מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
(←התייחסות משיחת ש"פ ראה ה'תנש"א: פסקה חדשה) |
|||
שורה 143: | שורה 143: | ||
:ב. הגילוי האמיתי והמושלם של ניצוץ משיח, זה דווקא באמצעות היחידה הכללית, משיח של כל הדורות כולם. | :ב. הגילוי האמיתי והמושלם של ניצוץ משיח, זה דווקא באמצעות היחידה הכללית, משיח של כל הדורות כולם. | ||
:ג. לכאורה 'יחידה' זה השם האמיתי, ו'ניצוץ' הוא רק הכינוי. והיחידה נחלקת בפרטיות לב' ענינים: (א) '''דרגת''' היחידה, שהיא חלק מהחמשה שמות שנקראו '''לה''' לעצם הנשמה. (ב) אותו '''חלק אלוקה ממעל ממש''' שנקרא בשם יחידה על שם זה שהוא מיוחד ביחידו של עולם. ולכן, לענ"ד, הפסקא הראשונה בערך כפי שהיא כתובה כעת לא מדוייקת. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 11:47, 25 ביולי 2016 (UTC) | :ג. לכאורה 'יחידה' זה השם האמיתי, ו'ניצוץ' הוא רק הכינוי. והיחידה נחלקת בפרטיות לב' ענינים: (א) '''דרגת''' היחידה, שהיא חלק מהחמשה שמות שנקראו '''לה''' לעצם הנשמה. (ב) אותו '''חלק אלוקה ממעל ממש''' שנקרא בשם יחידה על שם זה שהוא מיוחד ביחידו של עולם. ולכן, לענ"ד, הפסקא הראשונה בערך כפי שהיא כתובה כעת לא מדוייקת. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 11:47, 25 ביולי 2016 (UTC) | ||
::תודה על המקור, משם אף הגעתי לעת"ר שהוא מקור חשוב. | |||
:::א. בזמן הגלות: מבואר במק"א (שמח"ת מ"ו וכיו"ב) ונכתב בערך. בגאולה: גם נכתב וציינתי למקורו ולכאורה הו"ע אחד עם טענתך השנייה. | |||
:::ג. המשמעות בשיחות (תולדות נ"ב) שניצוץ משיח מבטא את שייכותו של יחידה שבנפש לנשמת משיח ולגאולה (ולכן הוא ערך בפ"ע). בנוגע לגוף טענתך לא כתבת במה אינו מדוייק. כן אינך מביא סימוכין לדברך. לענ"ד נראה שאין שתי דרגות ביחידה אלא הענין הוא כך, יש חילוק בין עצם ושם שהחילוק הוא על דרך עצם וגילויים, ההתקשרות של כל הכוחות הוא התקשרות של גילויים השגה רצון וכו', לעומת יחידה שהיא התקשרות עצמית. והחידוש באותם המקומות שכתוב שסו"ס גם היא 'שם', שסו"ס הרי זה מתבטא ב"תנועה" מסויימת של התקשרות, והעצם עצמו הוא למעלה מכל תנועה ועניינה למעלה מכל תנועה אלא עצם ההתקשרות. (וממילא יש שני דרגות עצם וגילויה הכי קרוב שהיא יחידה - שגם התנועה שלה (ההתקשרות) היא עצמית, ולא כבשאר הכוחות).--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 18:29, 25 ביולי 2016 (UTC) |