39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי") |
מ (החלפת טקסט – " א"כ" ב־" אם כן") |
||
שורה 11: | שורה 11: | ||
ולמעשה פסק השו"ע שמעיקר הדין הלכה כרוב הפוסקים שאינו חייב עד שיגבל, ואילו הכרעתו של אדה"ז אינה מצויה בידינו (משום שחסר בשו"ע אדה"ז מסעיף זה). | ולמעשה פסק השו"ע שמעיקר הדין הלכה כרוב הפוסקים שאינו חייב עד שיגבל, ואילו הכרעתו של אדה"ז אינה מצויה בידינו (משום שחסר בשו"ע אדה"ז מסעיף זה). | ||
===גיבול בשאר מאכלים=== | ===גיבול בשאר מאכלים=== | ||
אחת הנפקותות בין רבי יוסי ברבי יהודה לרבי יהודה הנשיא היא אם מותר לגבל שאר מאכלים, שהרי אם הגיבול הוא רק כשהבצק נעשה גוף אחד ממש | אחת הנפקותות בין רבי יוסי ברבי יהודה לרבי יהודה הנשיא היא אם מותר לגבל שאר מאכלים, שהרי אם הגיבול הוא רק כשהבצק נעשה גוף אחד ממש אם כן דבר זה שייך רק בבצק קמח שנעשה גוף אחד, אך אם בנתינת המים כבר יש חיוב אם כן אין שום חילוק בין קמח לחרדל וכל שאר המאכלים. | ||
דעת רבי יוסי ברבי יהודה כפי שמובאת ב[[שולחן ערוך אדמו"ר הזקן]]: "אין המגבל חייב אלא בדברים שהם בני גיבול, כגון קמח או עפר לטיט של בנין, אבל [[אפר]] וחול הגס ומורסן וקמח קלי וכיוצא בהם, לאו בני גיבול הן והמגבלן פטור. | דעת רבי יוסי ברבי יהודה כפי שמובאת ב[[שולחן ערוך אדמו"ר הזקן]]: "אין המגבל חייב אלא בדברים שהם בני גיבול, כגון קמח או עפר לטיט של בנין, אבל [[אפר]] וחול הגס ומורסן וקמח קלי וכיוצא בהם, לאו בני גיבול הן והמגבלן פטור. |
עריכות