לידה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 4 בתים ,  5 באוקטובר 2016
מ
החלפת טקסט – "צניעות " ב־"צניעות "
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "צניעות " ב־"צניעות ")
שורה 15: שורה 15:
מענה{{הערה|1=נדפס בספר מאוצר המלך חלק א' עמ' 236}} [[הרבי]] היה:
מענה{{הערה|1=נדפס בספר מאוצר המלך חלק א' עמ' 236}} [[הרבי]] היה:


{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=1) אין עניינה [של הנהלת נשי חב"ד] להיכנס לפלפולים.{{ש}}2) בשני הנ"ל היפך הצניעות וכו' ועיין [[מסכת נדה]] יז, א{{הערה|1=לשון הגמרא שצויינה: "שמא יראה בה דבר מגונה ותתגנה עליו".}} ובשו"ע{{הערה|1=או"ח סימן רמ סעיף יא. אמר אביי כו'.}}.{{ש}}3) אם בתמיד צריכות להיות זכיות, על אחת כמה וכמה כשעומדת ללדת ([[מסכת שבת]] לא, סע"ב{{הערה|1=במשנה "על שלוש עבירות [[נשים]]... בשעת לידתן", ובגמרא שם (בלשון [[רש"י]] ד"ה אבב חוטרא): "האשה כשהיא בבריאות - פעמים שזכויותיה תולין ואין כוח במקטרג להזכיר עוונה, אבל משהגיעה לפתח הסכנה וצריכה לניסים - שם מזכירין עוונותיה ומעשיה אם ראוייה היא לנס אם לאו".}}) ופשיטא לא להוסיף ההיפך - ובנקודה זו צריכות להרעיש וכו'.{{ש}}4) האומנם אין ידוע שיש מכתב פסק דין בזה שנדפס מהרב [[משה פיינשטיין]]?!}}
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=1) אין עניינה [של הנהלת נשי חב"ד] להיכנס לפלפולים.{{ש}}2) בשני הנ"ל היפך ה[[צניעות]] וכו' ועיין [[מסכת נדה]] יז, א{{הערה|1=לשון הגמרא שצויינה: "שמא יראה בה דבר מגונה ותתגנה עליו".}} ובשו"ע{{הערה|1=או"ח סימן רמ סעיף יא. אמר אביי כו'.}}.{{ש}}3) אם בתמיד צריכות להיות זכיות, על אחת כמה וכמה כשעומדת ללדת ([[מסכת שבת]] לא, סע"ב{{הערה|1=במשנה "על שלוש עבירות [[נשים]]... בשעת לידתן", ובגמרא שם (בלשון [[רש"י]] ד"ה אבב חוטרא): "האשה כשהיא בבריאות - פעמים שזכויותיה תולין ואין כוח במקטרג להזכיר עוונה, אבל משהגיעה לפתח הסכנה וצריכה לניסים - שם מזכירין עוונותיה ומעשיה אם ראוייה היא לנס אם לאו".}}) ופשיטא לא להוסיף ההיפך - ובנקודה זו צריכות להרעיש וכו'.{{ש}}4) האומנם אין ידוע שיש מכתב פסק דין בזה שנדפס מהרב [[משה פיינשטיין]]?!}}


הכוונה היא שהמציאות בהרבה מקומות היא, שגם בחדר צירים בודקים את האשה (או נשים אחרות), כדי לוודא את התקדמות תהליך הלידה, ומגלים את לבושיה וכו'. והכוונה שרק במצב כזה אסור לבעל לראות כך את אשתו (וכל-שכן אחרות), וכשם שיש לצאת אז מחדר הלידה כך יש לצאת מחדר הצירים, אבל כשאין מצב כזה, מובן וגם פשוט שאין שום איסור על הבעל להיות נוכח שם, ממש כשם שאין עליו שום איסור (הלכתי, או מצד הדאגה לריבוי זכויות וכו') להיות נוכח בחדר הלידה עצמו כל עוד אין שם מצב של היפך הצניעות.{{הערה|1=התפרסם ב[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=50695 חב"ד אינפו]}}.
הכוונה היא שהמציאות בהרבה מקומות היא, שגם בחדר צירים בודקים את האשה (או נשים אחרות), כדי לוודא את התקדמות תהליך הלידה, ומגלים את לבושיה וכו'. והכוונה שרק במצב כזה אסור לבעל לראות כך את אשתו (וכל-שכן אחרות), וכשם שיש לצאת אז מחדר הלידה כך יש לצאת מחדר הצירים, אבל כשאין מצב כזה, מובן וגם פשוט שאין שום איסור על הבעל להיות נוכח שם, ממש כשם שאין עליו שום איסור (הלכתי, או מצד הדאגה לריבוי זכויות וכו') להיות נוכח בחדר הלידה עצמו כל עוד אין שם מצב של היפך הצניעות.{{הערה|1=התפרסם ב[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=50695 חב"ד אינפו]}}.
39,916

עריכות

תפריט ניווט