שמעון יעקובוביץ: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – " קבלה " ב־" קבלה "
מ (החלפת טקסט – " בית הכנסת " ב־" בית הכנסת ")
מ (החלפת טקסט – " קבלה " ב־" קבלה ")
שורה 33: שורה 33:


את פרנסתו מצא במשך השנים בתפקידו כ׳מלמד דרדקי׳ בתלמוד תורה ׳מאה שערים׳ בירושלים, והעדיף להצניע את גדולתו התורנית תחת איצטלא של תפקיד זה.
את פרנסתו מצא במשך השנים בתפקידו כ׳מלמד דרדקי׳ בתלמוד תורה ׳מאה שערים׳ בירושלים, והעדיף להצניע את גדולתו התורנית תחת איצטלא של תפקיד זה.
גאונותו הייתה לשם דבר, על אף שעשה כל מאמץ כדי להחביא זאת מעיני הבריאות. הוא היה בקי מופלג בכל הש"ס, בתלמוד ירושלמי, במדרשים, רמב"ם כמו גם ספרי קבלה וחסידות. כבר מגיל צעיר ידע את כל חמישה חומשי תורה בניקודם ובטעמיהם בעל פה ובדיוק נמרץ. הוא היה בקי בתחום הדקדוק, וידע לנקד ארמית בשיטתיות.
גאונותו הייתה לשם דבר, על אף שעשה כל מאמץ כדי להחביא זאת מעיני הבריאות. הוא היה בקי מופלג בכל הש"ס, בתלמוד ירושלמי, במדרשים, רמב"ם כמו גם ספרי [[קבלה]] וחסידות. כבר מגיל צעיר ידע את כל חמישה חומשי תורה בניקודם ובטעמיהם בעל פה ובדיוק נמרץ. הוא היה בקי בתחום הדקדוק, וידע לנקד ארמית בשיטתיות.


כשמהדיר אחד מספרי הביאורים על הזוהר הק׳ ביקש לקבל הסכמה מהבד"ץ של [[העדה החרדית]] בירושלים, סירב הבד"ץ להעניק הסכמה בחשד שהוא נוקד בשיטה מודרנית. הם הסכימו לתת את הסכמתם רק לאחר שהרב יעקובוביץ קיבל על עצמו לערוך הגהת ניקוד.
כשמהדיר אחד מספרי הביאורים על הזוהר הק׳ ביקש לקבל הסכמה מהבד"ץ של [[העדה החרדית]] בירושלים, סירב הבד"ץ להעניק הסכמה בחשד שהוא נוקד בשיטה מודרנית. הם הסכימו לתת את הסכמתם רק לאחר שהרב יעקובוביץ קיבל על עצמו לערוך הגהת ניקוד.
14,699

עריכות