חיבוט הקבר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,615 בתים ,  2 בפברואר 2017
עריכה
(עריכה)
שורה 8: שורה 8:
[[רבי יהושע בן לוי]] תיאר את מהלך הדברים כך:
[[רבי יהושע בן לוי]] תיאר את מהלך הדברים כך:


מלאך המות מגיע כשחציו אש ושרשאות [[ברזל]] בידיו, בהכאה הראשונה מתפרקים איברי המת, ובהכאה השניה גם עצמותיו. ו[[מלאך|מלאכי השרת]] מלקטים את ה[[עצמות (איברי האדם)|עצמות]] ומעמידים אותו שוב, ומכהו פעם שלישית. ודנים אותו ביום הראשון והשני, ובשלישי מכים אותו בעיניו מכיון שלא ראה, באזניו כיון שלא שמע, בשפתיו כיון שדיבר דברי תפלות, בלשונו כיון שהעיד עדות שקר וברגליו כיון שהקדים לרוץ לדבר עבירה.
מלאך המות מגיע כשחציו אש ושרשראות [[ברזל]] בידיו, בהכאה הראשונה מתפרקים איברי המת, ובהכאה השניה גם עצמותיו. ו[[מלאך|מלאכי השרת]] מלקטים את ה[[עצמות (איברי האדם)|עצמות]] ומעמידים אותו שוב, ומכהו פעם שלישית. ודנים אותו ביום הראשון והשני, ובשלישי מכים אותו בעיניו מכיון שלא ראה, באזניו כיון שלא שמע, בשפתיו כיון שדיבר דברי תפלות, בלשונו כיון שהעיד עדות שקר וברגליו כיון שהקדים לרוץ לדבר עבירה.


==סיבת העונש==
==סיבת העונש==
ה[[אדמו"ר הזקן]] כותב{{הערה|לקוטי אומרים פרק ח.}}:
[[אדמו"ר הזקן]] כותב{{הערה|לקוטי אמרים פרק ח.}} שסיבת חיבוט הקבר היא בכדי לנקות ולטהר את ה[[גוף]] מהנאות העולם הזה ותענוגיו שנתענג וקיבל מטומאת ה[[קליפת נוגה]] ו[[שדין יהודאין]]. רק מי שלא נהנה מהעולם הזה כמו רבינו הקדוש, לא עובר דין זה.
 
שסיבת חיבוט הקבר היא בכדי לנקות ולטהר את ה[[גוף]] מהנאות העולם הזה ותענוגיו שנתענג וקיבל מטומאת ה[[קליפת נוגה]] ו[[שדין יהודאין]].
 
ורק מי שלא נהנה מהעולם הזה כמו רבינו הקדוש, לא עובר דין זה.


==עצות להיפטר מהעונש==
==עצות להיפטר מהעונש==
שורה 22: שורה 18:


{{ציטוט| תוכן=  
{{ציטוט| תוכן=  
:השיעור להפטר מ'''חיבוט הקבר''' הוא, שחלק שישי מהמעת לעת יאומר [[אותיות]] התורה, [[תהילים]] וכו'.
השיעור להפטר מ'''חיבוט הקבר''' הוא, שחלק שישי מהמעת לעת יאמר [[אותיות]] התורה, [[תהילים]] וכו'.
::לזכות לזיכוך הנפש להפטר מכף הקלע הוא על ידי חזרה כל היום כמה שיש ביכולתו, [[משניות]] [[תניא]] [[תהילים]] בע"פ|מקור=היום יום ז' טבת|מרכאות=כן}}
::לזכות לזיכוך הנפש להפטר מ[[כף הקלע]] הוא על ידי חזרה כל היום כמה שיש ביכולתו, [[משניות]] [[תניא]] [[תהילים]] בעל פה|מקור=[[היום יום]] ז' טבת|מרכאות=כן}}
{{ציטוט| תוכן=
אדם צריך להרבות באמירת אותיות (לאמור [[תהלים]], לחזור [[משניות]]) מתי והיכן שהוא יכול, בכדי לחזק את קיום העולם, בכדי להציל עצמו מ'''חיבוט הקבר''' ו[[כף הקלע]] ולזכות לכל הגילויים הגבוהים ביותר|מקור=[[היום יום]] ה' שבט|מרכאות=כן}}


העולים לקבר המת, כדי להתפלל לעילוי נשמתו, קוראים פסוקים המתחילים באותיות שמו של הנפטר, או תפילות המתחילות באות הראשונה של שמו, כסגולה נגד חיבוט הקבר.
העולים לקבר המת, כדי להתפלל לעילוי נשמתו, קוראים פסוקים המתחילים באותיות שמו של הנפטר, או תפילות המתחילות באות הראשונה של שמו, כסגולה נגד חיבוט הקבר.


כמו כן בסיום שמו"ע קודם יהיו לרצון מובא בספרים וכן הוא [[מנהג חב"ד]] לומר פסוק שמתחיל ומסתיים באות הראשונה והאחרונה של שמו, כך לא ישכח את שמו כאשר ישאלו [[מלאך]] המות.
בספרים מובא, וכן הוא [[מנהג חב"ד]], לומר בסיום [[שמונה עשרה]] קודם 'יהיו לרצון' פסוק שמתחיל ומסתיים באות הראשונה והאחרונה של שמו, כך לא ישכח את שמו כאשר ישאלו [[מלאך]] המות.
 
בנוסף לכך אצל חסידי חב"ד אומרים גם את שמו של ה[[רבי]] כיון שרוצים להזכיר ששייכים אליו{{הערה|ראה בספר [[שהרבי יחייך]] ע' 113.}}.
 
==ד' אמות בחברון==
[[אדמו"ר האמצעי]] המליץ לחסידי חב"ד לקנות נחלה ב[[חברון]] והבטיח שמי שיקנה ד' אמות בחברון - ינצל מ'''חיבוט הקבר'''.
הדברים נכתבו בגליון מיוחד שהדפיס רב העדה האשכנזית בחברון, הרב שמעון מנשה חייקין בשנת תרמ"ח:
{{ציטוט| תוכן=
מעיד אני מה שראיתי בעיני המכתב יד קדשו, שכתב האדמו"ר האמצעי נבג"מ, לאנ"ש דפה עיה"ק בשנת תקפ"ג בעת שנתיסד הישוב של אנ"ש בחברון ת"ו. וכתב בזה"ל: מצאתי כתוב בשם הרדב"ז, שכל מי שיש לו אחוזת נחלה בעיה"ק חברון ת"ו יהיה ניצול מחיבוט הקבר, ואדמו"ר בעצמו קנה פה עיר הקודש את הבית הכנסת הקטנה (הנקראת בפי כל בית הכנסת אברהם אבינו, כמובא הסיפור על זה בספר עמק המלך בהקדמתו פ' עשירי יעו"ש נפלאות) על שמו, כדי שיהיה לו אחוזת נחלה בעה"ק חברון ת"ו|מרכאות=כן}}


בנוסף לכך אצל חסידי חב"ד אומרים גם את שמו של ה[[רבי]] כיון שרוצים להזכיר גם ששייכים אליו{{הערה|ראה בספר [[שהרבי יחייך]] ע' 113.}}.


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:גיהנום]]
[[קטגוריה:גיהנום]]
38

עריכות

תפריט ניווט