שיחת משתמש:הנחה/ה' הוא האלקים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 8: שורה 8:
{{ציטוט|תוכן=ולהבין זה, הנה נקדים מאמר הזהר המובא במצות האמנת אלהות רפ"א והוא בוארא דכ"ה ע"א כיון דידעו פקודא דא בארח כלל (ר"ל מצות האמנת אלהות שנת') כו' כדין אוליף לון בארח פרט כו' כי הוי' הוא האלקים דא בארח פרט במלה דא כמה רזין וסתרין אית בי' (הוא מצות היחוד) ודא וההוא דקדמיתא כולא מלה חדא כו' ורזא דא אני ראשון ואני אחרון (ישעי' מ"ד ו') אני ראשון בכלל ואני אחרון בפרט, וכדברים האלה כתוב עוד בפ' תרומה (קס"א) במאמר שהובא ג"כ במצוה הנ"ל פי"א כד נפקו ישראל ממצרים לא הוו ידעי ברזא דמהימנותא כלום וכד אתא משה אוליף לון דאית אלהא עילאה בעלמא, לבתר אמר להו כי ה' הוא האלקים אי תימא מלה זעירא היא למנדע הא כתיב וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלקים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת אין עוד (דברים ד' ל"ט) הכא תליא כל רזא דמהימנותא, למנדע רזא דכל רזין מגו דא למנדע סתימו רזא דכל סתימין הוי' אלקים שם מלא וכולא חד וכו' ומאן איהו ה' אחד ושמו אחד, ה' אחד שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד דא איהו יחודא חד, ושמו אחד בשכמל"ו דא איהו יחודא אחרא למהוי שמי' חד, ורזא דא ה' הוא האלקים דא כתי' כד אינון ביחודא חדא, ואי תימא כו' עד כולא חד יעו"ש כי קצרנו, וכ"כ עוד בהקדמת זהר בראשית די"ב ע"א הובא ג"כ במצוה הנ"ל רפ"א פקודא תליתאה למנדע דאית אלהא רברבא ושליטא בעלמא (היא מצות האמנת אלהות שנת') פקודא רביעאה למנדע דה' הוא האלקים כד"א וידעת היום וכו' ולאתכללא שמא דאלקים בשמא דה' למנדע דאינון חד ולית בהון פרודא עכ"ל.{{ש}}והמובן ממאמרי הזהר אלו שמצות היחוד היא לידע ששם הוי' הוא א' עם שם אלהים וכידוע ג"כ בספרי המקובלים ענין שילוב הוי' באד' או אד' בהוי' שהם קרוב לענין זה כי שם אד' הוא במדריגה א' עם שם אלקים.}}בהצלחה • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 10:22, כ"ג בחשוון, ה'תשע"ז ''<font size="1">(24 בנוב' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
{{ציטוט|תוכן=ולהבין זה, הנה נקדים מאמר הזהר המובא במצות האמנת אלהות רפ"א והוא בוארא דכ"ה ע"א כיון דידעו פקודא דא בארח כלל (ר"ל מצות האמנת אלהות שנת') כו' כדין אוליף לון בארח פרט כו' כי הוי' הוא האלקים דא בארח פרט במלה דא כמה רזין וסתרין אית בי' (הוא מצות היחוד) ודא וההוא דקדמיתא כולא מלה חדא כו' ורזא דא אני ראשון ואני אחרון (ישעי' מ"ד ו') אני ראשון בכלל ואני אחרון בפרט, וכדברים האלה כתוב עוד בפ' תרומה (קס"א) במאמר שהובא ג"כ במצוה הנ"ל פי"א כד נפקו ישראל ממצרים לא הוו ידעי ברזא דמהימנותא כלום וכד אתא משה אוליף לון דאית אלהא עילאה בעלמא, לבתר אמר להו כי ה' הוא האלקים אי תימא מלה זעירא היא למנדע הא כתיב וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלקים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת אין עוד (דברים ד' ל"ט) הכא תליא כל רזא דמהימנותא, למנדע רזא דכל רזין מגו דא למנדע סתימו רזא דכל סתימין הוי' אלקים שם מלא וכולא חד וכו' ומאן איהו ה' אחד ושמו אחד, ה' אחד שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד דא איהו יחודא חד, ושמו אחד בשכמל"ו דא איהו יחודא אחרא למהוי שמי' חד, ורזא דא ה' הוא האלקים דא כתי' כד אינון ביחודא חדא, ואי תימא כו' עד כולא חד יעו"ש כי קצרנו, וכ"כ עוד בהקדמת זהר בראשית די"ב ע"א הובא ג"כ במצוה הנ"ל רפ"א פקודא תליתאה למנדע דאית אלהא רברבא ושליטא בעלמא (היא מצות האמנת אלהות שנת') פקודא רביעאה למנדע דה' הוא האלקים כד"א וידעת היום וכו' ולאתכללא שמא דאלקים בשמא דה' למנדע דאינון חד ולית בהון פרודא עכ"ל.{{ש}}והמובן ממאמרי הזהר אלו שמצות היחוד היא לידע ששם הוי' הוא א' עם שם אלהים וכידוע ג"כ בספרי המקובלים ענין שילוב הוי' באד' או אד' בהוי' שהם קרוב לענין זה כי שם אד' הוא במדריגה א' עם שם אלקים.}}בהצלחה • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 10:22, כ"ג בחשוון, ה'תשע"ז ''<font size="1">(24 בנוב' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
::דווקא לא ידעתי (או יותר נכון כנראה שכחתי) על קיומו של דף זה, ואכן גם כשאגמור לערוך דף זה אצטרך לשלב בין הערכים, תודה לכולם על העידוד, העזרה והסיוע. כמובן שאשמח לעוד מ"מ וציונים ובעת הפנאי העסוק בזה. (דא"ג אחד המעלות באתר כמו זה שאפשר לפורר כל ערך לפרטים (לא דלים (כמו באין עצם מסתיר על עצמו)), וערך כמו אחדות ה' באמת היה מגיע לו פורטל שלם..)--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 12:10, 24 בנובמבר 2016 (UTC)
::דווקא לא ידעתי (או יותר נכון כנראה שכחתי) על קיומו של דף זה, ואכן גם כשאגמור לערוך דף זה אצטרך לשלב בין הערכים, תודה לכולם על העידוד, העזרה והסיוע. כמובן שאשמח לעוד מ"מ וציונים ובעת הפנאי העסוק בזה. (דא"ג אחד המעלות באתר כמו זה שאפשר לפורר כל ערך לפרטים (לא דלים (כמו באין עצם מסתיר על עצמו)), וערך כמו אחדות ה' באמת היה מגיע לו פורטל שלם..)--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 12:10, 24 בנובמבר 2016 (UTC)
::: אני מקווה ש{{א|שלום}} שמשנה פרטים ב[[אחדות השם]] מתואם איתך.. • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 14:32, כ"ז בחשוון, ה'תשע"ז ''<font size="1">(28 בנוב' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]


== מ"מ לעיון ==
== מ"מ לעיון ==
שורה 13: שורה 14:
*עת"ר עמוד תעז (בישן - שמט) - (ההסתר הוא גם כח א"ס, "מבלעדי אין אלוקים", אין דבר מסתיר ע"ע, חטאים כן מפסיקים).
*עת"ר עמוד תעז (בישן - שמט) - (ההסתר הוא גם כח א"ס, "מבלעדי אין אלוקים", אין דבר מסתיר ע"ע, חטאים כן מפסיקים).
*יש לעיין בשייכות הדברים לאור אין סוף למעלה עד אין קץ ולמטה עד אין תכלית, (ראה סוף מאמר פתח אליהו תשטו).
*יש לעיין בשייכות הדברים לאור אין סוף למעלה עד אין קץ ולמטה עד אין תכלית, (ראה סוף מאמר פתח אליהו תשטו).
*[http://www.chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/1/28/index.htm אתה הראת תשל"ז].
;בעבודת ה'
;בעבודת ה'
*[http://www.chabadlibrary.org/books/bsht/kst/3/5.htm כתר שם טוב, אמרת הרבי הרייצ] עבודת ישראל בגילוי הפנימיות שבשם אלקים.
*[http://www.chabadlibrary.org/books/bsht/kst/3/5.htm כתר שם טוב, אמרת הרבי הרייצ] עבודת ישראל בגילוי הפנימיות שבשם אלקים.
שורה 20: שורה 22:
*תו"א ויצא
*תו"א ויצא
*לקו"ת צו י, ג.
*לקו"ת צו י, ג.
;הצמצום הוא כח אלוקי
מאמרים רבים עוסקים לבאר כי הצמצום הוא אלוקי (עת"ר הנ"ל) ושרשו בזה שאוא"ס למעלה עד אין קץ (ראה פתח אליהו) ומהעלם העצמות (ראה מאמרי אדמהמ"צ דברים א' המצויין בערך) ויש לעיין אם שייך לכאן או שהוא עניין בפ"ע, לא ייחוד הוי' ואלוקים, אלא עניינו של שם אלוקים עצמו ומעלתו על שם הוי'.
5,403

עריכות

תפריט ניווט