שיחה:נשיא הדור: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,713 בתים ,  28 בדצמבר 2016
שורה 41: שורה 41:
:::אני לא מוחק שוב, אני כן חוזר לערך ומפריד בסתירה המדומה, ומחכה להמשך הדיון. עומד על דעתי שהכללת הנושא בערך הנדו"ד יוצרת שעטנז וערבוב: זה שנשיא הדור ממשיך לחבר יהודים לקב"ה לאחר הסתלקותו, הוא בדיוק כמו שכל צדיק ממשיך לפעול לאחר הסתלקותו, זה '''לא''' שייך לנשיא שבגוף, זה '''כן''' שייך לערך [[הסתלקות]]. והעובדה שהעורך הנכבד לא טרח להרחיב את הערך הנ"ל (וגם לא יעשה זאת לעולם, כי זה לא מספיק מקדם את האג'נדה שלו בשהותו כאן), לא שוללת את ההגיון הפשוט הזה. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 07:52, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
:::אני לא מוחק שוב, אני כן חוזר לערך ומפריד בסתירה המדומה, ומחכה להמשך הדיון. עומד על דעתי שהכללת הנושא בערך הנדו"ד יוצרת שעטנז וערבוב: זה שנשיא הדור ממשיך לחבר יהודים לקב"ה לאחר הסתלקותו, הוא בדיוק כמו שכל צדיק ממשיך לפעול לאחר הסתלקותו, זה '''לא''' שייך לנשיא שבגוף, זה '''כן''' שייך לערך [[הסתלקות]]. והעובדה שהעורך הנכבד לא טרח להרחיב את הערך הנ"ל (וגם לא יעשה זאת לעולם, כי זה לא מספיק מקדם את האג'נדה שלו בשהותו כאן), לא שוללת את ההגיון הפשוט הזה. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 07:52, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
:::ובנוגע להערת האגב: לא זכיתי להבין ההבדל בין "חיים גשמיים" ל"חיים רוחניים בגוף גשמי", ובכלל לא מוזכר בערך "חיים גשמיים" אלא "גוף גשמי". • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 07:55, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
:::ובנוגע להערת האגב: לא זכיתי להבין ההבדל בין "חיים גשמיים" ל"חיים רוחניים בגוף גשמי", ובכלל לא מוזכר בערך "חיים גשמיים" אלא "גוף גשמי". • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 07:55, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
::::זה שאינך רואה סתירה הוא מצד פרשנות שלך ש"הוא בדיוק כמו שכל צדיק ממשיך לפעול וכו'" ולכן גם נקבל את הפרשנות הזאת (למרות הדחק שהלשון הוא נשיא הדור הלשון של הרבי בעניין שהוא שורש הנשמות וכו', ועוד והוא העיקר, שלא בתוארים עסקינן אלא בגופו של עניין שענינו של נשיא הוא ממוצע המחבר ומפורש בשיחה שעניין זה עצמו ממשיך גם לאחרי ההסתלקות) אין להשמיטו מהערך העוסק בנשיא.
::::השתמשתי בביטוי זה כי לדעתי חיים בגוף גשמי הוא ביטוי שלא מגדיר היטב את העניין, וכמבואר בקונטרס ההשטתחות שחייו הרוחניים של הצדיק נמצאים בגופו הגשמי בקבר. ועיקר הדיוק הוא חיים גשמיים. כלומר, חיים הבאים לידי ביטוי גשמי בגופו הגשמי.
::::(בנוגע לגרסא יציבה באמת שלא זו הייתה כוונתי, אין לעניין בזה ולא כח לזה - בפרט לא אתך {{קריצה}} רק שזה לא נחמד לקיים דיון, ופתאום בא מישהו ועושה מחטף ועורך וכו')
::::הנושא שונה בעקבות ההוספה שלך.. כי רציתי להשאירו. לדעתי עדיין לא מובהר בערך היטב ההכרח המקור והביאור לכך שנשיא הדור חייב להיות חי בגוף גשמי.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:14, 28 בדצמבר 2016 (UTC)


==מקורו בחז"ל==
==מקורו בחז"ל==
נראה באופן שטחי שהעניין מתקשר למושג [[מלך]] אבל פשוט (בעיני עכ"פ) שכללות העניין של נישא הדור הוא הגדרה בפנימיות התורה כלומר בנשמות יותר מאשר בגדרי ההלכה והנגלה. והייטב דרוש שלא לבלבל בין הנביא, המלך, האב בי"ד, וכו' שהיו בכל דור, לבין נשיא הדור המבואר כאן, ובשביל זה דרוש לכל הפחות פרק העוסק במקור העניין באופן הכי ברור (בעיני ייתכן שלמרות שנשיא הדור אינו המלך של הדור ואעפ"כ נלמדים כמה גדרים ועניינים מעניין המלך) האם יש מקור בחז"ל לכל העניין או משמקורו בתניא וגם שם הלשון "ראשי אלפי ישראל שבדורם" וכו' וכו'.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:01, 18 בדצמבר 2016 (UTC)
נראה באופן שטחי שהעניין מתקשר למושג [[מלך]] אבל פשוט (בעיני עכ"פ) שכללות העניין של נישא הדור הוא הגדרה בפנימיות התורה כלומר בנשמות יותר מאשר בגדרי ההלכה והנגלה. והייטב דרוש שלא לבלבל בין הנביא, המלך, האב בי"ד, וכו' שהיו בכל דור, לבין נשיא הדור המבואר כאן, ובשביל זה דרוש לכל הפחות פרק העוסק במקור העניין באופן הכי ברור (בעיני ייתכן שלמרות שנשיא הדור אינו המלך של הדור ואעפ"כ נלמדים כמה גדרים ועניינים מעניין המלך) האם יש מקור בחז"ל לכל העניין או משמקורו בתניא וגם שם הלשון "ראשי אלפי ישראל שבדורם" וכו' וכו'.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:01, 18 בדצמבר 2016 (UTC)
5,403

עריכות

תפריט ניווט