה זו ישנם הירידות שבאור גופא מדרגה לדרגה כדלהלן: |