שיחה:נפש בהמית: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,138 בתים ,  16 בנובמבר 2016
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 13: שורה 13:
::::::מה אתה אתה שואל מידע נבואי? {{חיוך}} מנין לך שכולם יהיו יהודים? בדברי הנביאים מפורש שלא כך הם הדברים אלא אמנם יהיה "אז אהפך אל עמים שפה ברורה לקרא כלם בשם ה' ולעבדו בשכם אחד", (ישנה מן הנחה ותפיסה שכנראה השתרשה בשנות הגלות הארוכות שהגויים הם מחוץ לכל עניין אלוקי כלומר כל עניינים מצד יהדות הוא מושלל, דבר שכלל אינו נכון משום שהכוונה האלוקית היא שבני האדם ישרתו את הא-ל בעזרת שמירה וקיום העולם בצדק ויושר על ידי שבע מצוות בני נח כשעיקרן ויסודן הוא האמונה בא-ל, (האמור אינו שולל שהכוונה הפנימית בבריאה הוא עם ישראל וגם שבע המצוות שלהם עליהן לבוא על ידי יהודי) וזה אחת התפיסות אותה מחדיר הרבי שכל אדם באשר הוא הוא חלק מהכוונה, וממילא אין שום הכרח ויעד שהגויים ייעשו כיהודים.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 12:35, 16 בנובמבר 2016 (UTC)
::::::מה אתה אתה שואל מידע נבואי? {{חיוך}} מנין לך שכולם יהיו יהודים? בדברי הנביאים מפורש שלא כך הם הדברים אלא אמנם יהיה "אז אהפך אל עמים שפה ברורה לקרא כלם בשם ה' ולעבדו בשכם אחד", (ישנה מן הנחה ותפיסה שכנראה השתרשה בשנות הגלות הארוכות שהגויים הם מחוץ לכל עניין אלוקי כלומר כל עניינים מצד יהדות הוא מושלל, דבר שכלל אינו נכון משום שהכוונה האלוקית היא שבני האדם ישרתו את הא-ל בעזרת שמירה וקיום העולם בצדק ויושר על ידי שבע מצוות בני נח כשעיקרן ויסודן הוא האמונה בא-ל, (האמור אינו שולל שהכוונה הפנימית בבריאה הוא עם ישראל וגם שבע המצוות שלהם עליהן לבוא על ידי יהודי) וזה אחת התפיסות אותה מחדיר הרבי שכל אדם באשר הוא הוא חלק מהכוונה, וממילא אין שום הכרח ויעד שהגויים ייעשו כיהודים.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 12:35, 16 בנובמבר 2016 (UTC)
:::::::'''מפורש''' בגמרא (אינני זוכר את המקור המדוייק) שירצו להתגייר, אלא שמאותה סיבה גופא נפסק שאין מקבלים גרים לימות המשיח (כמו שהי' בימי שלמה). כי באמת מי שהתעורר לכך רק לאחר שרואה את הגילויים של ימות המשיח הרי זה מראה שלא הי' בו אותו ניצוץ חבוי בשרשו. -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • 12:58, ט"ו בחשוון, ה'תשע"ז ''<font size="1">(16 בנוב' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>'''
:::::::'''מפורש''' בגמרא (אינני זוכר את המקור המדוייק) שירצו להתגייר, אלא שמאותה סיבה גופא נפסק שאין מקבלים גרים לימות המשיח (כמו שהי' בימי שלמה). כי באמת מי שהתעורר לכך רק לאחר שרואה את הגילויים של ימות המשיח הרי זה מראה שלא הי' בו אותו ניצוץ חבוי בשרשו. -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • 12:58, ט"ו בחשוון, ה'תשע"ז ''<font size="1">(16 בנוב' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>'''
הבנתי. ההסבר האחרון יותר מקל על ההבנה. הנחתי שהנפש הבהמית בטבעה תאווה לעשות את שטוב באותו הרגע ולכן מן הצפוי שבאחרית תרצה לדבוק יותר בקיום מצוות כי לא תהיה כמעט הפרדה בין רוח וגוף בייחוד אם בגויים חבויה נפש אלוקית. והרי למה לגוים לקיים רק 7 מצוות ולא 8 אם מקרב אותם לה'? מדוע להם לא לחזור בתשובה כמו יתר היהודים? ואם קיים בנפש הבהמית היכולות והן רק חבויות - פוטנציאלית היא יכולה ואמורה לרצות לחזור בתשובה.
גם אם אני מקבלת את התשובה האחרונה יש דברים שלא מתחברים כמו הסגולה של העם הזה ואולי המהות של עבודת ה'. הרי בוודאי שלא קיים הבדל בין יהודי ליהודי שהתגייר מבחינת מעלה - אחרי הכל רות הייתה מאויביה וממנה יצא בית דוד - אז נשאלת השאלה : אם פוטנציאלית כל אדם יכול להיות יהודי - וחלק מהגויים בוודאי טובים יותר מאתנו למשל מקימים טוב יותר את מצוות בין אדם לחברו טוב - מה מיוחד בנו? שהורנו עברו גיור ואלו לא? שאנחנו אומרים בפה מלא שאנחנו מנסים לקיים מצוות והם לא? יכול להיות שגוים רבים מקיימים מצוות רבות בלי לדעת שאלו מצוות "יהודיות"; האם זו החותמת שחסרה?
היה קל יותר לקבל את ההנחה שיש ביהודים סוג מסוים של "חומר" שאין בגוים כך שההפרדה היא לכאורה מוחלטת ופיזית; ולמעשה גוים לא יכולים לקיים מצוות גם אם ממש רוצים ; ומי שחוזר בתשובה, הוא מי שהינו יהודי בדורות דורות קודמים רק אינו יודע זאת או רעיון אחר...
משתמש אלמוני

תפריט ניווט