אחד היה אברהם: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "ה' אחד" ב־"ה' אחד"
מ (החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה ")
מ (החלפת טקסט – "ה' אחד" ב־"ה' אחד")
שורה 8: שורה 8:
"אחד היה אברהם", ה"אחד" שבאברהם.
"אחד היה אברהם", ה"אחד" שבאברהם.


פירש [[אדמו"ר הצמח צדק]]: באברהם האיר בחינת ה' אחד בכל עניניו, דהיינו שהיה חדור ובטל לה' אחד בכל מציאותו. כי מאחר שהיה בבחינת "[[מרכבה]]" לה', והיינו, שהיה בטל אל ה' כמו שהמרכבה בטלה אל הרוכב עליה - המטה אותה כרצונו, ואין למרכבה שום רצון עצמי אחר, כך היה אברהם בטל לרצון ה' בכל ימיו ובכל אבריו, וכמו שכתוב "ואברהם זקן בא בימים" שכל ימיו היו עמו - שלמים ומלאים בתוכן אלקי - האמונה בא-ל אחד, שהוא התוכן שצריך למלא את כל ימי האדם, וכמו שכתוב: "ימים יוצרו ולו אחד בהם", שיצירת הימים מאת [[הקב"ה]] היא בשביל שה"אחד" יאיר בהם, וזאת היתה עבודתו של אברהם, ולפיכך - "אחד היה אברהם".  
פירש [[אדמו"ר הצמח צדק]]: באברהם האיר בחינת [[ה' אחד]] בכל עניניו, דהיינו שהיה חדור ובטל ל[[ה' אחד]] בכל מציאותו. כי מאחר שהיה בבחינת "[[מרכבה]]" לה', והיינו, שהיה בטל אל ה' כמו שהמרכבה בטלה אל הרוכב עליה - המטה אותה כרצונו, ואין למרכבה שום רצון עצמי אחר, כך היה אברהם בטל לרצון ה' בכל ימיו ובכל אבריו, וכמו שכתוב "ואברהם זקן בא בימים" שכל ימיו היו עמו - שלמים ומלאים בתוכן אלקי - האמונה בא-ל אחד, שהוא התוכן שצריך למלא את כל ימי האדם, וכמו שכתוב: "ימים יוצרו ולו אחד בהם", שיצירת הימים מאת [[הקב"ה]] היא בשביל שה"אחד" יאיר בהם, וזאת היתה עבודתו של אברהם, ולפיכך - "אחד היה אברהם".  


==מקורות לעיון:==
==מקורות לעיון:==

תפריט ניווט