31,176
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 5: | שורה 5: | ||
המקור ב[[חז"ל]] לכך שהאשה בגיל 12 מתחייבת במצוות הוא בדברי ה[[משנה]]{{הערה|נדה פרק ה' משנה ו'}}: "בת שתים עשרה שנה ויום אחד נדריה קיימין", וכן נפסק להלכה ב[[רמב"ם]]{{הערה|הלכות שביתת עשור, ב', י"א.}} שבגיל שתים עשרה שנה ויום אחד היא מתחייבת בכל המצוות השייכות לה. | המקור ב[[חז"ל]] לכך שהאשה בגיל 12 מתחייבת במצוות הוא בדברי ה[[משנה]]{{הערה|נדה פרק ה' משנה ו'}}: "בת שתים עשרה שנה ויום אחד נדריה קיימין", וכן נפסק להלכה ב[[רמב"ם]]{{הערה|הלכות שביתת עשור, ב', י"א.}} שבגיל שתים עשרה שנה ויום אחד היא מתחייבת בכל המצוות השייכות לה. | ||
את הסיבה לכך שגיל ההתחייבות במצוות אצל האשה קודם בשנה להתחייבות במצוות של האיש | את הסיבה לכך שגיל ההתחייבות במצוות אצל האשה קודם בשנה להתחייבות במצוות של האיש{{הערה|1='''[http://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/3039878 למה חוגגים בר מצווה בגיל 13, ובת מצווה בגיל 12?]''' {{בית חבד}}}}, מסביר ה[[רא"ש]]{{הערה|ביאור בסגנון דומה מביא הרבי בלקוטי שיחות חלק י' עמוד 70, באגרות קודש חלק ו' עמוד קצט, ובשיחת כ"ז אלול תשמ"ב - התוועדויות עמוד 2269.}} על פי דברי ה[[מדרש]] ב[[בראשית רבה]]: "נתן הקב"ה בינה יתרה באישה יותר מבאיש. פירוש: הקדים בה בינה יותר מבאיש", כלומר שהדבר נובע מכך שההתפתחות השכלית של האישה קודמת לזו של הגבר. [[אדמו"ר הזקן]] כותב{{הערה|שולחן ערוך אורח חיים מהדורה ב' סוף סימן ד'.}} שהטעם לכך הוא היות ואז הוא "גמר כניסה נפש הקדושה באדם", ולכן אז מתחייבת האשה במצוות מן התורה. | ||
, מסביר ה[[רא"ש]]{{הערה|ביאור בסגנון דומה מביא הרבי בלקוטי שיחות חלק י' עמוד 70, באגרות קודש חלק ו' עמוד קצט, ובשיחת כ"ז אלול תשמ"ב - התוועדויות עמוד 2269.}} על פי דברי ה[[מדרש]] ב[[בראשית רבה]]: "נתן הקב"ה בינה יתרה באישה יותר מבאיש. פירוש: הקדים בה בינה יותר מבאיש", כלומר שהדבר נובע מכך שההתפתחות השכלית של האישה קודמת לזו של הגבר. [[אדמו"ר הזקן]] כותב{{הערה|שולחן ערוך אורח חיים מהדורה ב' סוף סימן ד'.}} שהטעם לכך הוא היות ואז הוא "גמר כניסה נפש הקדושה באדם", ולכן אז מתחייבת האשה במצוות מן התורה. | |||
==השמחה ביום זה== | ==השמחה ביום זה== |
עריכות