הדלקת נרות חנוכה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
שורה 80: שורה 80:
* "משמאל הפתח" - היות ויניקת וחיות הקליפות הוא מ[[גבורה|קו השמאל]] לכן האור של חנוכה תפקידו לבטל יניקה זו לכן מדליקים אותה דוקא בשמאל.{{הערה|שם=נח}} וכן, כללות הבירור שעל ידי התורה והמצוות היא בקו הימין, אולם על ידי חנוכה מבררים את הניצוצות הכי רחוקים היינו בירור קו השמאל עצמו.{{הערה|הרבי, מאמר "וישב יעקב" תשי"ב ([http://www.chabadlibrary.org/books/admur/tm/4/25/209.htm תורת מנחם חלק ד עמוד רט]).}}
* "משמאל הפתח" - היות ויניקת וחיות הקליפות הוא מ[[גבורה|קו השמאל]] לכן האור של חנוכה תפקידו לבטל יניקה זו לכן מדליקים אותה דוקא בשמאל.{{הערה|שם=נח}} וכן, כללות הבירור שעל ידי התורה והמצוות היא בקו הימין, אולם על ידי חנוכה מבררים את הניצוצות הכי רחוקים היינו בירור קו השמאל עצמו.{{הערה|הרבי, מאמר "וישב יעקב" תשי"ב ([http://www.chabadlibrary.org/books/admur/tm/4/25/209.htm תורת מנחם חלק ד עמוד רט]).}}
* "זמן הדלקתה בשקיעת ה[[חמה]]" - לפי שעניינה להאיר את החושך לכן ההדלקה בלילה דווקא לאחר שקיעת החמה.  
* "זמן הדלקתה בשקיעת ה[[חמה]]" - לפי שעניינה להאיר את החושך לכן ההדלקה בלילה דווקא לאחר שקיעת החמה.  
::''בביאור שייכות שקיעת החמה להארת נרות חנוכה כמה עניינים''{{הערה|לכללות ביאורים אלו, ראה [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=31648&st=&pgnum=218 אור התורה בראשית חלק ה' דף תתקמ ב ואילך].}}:
::''בביאור שייכות שקיעת החמה להארת נרות חנוכה כמה עניינים''{{הערה|1=לכללות ביאורים אלו, ראה [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=31648&st=&pgnum=218 אור התורה בראשית חלק ה' דף תתקמ ב ואילך].}}:
:א) חמה הוא אור ה[[אצילות]] ושקיעתה הוא עניין גילוי אור ה[[שמש]] - [[ז"א דאצילות]] ב[[ספירת המלכות]] שממנה ועל ידה נמשך הגילוי בחושך של [[בי"ע]]. ולפי זה עיקר הגילוי מצד העולמות הוא לאחרי השקיעה, ולכן אז הוא זמן הדלקת נרות חנוכה שעניינם להאיר העולמות.
:א) חמה הוא אור ה[[אצילות]] ושקיעתה הוא עניין גילוי אור ה[[שמש]] - [[ז"א דאצילות]] ב[[ספירת המלכות]] שממנה ועל ידה נמשך הגילוי בחושך של [[בי"ע]]. ולפי זה עיקר הגילוי מצד העולמות הוא לאחרי השקיעה, ולכן אז הוא זמן הדלקת נרות חנוכה שעניינם להאיר העולמות.
:ב) חמה ענינה ספירת המלכות. שקיעת החמה עניינה, מלכות לא כפי שהיא במקומה מיוחדת באור האצילות, אלא כפי שיורדת לבי"ע ונעשית "ראש לשועלים". ודווקא במקום זה ובדרגה זו יש להאיר את נרות החנוכה להפוך ענייני העולם לקדושה. (בניגוד לנרות המנורה אותה הדליקו מבעוד יום, שעניינם ייחוד עם אור האלקות כפי שהוא באצילות. ובעבודת האדם חילוק שני הדרגות הן כפי שהאדם נמצא במצב של [[אהבה]] ותשוקה לאלקות או כפי שהוא בלי אהבה שאז העבודה להמשיך במקומו אלקות על ידי קבלת עול.)
:ב) חמה ענינה ספירת המלכות. שקיעת החמה עניינה, מלכות לא כפי שהיא במקומה מיוחדת באור האצילות, אלא כפי שיורדת לבי"ע ונעשית "ראש לשועלים". ודווקא במקום זה ובדרגה זו יש להאיר את נרות החנוכה להפוך ענייני העולם לקדושה. (בניגוד לנרות המנורה אותה הדליקו מבעוד יום, שעניינם ייחוד עם אור האלקות כפי שהוא באצילות. ובעבודת האדם חילוק שני הדרגות הן כפי שהאדם נמצא במצב של [[אהבה]] ותשוקה לאלקות או כפי שהוא בלי אהבה שאז העבודה להמשיך במקומו אלקות על ידי קבלת עול.)
5,403

עריכות

תפריט ניווט