שיחת משתמש:לו"י: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,480 בתים ,  26 בספטמבר 2016
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(5 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 11: שורה 11:
::::קראתי שוב את דבריך, ונראה לי ('''לדעתי'''!) שלא עיינת כ"כ בפסקה אודותיה דיברתי. הרבי כותב שם וז"ל: "בכ"ז בהדור שלפנ"ז היה מקום לשיטה, אשר יש להסתפק במדה קטנה ביותר של לימוד זה, כיוון שבטוחים היו שלא יהי' להנער ולהבחור כל שייכות ללמוד החקירה (= לא תהיה לו שייכות ללמוד את שיטת החקירה מצד מה שמובא כעת -) ולא יפגש עם כאלו אשר ישאלוהו בענינים דחובת הלבבות, ענייני אמונה וכו' "(= היות שלא ישאלוהו בעניני אמונה, לפיכך אינו צריך שייכות ללימוד החקירה, ומשא"כ בדורנו. כך היא דעתי). יתכן שאני טועה בהבנתי את דברי הרבי - והיות שמעמדי בחב"דפדיה הינו חלש - אני די חדש בזה, ע"כ ערוך את מה שכתבתי כראות עיניך.--[[משתמש:לו"י|לו"י]] - [[שיחת משתמש:לו"י|שיחה]] 14:02, 15 באוגוסט 2016 (UTC) :::::: עיינתי היטב באגרת הקודש המדוברת ובלי קשר לעריכה בחבדפדיה אלא פשוט להבנת הכוונה אני  לא רואה אפשרות להבין אחרת ולא אחזור שוב על ההסבר כי כאמור כבר הארכתי יותר מידי, בכל אופן  (לא בשביל שנמשיך בדיון) תעשה סקר אצל כמה ידידים מבינים מהי הבנתם בענין ומה טוב אצל משפיע ואים הוא מבין כמוך אז תמשיך להחזיק בדעה זאת מבחינתי הדיון נגמר , בהצלחה.`[[משתמש:דור השביעי|דור השביעי]] - [[שיחת משתמש:דור השביעי|שיחה]] 14:23, 15 באוגוסט 2016 (UTC)
::::קראתי שוב את דבריך, ונראה לי ('''לדעתי'''!) שלא עיינת כ"כ בפסקה אודותיה דיברתי. הרבי כותב שם וז"ל: "בכ"ז בהדור שלפנ"ז היה מקום לשיטה, אשר יש להסתפק במדה קטנה ביותר של לימוד זה, כיוון שבטוחים היו שלא יהי' להנער ולהבחור כל שייכות ללמוד החקירה (= לא תהיה לו שייכות ללמוד את שיטת החקירה מצד מה שמובא כעת -) ולא יפגש עם כאלו אשר ישאלוהו בענינים דחובת הלבבות, ענייני אמונה וכו' "(= היות שלא ישאלוהו בעניני אמונה, לפיכך אינו צריך שייכות ללימוד החקירה, ומשא"כ בדורנו. כך היא דעתי). יתכן שאני טועה בהבנתי את דברי הרבי - והיות שמעמדי בחב"דפדיה הינו חלש - אני די חדש בזה, ע"כ ערוך את מה שכתבתי כראות עיניך.--[[משתמש:לו"י|לו"י]] - [[שיחת משתמש:לו"י|שיחה]] 14:02, 15 באוגוסט 2016 (UTC) :::::: עיינתי היטב באגרת הקודש המדוברת ובלי קשר לעריכה בחבדפדיה אלא פשוט להבנת הכוונה אני  לא רואה אפשרות להבין אחרת ולא אחזור שוב על ההסבר כי כאמור כבר הארכתי יותר מידי, בכל אופן  (לא בשביל שנמשיך בדיון) תעשה סקר אצל כמה ידידים מבינים מהי הבנתם בענין ומה טוב אצל משפיע ואים הוא מבין כמוך אז תמשיך להחזיק בדעה זאת מבחינתי הדיון נגמר , בהצלחה.`[[משתמש:דור השביעי|דור השביעי]] - [[שיחת משתמש:דור השביעי|שיחה]] 14:23, 15 באוגוסט 2016 (UTC)


:::::שיטת וויכוח מעניינת היא, לטעון שאין כל מקום לצד השני ובכך לחתום את הדיון. עכ"פ, אין לי אף אינטרס שהערך שכתבתי יישאר, בסה"כ רציתי לתרום - אם זו אינה תרומה, המעוניין מוזמן למחקה. יישר כח על הזמן שבכל זאת הוקדש לי.
:::::שיטת וויכוח מעניינת היא, לטעון שאין כל מקום לצד השני ובכך לחתום את הדיון. עכ"פ, אין לי אף אינטרס שהערך שכתבתי יישאר, בסה"כ רציתי לתרום - אם זו אינה תרומה, המעוניין מוזמן למחקה. יישר כח על הזמן שבכל זאת הוקדש לי.--[[משתמש:לו"י|לו"י]] - [[שיחת משתמש:לו"י|שיחה]] 14:36, 15 באוגוסט 2016 (UTC)
 
::::::היות ונתעוררו ספיקות לגבי המקור האחרון שהבאתי, מצאתי כעת בס"ד באג"ק חי"ב עמ' ש"ו-ש"ז מפורש שאמונה פשוטה וחקירה שניהם מוכרחים, ומשלימים זא"ז, היינו שהיסוד הוא אמונה פשוטה, ותיכף נתחייב בציווי הרמב"ם '''לידע''' שיש שם מצוי ראשון, היינו לייגע ולהטריח את שכלו עד גבול יכולתו באמונתו - שהשכל יוכיח עד כמה שניתן את האמונה הפשוטה.--[[משתמש:לו"י|לו"י]] - [[שיחת משתמש:לו"י|שיחה]] 15:42, 15 באוגוסט 2016 (UTC)
::::::מחקתי את המקור הנ"ל, וחידשתי בערך לפי המקור החדש.--[[משתמש:לו"י|לו"י]] - [[שיחת משתמש:לו"י|שיחה]] 16:08, 15 באוגוסט 2016 (UTC)
 
== [[תורת המוסר]] ==
 
תהנה. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 18:06, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
 
~יישר כח, רק עכשיו ראיתי, ובאמת נהנה...--[[משתמש:לו"י|לו"י]] - [[שיחת משתמש:לו"י|שיחה]] 21:06, 25 בספטמבר 2016 (UTC)
62

עריכות

תפריט ניווט