39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – "האבות " ב־"האבות ") |
מ (החלפת טקסט – "דומם " ב־"דומם ") |
||
שורה 28: | שורה 28: | ||
וכמו כן יחזקאל ראה מרכבה דיצירה ב[[אופנים]] ו[[חיות הקודש]] שהוא כתר מלכות דיצירה. והיינו בחינת בריאה שביצירה, כי בכל עולם ועולם יש בחינת [[בי"ע]]. | וכמו כן יחזקאל ראה מרכבה דיצירה ב[[אופנים]] ו[[חיות הקודש]] שהוא כתר מלכות דיצירה. והיינו בחינת בריאה שביצירה, כי בכל עולם ועולם יש בחינת [[בי"ע]]. | ||
וזכריה ראה מרכבה דעשיה, ששם מאיר כתר מלכות דעשיה. שהם בחינת [[אותיות]] ולכן ראה בסוסים כי סוסים הם אותיות, ואותיות הם בחינת דומם והיינו לפי שעולם העשיה לגבי יצירה הוא כערך דומם לגבי צומח. | וזכריה ראה מרכבה דעשיה, ששם מאיר כתר מלכות דעשיה. שהם בחינת [[אותיות]] ולכן ראה בסוסים כי סוסים הם אותיות, ואותיות הם בחינת [[דומם]] והיינו לפי שעולם העשיה לגבי יצירה הוא כערך [[דומם]] לגבי צומח. | ||
מפסולת [[מרכבה דעשיה]] נמשכים כל ההשפעות הגשמיות של עולם הזה. מ[[פני נשר]] שב[[מרכבה דעשיה]] נמשכים על ידי השתלשלות העופות שבעולם הזה. [[פני אריה]] שבמרכבה הוא שורש החיות של החיות בעולם הזה. מ[[פני שור]] שב[[מרכבה דעשיה]] נמשך בריבוי השתלשלויות להיות שורש לנפש הבהמות, ומשם נמשך [[נפש הבהמית]] של האדם. ומבחינת אדם שעל הכסא נמשך [[נפש]] אלוקית שבאדם. | מפסולת [[מרכבה דעשיה]] נמשכים כל ההשפעות הגשמיות של עולם הזה. מ[[פני נשר]] שב[[מרכבה דעשיה]] נמשכים על ידי השתלשלות העופות שבעולם הזה. [[פני אריה]] שבמרכבה הוא שורש החיות של החיות בעולם הזה. מ[[פני שור]] שב[[מרכבה דעשיה]] נמשך בריבוי השתלשלויות להיות שורש לנפש הבהמות, ומשם נמשך [[נפש הבהמית]] של האדם. ומבחינת אדם שעל הכסא נמשך [[נפש]] אלוקית שבאדם. |
עריכות