14,699
עריכות
מ (החלפת טקסט – " נפש " ב־" נפש ") |
מ (החלפת טקסט – "נשמה " ב־"נשמה ") |
||
שורה 41: | שורה 41: | ||
על-פי זה משמע שכח הבחירה הוא נחלת האנושות כולה, שהרי לכל בני האדם יש דעת ורצון. ולכן כולם מצווים וחייבים במצות ה', ולפחות ב[[שבע מצוות בני נח]]. וכידוע שענין המצוות מותנה בבחירתו החפשית של מקיים המצוות. | על-פי זה משמע שכח הבחירה הוא נחלת האנושות כולה, שהרי לכל בני האדם יש דעת ורצון. ולכן כולם מצווים וחייבים במצות ה', ולפחות ב[[שבע מצוות בני נח]]. וכידוע שענין המצוות מותנה בבחירתו החפשית של מקיים המצוות. | ||
אך עיקר הבחירה החופשית באמת, שייכת בישראל, משום שהם משוחררים וחופשיים מכל הגבלה, וזאת, מצד עצם נשמתם שהיא חלק א-לקה ממעל ממש, והא-לקה ממעל - הקב"ה - הריהו בבחינת [[בלי גבול]] באמת, ולכן | אך עיקר הבחירה החופשית באמת, שייכת בישראל, משום שהם משוחררים וחופשיים מכל הגבלה, וזאת, מצד עצם נשמתם שהיא חלק א-לקה ממעל ממש, והא-לקה ממעל - הקב"ה - הריהו בבחינת [[בלי גבול]] באמת, ולכן ה[[נשמה]] גם כן - בלי גבול, וחפשית בבחירתה. | ||
ומשום כך עיקר ענין קיום המצוות -הן בכמות והן באיכות- שייך רק בישראל. | ומשום כך עיקר ענין קיום המצוות -הן בכמות והן באיכות- שייך רק בישראל. | ||
שורה 67: | שורה 67: | ||
אבל ביצירת האדם, הרי בתחילה היה גוש עפר מן האדמה, ואחר-כך נפח בו ה' נשמת חיים. | אבל ביצירת האדם, הרי בתחילה היה גוש עפר מן האדמה, ואחר-כך נפח בו ה' נשמת חיים. | ||
והטעם לזה, משום ריחוק הערך - והניגוד הקיצוני שבין שני מרכיבי האדם - ה[[גוף]] וה[[נשמה]], כי | והטעם לזה, משום ריחוק הערך - והניגוד הקיצוני שבין שני מרכיבי האדם - ה[[גוף]] וה[[נשמה]], כי ה[[נשמה]] היא עליונה ביותר - "חלק אלקה ממעל", וה[[גוף]] לעומתו - "עפר מן האדמה", שאין תחתון ושפל הימנו, והאדם כלול משתי בחינות קיצוניות אלו, לכן לא נבראו ביחד. | ||
מסיבה זאת נתפס האדם לקיצוניות, שאם יתעלה לפסגות רוחניות - יוכל להגיע לדרגות העליונות ביותר, שאין שום בריה יכולה לעמוד בהן. | מסיבה זאת נתפס האדם לקיצוניות, שאם יתעלה לפסגות רוחניות - יוכל להגיע לדרגות העליונות ביותר, שאין שום בריה יכולה לעמוד בהן. |
עריכות