איהו וחיוהי וגרמוהי חד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – " :" ב־":"
מ (החלפת טקסט – "עצמותו " ב־"עצמותו ")
מ (החלפת טקסט – " :" ב־":")
שורה 1: שורה 1:
'''"איהו וחיוהי וגרמוהי חד"''' הינו מאמר ה[[זוהר]] אודות התיחסות [[הקב"ה]] אל ה[[ספירות]], ותרגומו: הוא (עצמותו) והחיות (האורות שבספירות) וה[[כלים]] (של הספירות) - אחד.
'''"איהו וחיוהי וגרמוהי חד"''' הינו מאמר ה[[זוהר]] אודות התיחסות [[הקב"ה]] אל ה[[ספירות]], ותרגומו: הוא (עצמותו) והחיות (האורות שבספירות) וה[[כלים]] (של הספירות) - אחד.


איהו וחיוהי: '''[[אורות]]''', איהו וגרמוהי: '''[[כלים]]'''. ויש עוד פירוש : חיוהי: '''[[מוחין]]''', גרמוהי: '''מדות'''{{הערה|ראה בארוכה ד"ה כי נר מצוה תרנ"ג ותרצ"ב. וש"נ.}}.
איהו וחיוהי: '''[[אורות]]''', איהו וגרמוהי: '''[[כלים]]'''. ויש עוד פירוש: חיוהי: '''[[מוחין]]''', גרמוהי: '''מדות'''{{הערה|ראה בארוכה ד"ה כי נר מצוה תרנ"ג ותרצ"ב. וש"נ.}}.


משמעותו: הקב"ה [[אחד]] ה[[אמת]], ולא כמו האחדות שב[[נבראים]] שהיא אחדות יחסית בלבד ואינה מוחלטת, משום שמציאותם - מציאות מורכבת מריבוי חלקים, ולכן אינה אחדות אמיתית. וכמו לדוגמא ב[[נפש]] האדם, שאף על פי שהיא [[נפש]] אחת, מכל מקום עצם נפשו וכוחות נפשו (מידותיו) - הם דברים נבדלים, ואפשר שיהיו שינויים מהותיים בכוחות הנפש, ואין זה נוגע כלל לעצם הנפש.
משמעותו: הקב"ה [[אחד]] ה[[אמת]], ולא כמו האחדות שב[[נבראים]] שהיא אחדות יחסית בלבד ואינה מוחלטת, משום שמציאותם - מציאות מורכבת מריבוי חלקים, ולכן אינה אחדות אמיתית. וכמו לדוגמא ב[[נפש]] האדם, שאף על פי שהיא [[נפש]] אחת, מכל מקום עצם נפשו וכוחות נפשו (מידותיו) - הם דברים נבדלים, ואפשר שיהיו שינויים מהותיים בכוחות הנפש, ואין זה נוגע כלל לעצם הנפש.
39,916

עריכות

תפריט ניווט