שיחת משתמש:דידן נצח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 12: שורה 12:
:::::א. מדבריך ("רק סיפורים וכיו"ב . . כפי שכו"ע מודים בהערותיהם בכל מקום שהם") נראה ברור שלא קראת ההערות, ולא הפולמוסים בענין{{הערה|1=ראה לדוגמא: [http://www.haoros.com/print.asp?kovetz=774&what=kovetz כאן] ו[http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/hebrewbooks_org_29526_24.pdf כאן] ו[http://chabad.info/wp-content/uploads/2016/01/29-01-2016-01-06-05-magazine_01_80.pdf כאן].}}. ב. הטענה שאתה כותב כעת לפרש כך את מכתב כ"ק אד"ש - אני רואה פעם ראשונה. אם הבנתי נכון, הרי שיש מחלוקת קדמונית בענין ואדמו"ר הזקן רק הכריע הפוך מהט"ז? אם הבנתי אותך נכון, קשה מאוד להלום זאת במכתב. אולי זה סתם הרגש, אבל קשה לי מאוד להאמין שעל כזה דיוק (שאני בבורותי לא שמעתי עליו) הרבי כתב בכזו חריפות, דבר שמתאים לענ"ד יותר ל'''תקנה''' חדשה שאדמו"ר הזקן תיקן. ג. אולי תוכל להסביר לי מה הקשר בין סיום הפיסקא שם "שער הי"ג הכולל כל הי"ב שערים", קשור לפסיקת אדמו"ר הזקן בענין. להבנתי זה הולם היטב את כתב אדמו"ר הזקן שמשלב בין סוגי הכתבים ו'כולל' אותם (ועד"ז בסידור, ובתקנות נוספות שתיקן). ה. אם הסיפורים היו 'תלושים', ניחא. אם היה סתירה בין התבטאויות של הרבי, ניחא. אבל אם הסיפורים הם לא 'איש מפי איש' אלא אנשים החיים וקיימים איתנו, ומעידים שזהו כתב התפילין של אדמו"ר הריי"צ, וזהו הכתב שהרבי הורה לכתוב עבור המל"ח, ועוד ועוד - קשה לדחות אותם בקש של "רק סיפורים". ו. כעת נוסף עובדה, שהוא הורה לילדיו לקנות מאותו סופר בכתב אריז"ל. לא ראיתי שכתבת את זה לפני. ז. בנוגע למסורה יש להעיר שוב, שמאז המכתבים של הרבי בענין התגלו כמה וכמה כתבי יד וסופרים ששופכים אור ומבהירים את המסורה, ולאידך - לטעון שנצמדים לכתב אריז"ל בשביל להיצמד למסורה, כי בכתב אדמו"ר הזקן אין מסורה - זו טענה שנשמעת הגיונית, אבל אין לו אחיזה במציאות, היות וכתב האריז"ל עבר שינויים מרחיקי לכת, והמסורה בו '''ממש לא''' ברורה.
:::::א. מדבריך ("רק סיפורים וכיו"ב . . כפי שכו"ע מודים בהערותיהם בכל מקום שהם") נראה ברור שלא קראת ההערות, ולא הפולמוסים בענין{{הערה|1=ראה לדוגמא: [http://www.haoros.com/print.asp?kovetz=774&what=kovetz כאן] ו[http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/hebrewbooks_org_29526_24.pdf כאן] ו[http://chabad.info/wp-content/uploads/2016/01/29-01-2016-01-06-05-magazine_01_80.pdf כאן].}}. ב. הטענה שאתה כותב כעת לפרש כך את מכתב כ"ק אד"ש - אני רואה פעם ראשונה. אם הבנתי נכון, הרי שיש מחלוקת קדמונית בענין ואדמו"ר הזקן רק הכריע הפוך מהט"ז? אם הבנתי אותך נכון, קשה מאוד להלום זאת במכתב. אולי זה סתם הרגש, אבל קשה לי מאוד להאמין שעל כזה דיוק (שאני בבורותי לא שמעתי עליו) הרבי כתב בכזו חריפות, דבר שמתאים לענ"ד יותר ל'''תקנה''' חדשה שאדמו"ר הזקן תיקן. ג. אולי תוכל להסביר לי מה הקשר בין סיום הפיסקא שם "שער הי"ג הכולל כל הי"ב שערים", קשור לפסיקת אדמו"ר הזקן בענין. להבנתי זה הולם היטב את כתב אדמו"ר הזקן שמשלב בין סוגי הכתבים ו'כולל' אותם (ועד"ז בסידור, ובתקנות נוספות שתיקן). ה. אם הסיפורים היו 'תלושים', ניחא. אם היה סתירה בין התבטאויות של הרבי, ניחא. אבל אם הסיפורים הם לא 'איש מפי איש' אלא אנשים החיים וקיימים איתנו, ומעידים שזהו כתב התפילין של אדמו"ר הריי"צ, וזהו הכתב שהרבי הורה לכתוב עבור המל"ח, ועוד ועוד - קשה לדחות אותם בקש של "רק סיפורים". ו. כעת נוסף עובדה, שהוא הורה לילדיו לקנות מאותו סופר בכתב אריז"ל. לא ראיתי שכתבת את זה לפני. ז. בנוגע למסורה יש להעיר שוב, שמאז המכתבים של הרבי בענין התגלו כמה וכמה כתבי יד וסופרים ששופכים אור ומבהירים את המסורה, ולאידך - לטעון שנצמדים לכתב אריז"ל בשביל להיצמד למסורה, כי בכתב אדמו"ר הזקן אין מסורה - זו טענה שנשמעת הגיונית, אבל אין לו אחיזה במציאות, היות וכתב האריז"ל עבר שינויים מרחיקי לכת, והמסורה בו '''ממש לא''' ברורה.
:::::בקצרה: עד כה מה שאני רואה זה שהמצדדים בכתב אדמו"ר הזקן יש להם 'תורה שלימה', והטוענים נגד השימוש בו, משתמשים באוסף גיבובי תירוצים. אשמח אם תציג משנה מקיפה ומסודרת שתסביר את כל השאלות התמיהות והסתירות. בינתיים היחיד שניסה הוא הרב טוביה זילברשטרום, ללא הצלחה. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 15:24, 25 באוגוסט 2016 (UTC)
:::::בקצרה: עד כה מה שאני רואה זה שהמצדדים בכתב אדמו"ר הזקן יש להם 'תורה שלימה', והטוענים נגד השימוש בו, משתמשים באוסף גיבובי תירוצים. אשמח אם תציג משנה מקיפה ומסודרת שתסביר את כל השאלות התמיהות והסתירות. בינתיים היחיד שניסה הוא הרב טוביה זילברשטרום, ללא הצלחה. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 15:24, 25 באוגוסט 2016 (UTC)
::::::שלא תבין אותי לא נכון, אני לא צידדתי בשום צד איני מומחה בדבר כלל (אמנם יש לי מכר קרוב מאוד שעוסק בכך ומהמתנגדים לדבר, אבל לא בהכרח שאני עומד במקומו..). טענתי הייתה 1. כל זמן שעיקר ההתבססות היא על עובדות וסיפורים ולא על הוראות מפורשות אינך יכול לבוא בטענות למתנגדים. 2. הוספתי שרוב בני ישראל מניחים היום כשיטת הט"ז שמתווך בין שיטת הרמב"ם והרא"ש בעוד אדה"ז פוסק כהרמב"ם (ולא כהט"ז) ו'''מוסיף''' עליו, ומכך מובן מדוע לא רצה אותו אחד להניח תפילין שרוב הציבור אינו מניחם (דא"ג שמעתי מהרב זילברשטרום שראה מכתב של הרבי ששולל לכתוב שכל המניח תפילין הכתובות כהט"ז הרי הם תפילין פסולות לפי שרוב ישראל מניחים כהט"ז!!). 3. טענה זו דווקא שמעתי כמה פעמים מהמצדדים נגד, שהרבה מהמצדדים בעד הם עמי ארצים שמצטטים מכתבים שדנים בנוגע לפסק הלכתי. 4.כמדומני שפעמים רבות התייחס הרבי לכל דברי אדה"ז שהם כלליים לכל ישראל (5. אולי דווקא לפי הסבר זה מובן שהוא עניין הלכתי לכן טוען הרבי מצד אתריה דרב).  6. גם המתנגדים אינם חולקים על העובדה שרצונו של הרבי היא שיכתבו בכתב זה, הטענה היא רק - למיטב ידיעתי - האם במצב הקיים ההוראה היא אכן לכתוב בכתב זה. 7. והוא העיקר: כל הנ"ל אינו נפק"מ כי ברגע שישנו רב מאנ"ש הטוען טענה ומציינו להלכה עם נימוקים יש להביאו כי בודאי שאינו חולק על דעתו של הרבי ולזה הייתה כוונתי. (ובאמת הלוואי והיה יושב על מדוחה זו ת"ח ועורך כאן את כל טענות בעד ונגד והיה מועיל לציבור) מגי לנושא להיות מומלץ לא?!--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 16:53, 25 באוגוסט 2016 (UTC)
{{הערות שוליים}}


{{הערות שוליים}}
== נוספה תמונה לשימוש בדף הזה ==
== נוספה תמונה לשימוש בדף הזה ==


תוכל בבקשה להסביר מה פשר הניסוח הזה. זה אומר שזו תמונה שצילמת? אין עליה זכויות יוצרים? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 15:48, 25 באוגוסט 2016 (UTC)
תוכל בבקשה להסביר מה פשר הניסוח הזה. זה אומר שזו תמונה שצילמת? אין עליה זכויות יוצרים? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 15:48, 25 באוגוסט 2016 (UTC)
::בקשר לאיזה תמונה ?? [[משתמש:דידן נצח|דידן נצח]] - [[שיחת משתמש:דידן נצח|שיחה]] 16:01, 25 באוגוסט 2016 (UTC)
::בקשר לאיזה תמונה ?? [[משתמש:דידן נצח|דידן נצח]] - [[שיחת משתמש:דידן נצח|שיחה]] 16:01, 25 באוגוסט 2016 (UTC)
5,403

עריכות

תפריט ניווט