12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "התבוננות " ב־"התבוננות ") |
מ (החלפת טקסט – "הסתלקותו" ב־"הסתלקותו") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
בקונטרס אגרת לכלל [[חסידי חב"ד]] העוסקת בדרכי ההתפעלות ב[[לב]] וב[[מחשבה]] על פי דרך [[חב"ד]] ושילובם ב[[עבודת השם]] החבדי"ת. נקודת העניין היא ש"התפעלות" [[אמת|אמיתית]] מושגת רק על ידי [[התבוננות]] עמוקה בחסידות כאשר בעקבות [[התבוננות]] זו נוצרת התפעלות הלב בדרך ממילא במדרגותיה השונות ביחס לעומק ההתבוננות. | בקונטרס אגרת לכלל [[חסידי חב"ד]] העוסקת בדרכי ההתפעלות ב[[לב]] וב[[מחשבה]] על פי דרך [[חב"ד]] ושילובם ב[[עבודת השם]] החבדי"ת. נקודת העניין היא ש"התפעלות" [[אמת|אמיתית]] מושגת רק על ידי [[התבוננות]] עמוקה בחסידות כאשר בעקבות [[התבוננות]] זו נוצרת התפעלות הלב בדרך ממילא במדרגותיה השונות ביחס לעומק ההתבוננות. | ||
הקונטרס מחולק להקדמה, שהיא אגרת נפרדת, שבה מבאר הרבי את חיוב ההתפעלות, ושולל את המתפעלים "התפעלות חיצונית", הנקראים בפיו "הדרכים הישנות" (הכוונה לחסידיויות ממדינת [[פולין]]) מחד, ומאידך את אלה שחוששים, כביכול, להתפעל (כאן הכוונה לר' [[אהרן מסטרשלה]] שהיה תלמיד של [[בעל התניא]] והנהיג חלק מהחסידים אחרי | הקונטרס מחולק להקדמה, שהיא אגרת נפרדת, שבה מבאר הרבי את חיוב ההתפעלות, ושולל את המתפעלים "התפעלות חיצונית", הנקראים בפיו "הדרכים הישנות" (הכוונה לחסידיויות ממדינת [[פולין]]) מחד, ומאידך את אלה שחוששים, כביכול, להתפעל (כאן הכוונה לר' [[אהרן מסטרשלה]] שהיה תלמיד של [[בעל התניא]] והנהיג חלק מהחסידים אחרי [[הסתלקות]]ו). הרבי מבכה את המצב שרוב החסידים לא מתעוררים להתפעלות ומסביר את הסיבות למצב. | ||
הקונטרס עצמו מחולק למספר חלקים בהם מסביר [[אדמו"ר האמצעי]] את המדרגות בהתפעלות כמו שהם מחולקות לחמש דרגות [[נפש]] הבהמית הנקראת אהבת עולם או בלשון הקונטרס התפעלות חיי בשר, ולחמש דרגות [[נפש]] האלוקית הנקראת אהבה רבה או בלשון הקונטרס התפעלות חיי אלוק, הדרכים להגיע אליהן ואת מונעי ההתפעלות. | הקונטרס עצמו מחולק למספר חלקים בהם מסביר [[אדמו"ר האמצעי]] את המדרגות בהתפעלות כמו שהם מחולקות לחמש דרגות [[נפש]] הבהמית הנקראת אהבת עולם או בלשון הקונטרס התפעלות חיי בשר, ולחמש דרגות [[נפש]] האלוקית הנקראת אהבה רבה או בלשון הקונטרס התפעלות חיי אלוק, הדרכים להגיע אליהן ואת מונעי ההתפעלות. |