39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – " הדעת " ב־"") |
|||
שורה 5: | שורה 5: | ||
פנימית נקודת הלב היא בחינת [[אהבה רבה]] לה' שלמעלה מהטעם והדעת המושג בשכל, ובאה מלמעלה בבחינת מתנה ("נותנים לו"), והיא מבחינת [[שם מ"ה]] מ[[עולם האצילות]]. | פנימית נקודת הלב היא בחינת [[אהבה רבה]] לה' שלמעלה מהטעם והדעת המושג בשכל, ובאה מלמעלה בבחינת מתנה ("נותנים לו"), והיא מבחינת [[שם מ"ה]] מ[[עולם האצילות]]. | ||
חיצוניות הלב הוא הנלקח | חיצוניות הלב הוא הנלקח מן הדעת וההתבוננות, שמתבונן איך ש"מלכותך מלכות כל עולמים" וכו', וכתוצאה מההתבוננות בגדולת כוחו של ה' בעולמות - בא לאהבת ה' ויראתו. וזהו ענין [[שם ב"ן]]. וכמובן ש[[אהבה]] ו[[יראה]] - תוצאת השכל, אינה באותה דרגת ביטול של אהבה רבה ש[[למעלה מטעם ודעת]]. | ||
ועל זה אמרו חז"ל: איזהו שוטה - המאבד (את) ה'מה' שנותנים לו, כי אדם שמאבד את בחינת מ"ה שבנפש, שהוא הביטול המוחלט לה' יתברך, הרי זה כתוצאה מהעובדה שהוא שוטה, שיש בו רוח שטות, שהיא רוח ה[[קליפה]] ו[[סט"א]], כי שטות היא היפך הדעת, והדעת ענינו הרגשה באלקות, אף על פי שהדעת הוא אחד מחלקי השכל, אבל הוא עומק השכל שבא בהרגשה, ולכן "שוטה אינו מרגיש", היינו שאינו מרגיש את הביטול לה' שישנו בפנימיות הלב. | ועל זה אמרו חז"ל: איזהו שוטה - המאבד (את) ה'מה' שנותנים לו, כי אדם שמאבד את בחינת מ"ה שבנפש, שהוא הביטול המוחלט לה' יתברך, הרי זה כתוצאה מהעובדה שהוא שוטה, שיש בו רוח שטות, שהיא רוח ה[[קליפה]] ו[[סט"א]], כי שטות היא היפך הדעת, והדעת ענינו הרגשה באלקות, אף על פי שהדעת הוא אחד מחלקי השכל, אבל הוא עומק השכל שבא בהרגשה, ולכן "שוטה אינו מרגיש", היינו שאינו מרגיש את הביטול לה' שישנו בפנימיות הלב. |
עריכות