צמצום בבחינת מרובע: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 38: שורה 38:
אור [[הקו]] שנמשך מאור אין סוף לאחרי הצמצום הראשון להיותו בגדר [[אור]] מצד טבעו העצמי הוא בתנועה של חזרה והעלאה למקורו, לצורך ירידתו להתגלות בעולמות ולהאיר בהם הוא מתלבש ב[[אותיות]] ו[[לבושים]] שמסגולתם להמשיך את האור למטה. לצורך כך התגלו האותיות ה[[רשימו]] ב[[רל"א שערים]] לאחרי הצמצום, בכדי שעל ידי התלבשות אור הקו בהם יימשך האור להתלבש בעולמות. מאותיות אלו נתהווה [[עולם המלבוש]] שעניינו להלביש אור הקו ולהמשיכו מטה. פעולה נוספת ישנה לעולם המלבוש על האור והיא הרחבת והתפשטות האור לפרטים רבים על ידי ריבוי האותיות.  
אור [[הקו]] שנמשך מאור אין סוף לאחרי הצמצום הראשון להיותו בגדר [[אור]] מצד טבעו העצמי הוא בתנועה של חזרה והעלאה למקורו, לצורך ירידתו להתגלות בעולמות ולהאיר בהם הוא מתלבש ב[[אותיות]] ו[[לבושים]] שמסגולתם להמשיך את האור למטה. לצורך כך התגלו האותיות ה[[רשימו]] ב[[רל"א שערים]] לאחרי הצמצום, בכדי שעל ידי התלבשות אור הקו בהם יימשך האור להתלבש בעולמות. מאותיות אלו נתהווה [[עולם המלבוש]] שעניינו להלביש אור הקו ולהמשיכו מטה. פעולה נוספת ישנה לעולם המלבוש על האור והיא הרחבת והתפשטות האור לפרטים רבים על ידי ריבוי האותיות.  


אמנם לצורך המשכת האור מעולם המלבוש הלאה לעולמות הוכרח להיות צמצום באור המלבוש גופא (המשכת האור בכלל מרומזת בארבעת האותיות של שם הוי"ה ועולם המלבוש מרומז ב"ה" הראשונה ולאחר מכן המשכת ה"ו" שתחילת נקודה כהיו"ד שמורה על צמצום) וצמצום זה נקרא צמצום בבחינת מרובע או בלשון המקובלים "קיפול המלבוש". כתוצאה מצמצום זה נוצר מקום פנוי שמכונה "אויר קדמון". בשם זה מרומזים גם שני הרושמים שנשארו בו הן מאור שלפני הצמצום והן מאותיות הרשימו לכן נקרא אור ובתוספת י (אויר).{{הערה|עמק המלך שם}} פעולתו של הצמצום באור הקו המלבוש בעולם המלבוש הוא שהציורים והעניינים שבאור הקו יומשכו מהכח לפועל זו משמעותה של נתינת מקום לעולמות שנפעל בצמצום זה דווקא.{{הערה|ספר המאמרים תרמ"ו-ן עמוד שכג.}}
אמנם לצורך המשכת האור מעולם המלבוש הלאה לעולמות הוכרח להיות צמצום באור המלבוש גופא (המשכת האור בכלל מרומזת בארבעת האותיות של שם הוי"ה ועולם המלבוש מרומז באות "ה" הראשונה ולאחר מכן ישנו אות "ו" שעניינה המשכה מלמעלה למטה - שבראשה נקודה כהיו"ד שמורה על צמצום ולאחר מכן קו הממשיכה למטה) וצמצום זה נקרא צמצום בבחינת מרובע או בלשון המקובלים "קיפול המלבוש". וכפי שמבואר בספר עמק המלך (פרק ס) שהמלבוש הוא אריגת הרל"א שערים של אותיות השייכים לצירופי האותיות של שמות [[ע"ב]], [[ס"ג]], [[מ"ה]] ו[[ב"ן]]. קיפול המלבוש עניינו שמ"ה וב"ן עומדים אחורי ע"ב וס"ג ומעלימים עליהם שלא יתגלו, אמנם היות ובשמות ע"ב וס"ג יחד (עם מילואם) יש עשרים אותיות בעוד של מ"ה ובן יחד יש רק תשע עשרה אותיות יוצא שלאות "י" של מילוי "ה" אחרונה של שם ס"ג אין כיסוי והיא דרגת האור המאירה לאחרי קיפול המלבוש וצמצומו. כתוצאה מצמצום זה נוצר מקום פנוי שמכונה "אויר קדמון". בשם זה מרומזים גם שני הרושמים שנשארו בו הן הרשימו מאור עצמותו (שלפני צמצום הראשון), והן רשימו מהאור של אותיות המלבוש לכן נקרא אויר שהוא אותיות "אור" ובתוספת "י" על שם שני רושמים אלו.{{הערה|עמק המלך שם}} צמצום המלבוש פעל המשכת כל העניינים שבו מהכח אל הפועל, בעולם המלבוש הציורים והעניינים שבאור הקו הם בכח והמשכתו לפועל הוא על ידי הצמצום, וזו משמעותה של נתינת מקום לעולמות שנפעל בצמצום זה דווקא.{{הערה|ספר המאמרים תרמ"ו-ן עמוד שכג.}}


==תוארו: מרובע==
==תוארו: מרובע==
5,403

עריכות

תפריט ניווט