שיחת משתמש:הנחה/ה' הוא האלקים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(←‏אחדות ה': פסקה חדשה)
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
:האמת שלא הבנתי כל כך כוונתך, מה השייכות בין ערך זה העוסק ביחסם של הכוחות האלוקיים חסד והתפשטות וגבורה וצמצום והפועל יוצא בעניין [[אחדות ה']] לבין הערך ההוא? וכמובן בסופו של דבר יש מזה משמעות בעבודת ה' (אשמח כמובן לקבל מ"מ וציונים בעניין זה).--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 14:01, 23 בנובמבר 2016 (UTC)
:האמת שלא הבנתי כל כך כוונתך, מה השייכות בין ערך זה העוסק ביחסם של הכוחות האלוקיים חסד והתפשטות וגבורה וצמצום והפועל יוצא בעניין [[אחדות ה']] לבין הערך ההוא? וכמובן בסופו של דבר יש מזה משמעות בעבודת ה' (אשמח כמובן לקבל מ"מ וציונים בעניין זה).--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 14:01, 23 בנובמבר 2016 (UTC)
::הן בנוגע ל"יחסם של הכוחות האלוקיים חסד והתפשטות וגבורה וצמצום והפועל יוצא בעניין [[אחדות ה']]", והן בנוגע ל"משמעות בעבודת ה'", אפשר לראות [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/zz/dm/1/25 בדרמ"צ אחדות ה']. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 01:58, כ"ג בחשוון ה'תשע"ז
::הן בנוגע ל"יחסם של הכוחות האלוקיים חסד והתפשטות וגבורה וצמצום והפועל יוצא בעניין [[אחדות ה']]", והן בנוגע ל"משמעות בעבודת ה'", אפשר לראות [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/zz/dm/1/25 בדרמ"צ אחדות ה']. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 01:58, כ"ג בחשוון ה'תשע"ז
 
:::הרבי מבאר שכל מהותו של 'בשם השם' הוא מכיון שמגיע לאחר הפסגה של 'הוי הוא האלוקים' במוצאי יום כיפור, ולכן נקרא 'גאט'ס נאמען' היות ואין שום שם שיכול לבטא זאת. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 10:24, 24 בנובמבר 2016 (UTC)
== אחדות ה' ==
== אחדות ה' ==


ראשית כל, ישר כח על היוזמה..{{ש}}שנית, כמדומני שנושא זה הינו חופף ואף זהה לערך על [[אחדות השם]] (או לפחות אמור להיות כזה..). ולהעיר שקיים ערך מוזנח בשם זה ([[הוי' הוא האלקים]]), ואף שמן הסתם ידוע לך על כך..{{ש}}שלישית, אעתיק כאן כמה שורות מדרך מצוותיך, במקור הדברים בזהר:
ראשית כל, ישר כח על היוזמה..{{ש}}שנית, כמדומני שנושא זה הינו חופף ואף זהה לערך על [[אחדות השם]] (או לפחות אמור להיות כזה..). ולהעיר שקיים ערך מוזנח בשם זה ([[הוי' הוא האלקים]]), ואף שמן הסתם ידוע לך על כך..{{ש}}שלישית, אעתיק כאן כמה שורות מדרך מצוותיך, במקור הדברים בזהר:
{{ציטוט|תוכן=ולהבין זה, הנה נקדים מאמר הזהר המובא במצות האמנת אלהות רפ"א והוא בוארא דכ"ה ע"א כיון דידעו פקודא דא בארח כלל (ר"ל מצות האמנת אלהות שנת') כו' כדין אוליף לון בארח פרט כו' כי הוי' הוא האלקים דא בארח פרט במלה דא כמה רזין וסתרין אית בי' (הוא מצות היחוד) ודא וההוא דקדמיתא כולא מלה חדא כו' ורזא דא אני ראשון ואני אחרון (ישעי' מ"ד ו') אני ראשון בכלל ואני אחרון בפרט, וכדברים האלה כתוב עוד בפ' תרומה (קס"א) במאמר שהובא ג"כ במצוה הנ"ל פי"א כד נפקו ישראל ממצרים לא הוו ידעי ברזא דמהימנותא כלום וכד אתא משה אוליף לון דאית אלהא עילאה בעלמא, לבתר אמר להו כי ה' הוא האלקים אי תימא מלה זעירא היא למנדע הא כתיב וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלקים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת אין עוד (דברים ד' ל"ט) הכא תליא כל רזא דמהימנותא, למנדע רזא דכל רזין מגו דא למנדע סתימו רזא דכל סתימין הוי' אלקים שם מלא וכולא חד וכו' ומאן איהו ה' אחד ושמו אחד, ה' אחד שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד דא איהו יחודא חד, ושמו אחד בשכמל"ו דא איהו יחודא אחרא למהוי שמי' חד, ורזא דא ה' הוא האלקים דא כתי' כד אינון ביחודא חדא, ואי תימא כו' עד כולא חד יעו"ש כי קצרנו, וכ"כ עוד בהקדמת זהר בראשית די"ב ע"א הובא ג"כ במצוה הנ"ל רפ"א פקודא תליתאה למנדע דאית אלהא רברבא ושליטא בעלמא (היא מצות האמנת אלהות שנת') פקודא רביעאה למנדע דה' הוא האלקים כד"א וידעת היום וכו' ולאתכללא שמא דאלקים בשמא דה' למנדע דאינון חד ולית בהון פרודא עכ"ל.{{ש}}והמובן ממאמרי הזהר אלו שמצות היחוד היא לידע ששם הוי' הוא א' עם שם אלהים וכידוע ג"כ בספרי המקובלים ענין שילוב הוי' באד' או אד' בהוי' שהם קרוב לענין זה כי שם אד' הוא במדריגה א' עם שם אלקים.}}בהצלחה • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 10:22, כ"ג בחשוון, ה'תשע"ז ''<font size="1">(24 בנוב' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
{{ציטוט|תוכן=ולהבין זה, הנה נקדים מאמר הזהר המובא במצות האמנת אלהות רפ"א והוא בוארא דכ"ה ע"א כיון דידעו פקודא דא בארח כלל (ר"ל מצות האמנת אלהות שנת') כו' כדין אוליף לון בארח פרט כו' כי הוי' הוא האלקים דא בארח פרט במלה דא כמה רזין וסתרין אית בי' (הוא מצות היחוד) ודא וההוא דקדמיתא כולא מלה חדא כו' ורזא דא אני ראשון ואני אחרון (ישעי' מ"ד ו') אני ראשון בכלל ואני אחרון בפרט, וכדברים האלה כתוב עוד בפ' תרומה (קס"א) במאמר שהובא ג"כ במצוה הנ"ל פי"א כד נפקו ישראל ממצרים לא הוו ידעי ברזא דמהימנותא כלום וכד אתא משה אוליף לון דאית אלהא עילאה בעלמא, לבתר אמר להו כי ה' הוא האלקים אי תימא מלה זעירא היא למנדע הא כתיב וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלקים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת אין עוד (דברים ד' ל"ט) הכא תליא כל רזא דמהימנותא, למנדע רזא דכל רזין מגו דא למנדע סתימו רזא דכל סתימין הוי' אלקים שם מלא וכולא חד וכו' ומאן איהו ה' אחד ושמו אחד, ה' אחד שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד דא איהו יחודא חד, ושמו אחד בשכמל"ו דא איהו יחודא אחרא למהוי שמי' חד, ורזא דא ה' הוא האלקים דא כתי' כד אינון ביחודא חדא, ואי תימא כו' עד כולא חד יעו"ש כי קצרנו, וכ"כ עוד בהקדמת זהר בראשית די"ב ע"א הובא ג"כ במצוה הנ"ל רפ"א פקודא תליתאה למנדע דאית אלהא רברבא ושליטא בעלמא (היא מצות האמנת אלהות שנת') פקודא רביעאה למנדע דה' הוא האלקים כד"א וידעת היום וכו' ולאתכללא שמא דאלקים בשמא דה' למנדע דאינון חד ולית בהון פרודא עכ"ל.{{ש}}והמובן ממאמרי הזהר אלו שמצות היחוד היא לידע ששם הוי' הוא א' עם שם אלהים וכידוע ג"כ בספרי המקובלים ענין שילוב הוי' באד' או אד' בהוי' שהם קרוב לענין זה כי שם אד' הוא במדריגה א' עם שם אלקים.}}בהצלחה • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 10:22, כ"ג בחשוון, ה'תשע"ז ''<font size="1">(24 בנוב' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
31,484

עריכות

תפריט ניווט