14,699
עריכות
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
מ (החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה ") |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{סדר ההשתלשלות}} | {{סדר ההשתלשלות}} | ||
ה'''צמצום''' הוא המקור הראשון להתהוות של העולמות, | ה'''צמצום''' הוא המקור הראשון להתהוות של העולמות, ש[[הקב"ה]] כביכול צמצם ב[[אור אין סוף]] והותיר מקום פנוי שבו יוכלו להתהוות העולמות. מבואר כי אם היה נברא העולם בבחינת [[עילה ועלול]], לא היה יכול להיות התהוות עולמות בעלי גבול, ולכן הוצרך להיות צמצום ב[[אור אין סוף]] שלאחר יוכלו לההוות בחינת עולמות נפרדים ומוגבלים. | ||
בפרטי ענין הצמצום מבואר ש[[אור אין סוף]] הוכלל במאור, להיות רק בכח ולא בפועל. במקום הפנוי שלאחר הצמצום נותר [[רשימו]] של [[מלכות דאור אין סוף]], ומן רשימו זה נמשכו ה[[קו וחוט]], ומשם שורש ה[[אור מקיף]] וה[[אור פנימי]]. | בפרטי ענין הצמצום מבואר ש[[אור אין סוף]] הוכלל במאור, להיות רק בכח ולא בפועל. במקום הפנוי שלאחר הצמצום נותר [[רשימו]] של [[מלכות דאור אין סוף]], ומן רשימו זה נמשכו ה[[קו וחוט]], ומשם שורש ה[[אור מקיף]] וה[[אור פנימי]]. | ||
שורה 36: | שורה 36: | ||
[[אדמו"ר הזקן]] ב[[תניא]] ([[שער היחוד והאמונה]] פרק ז) אף מתבטא בחריפות אודות האוחזים בשיטת "צמצום כפשוטו", ומאריך לדחות את דבריהם מכל וכל. | [[אדמו"ר הזקן]] ב[[תניא]] ([[שער היחוד והאמונה]] פרק ז) אף מתבטא בחריפות אודות האוחזים בשיטת "צמצום כפשוטו", ומאריך לדחות את דבריהם מכל וכל. | ||
פירוש קביעה זו היא, | פירוש קביעה זו היא, ש[[הקב"ה]] נמצא בעולם הזה הגשמי בדיוק כמו לפני הבריאה ולפני הצמצום, אלא שהסתיר את האלוקות בבריאה, וגרם שהבריאה תסתיר על האלוקות שבה וזאת בכדי שתוכל להתקיים כבריאה גשמית מוגבלת. | ||
בספר "[[המלך במסיבו]]" מובא שהרש"ג שאל את הרבי אודות העניין והרבי ענה לו שאמנם על פי השכל האלוקי צמצום כפשוטו אבל 'הוא אינו רוצה להסתבך עם האדמו"ר הזקן'... | בספר "[[המלך במסיבו]]" מובא שהרש"ג שאל את הרבי אודות העניין והרבי ענה לו שאמנם על פי השכל האלוקי צמצום כפשוטו אבל 'הוא אינו רוצה להסתבך עם האדמו"ר הזקן'... | ||
[[קטגוריה:צמצום]] | [[קטגוריה:צמצום]] |
עריכות