12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – " ה אותיות" ב־" האותיות") |
מ (החלפת טקסט – " משל " ב־" משל ") |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
ענין הרשימו הוא ההתגלות שב[[מקום הפנוי]] שאחר ה[[צמצום]]. שאחר שצמצם [[הקב"ה]] את [[אור אין סוף]] להיות נכלל ב[[מאור]], נשאר מן האורות בבחינת רשימו. ומן רשימו זה נמשכו ה[[קו וחוט]] בבחינת מקיף פנימי וחיצוני. | ענין הרשימו הוא ההתגלות שב[[מקום הפנוי]] שאחר ה[[צמצום]]. שאחר שצמצם [[הקב"ה]] את [[אור אין סוף]] להיות נכלל ב[[מאור]], נשאר מן האורות בבחינת רשימו. ומן רשימו זה נמשכו ה[[קו וחוט]] בבחינת מקיף פנימי וחיצוני. | ||
ביאור הרשימו על דרך משל הוא מהשפעת שכל מרב לתלמיד, שכדי שישפיע ההשכלה לתלמיד, תחילה צריך לצמצם כח השכלתו העצמי ויוכלל הגילוי בהעלם כח היולי שבו, ויניח וישאר מכל מקום רק אפס קצהו ההארה מאור אותו השכל הנשפע לתלמידו בכדי שיוכל שאת. | ביאור הרשימו על דרך [[משל]] הוא מהשפעת שכל מרב לתלמיד, שכדי שישפיע ההשכלה לתלמיד, תחילה צריך לצמצם כח השכלתו העצמי ויוכלל הגילוי בהעלם כח היולי שבו, ויניח וישאר מכל מקום רק אפס קצהו ההארה מאור אותו השכל הנשפע לתלמידו בכדי שיוכל שאת. | ||
מבואר כי ענין הרשימו הוא כענין האותיות שנשארו לאחר שנסתלקו ה[[אורות]]. שענין הצמצום הוא כמשל של אורות המלובשים באותיות, שנסתלק השכל והאור של האותיות ונשארו רק האותיו עצמם שהם בבחינת רשימו המרמז על השכל והאור. | מבואר כי ענין הרשימו הוא כענין האותיות שנשארו לאחר שנסתלקו ה[[אורות]]. שענין הצמצום הוא כמשל של אורות המלובשים באותיות, שנסתלק השכל והאור של האותיות ונשארו רק האותיו עצמם שהם בבחינת רשימו המרמז על השכל והאור. | ||
[[קטגוריה:צמצום]] | [[קטגוריה:צמצום]] |