רמ"ח איברין דמלכא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "עולם האצילות " ב־"עולם האצילות "
מ (החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה ")
מ (החלפת טקסט – "עולם האצילות " ב־"עולם האצילות ")
שורה 3: שורה 3:


==ענינם==
==ענינם==
[[הקב"ה]] נקרא בשם [[אדם]], כנודע ממעשה מרכבה, שם נאמר "על דמות הכסא דמות כמראה אדם", ומן הצד השני ידוע כי "אין לו גוף". והענין הוא כי [[הקב"ה]] מצד עצמו נעלה מכל התחלקות לספירות, ו"לאו מכל אלין מדות איהו כלל", אלא שבהתלבשות [[אור אין סוף]] בעולם האצילות (ובפרט ב[[זעיר אנפין]] של [[עולם האצילות]]) מתלבש הוא במאתים ארבעים ושמונה כלים, שהם בבחינת "רמ"ח איברין דמלכא". כאשר נמשך [[אור אין סוף]] ומתלבש בבחינה זו נקרא הוא בבחינת [[אדם]], וזהו דמות האדם שעל ה[[כסא]].
[[הקב"ה]] נקרא בשם [[אדם]], כנודע ממעשה מרכבה, שם נאמר "על דמות הכסא דמות כמראה אדם", ומן הצד השני ידוע כי "אין לו גוף". והענין הוא כי [[הקב"ה]] מצד עצמו נעלה מכל התחלקות לספירות, ו"לאו מכל אלין מדות איהו כלל", אלא שבהתלבשות [[אור אין סוף]] ב[[עולם האצילות]] (ובפרט ב[[זעיר אנפין]] של [[עולם האצילות]]) מתלבש הוא במאתים ארבעים ושמונה כלים, שהם בבחינת "רמ"ח איברין דמלכא". כאשר נמשך [[אור אין סוף]] ומתלבש בבחינה זו נקרא הוא בבחינת [[אדם]], וזהו דמות האדם שעל ה[[כסא]].


מבואר כי רמ"ח איברים אלו הוא התכללות של תשע ספירות של [[זעיר אנפין]]. שכל אחד מן תשע ספירות אלו נכלל מתשע הספירות, וכל אחד מספירות פרטיות אלו כלול מ[[ראש תוך סוף]], ונמצא שאלו הם רמ"ג, ויחד עם [[ה' חסדים]] המגדילים הוא בבחינת רמ"ח איברין דמלכא.
מבואר כי רמ"ח איברים אלו הוא התכללות של תשע ספירות של [[זעיר אנפין]]. שכל אחד מן תשע ספירות אלו נכלל מתשע הספירות, וכל אחד מספירות פרטיות אלו כלול מ[[ראש תוך סוף]], ונמצא שאלו הם רמ"ג, ויחד עם [[ה' חסדים]] המגדילים הוא בבחינת רמ"ח איברין דמלכא.

תפריט ניווט