27,062
עריכות
מ (החלפת טקסט – "אין סוף ברוך הוא" ב־"אין סוף ברוך הוא") |
מ (חלוקה בוט העביר את הדף תבנית:ספר התניא/אגרת הקודש - סעיף ל' לשם תבנית:ספר התניא/אגרת הקודש - סימן ל': החלפת טקסט – "אגרת הקודש - סעיף" ב־"אגרת הקודש - סימן") |
||
(3 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''ל מודעת''' זאת מה שאמרו רז"ל כל הרגיל לבא לבית הכנסת ויום אחד לא בא [[הקב"ה]] שואל עליו שנאמר מי בכם ירא ה' וכו' וכן בכל ה[[מצוות|מצות]] ובפרט מצות ה[[צדקה]] ששקולה כנגד כל המצות הגם שהיא בלי נדר ח"ו אף על פי כן כל החיל אשר נגע [[יראת ה']] בלבם לא יאתה ל[[נפש]]ם האלקית לתת מגרעות בקדש מאשר כבר הורגלו מדי [[שנה]] להפריש ממאודם להחיות רוח שפלים ונדכאים דלית להון מגרמיהון היא בחינת סוכת [[דוד]] הנופלת וכו' לקומם ולרומם וכו' למהוי אחד באחד וכו' והכל לפי רוב ה[[מעשה]] וכו' ולפי החשבון, כמארז"ל כל פרוטה ופרוטה מצטרפת לחשבון גדול וכו' על דרך מאמר רז"ל אימתי גדול [[הויה]] כשהוא בעיר אלהינו וכו' היא בחינת ומקום החשבון כמו שכתוב עיניך ברכות בחשבון והמכוון כנודע כי ב[[אתערותא דלתתא]] המשכת חיים חן וחסד | '''ל מודעת''' זאת מה שאמרו רז"ל כל הרגיל לבא לבית הכנסת ויום אחד לא בא [[הקב"ה]] שואל עליו שנאמר מי בכם ירא ה' וכו' וכן בכל ה[[מצוות|מצות]] ובפרט מצות ה[[צדקה]] ששקולה כנגד כל המצות הגם שהיא בלי [[נדר]] ח"ו אף על פי כן כל החיל אשר נגע [[יראת ה']] בלבם לא יאתה ל[[נפש]]ם האלקית לתת מגרעות בקדש מאשר כבר הורגלו מדי [[שנה]] להפריש ממאודם להחיות רוח שפלים ונדכאים דלית להון מגרמיהון היא בחינת סוכת [[דוד]] הנופלת וכו' לקומם ולרומם וכו' למהוי אחד באחד וכו' והכל לפי רוב ה[[מעשה]] וכו' ולפי החשבון, כמארז"ל כל פרוטה ופרוטה מצטרפת לחשבון גדול וכו' על דרך מאמר רז"ל אימתי גדול [[הויה]] כשהוא בעיר אלהינו וכו' היא בחינת ומקום החשבון כמו שכתוב עיניך ברכות בחשבון והמכוון כנודע כי ב[[אתערותא דלתתא]] המשכת חיים חן וחסד ב[[מעשה]] הצדקה ברצון הטוב וסבר פנים יפות [[אתערותא דלעילא]] יאר הויה פניו הוא הארת והמשכת חן וחסד ורצון עליון מחיי החיים [[אין סוף ברוך הוא]] אשר לגדולתו אין חקר והשגה כלל אל בחינת מלכותך מלכות כל עולמים, [[עלמא דאתגליא]] המחיה כל הברואים שבכל ההיכלות עליונים ותחתונים שהן בבחינת מספר וחשבון כמו שכתוב אלף אלפים ישמשוניה וזהו חשבון גדול שעל ידי רוב [[מעשה]] הצדקה שלום. כי פירוש שלום הוא דבר המחבר ומתווך ב' קצוות הפכיים שהן קצה השמים לעילא בחינת ולגדולתו אין חקר וקצה השמים לתתא המתלבש ב[[בי"ע]] בחינת גבול ומספר ודי למבין: | ||
<noinclude>[[קטגוריה:תבניות ספר התניא|ד]]</noinclude> | <noinclude>[[קטגוריה:תבניות ספר התניא|ד]]</noinclude> |