מבין ולא בבינה ידיעא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – " ובינה " ב־" ובינה "
מ (החלפת טקסט – " ובינה " ב־" ובינה ")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
מ (החלפת טקסט – " ובינה " ב־" ובינה ")
שורה 4: שורה 4:
ב[[פתח אליהו]] נאמר כי "אנת הוא חכים ולא בחכמה ידיעא, אנת הוא מבין ולא בבינה ידיעא". ומבואר כי "[[חכים ולא בחכמה ידיעא]]" הוא [[חכמה עילאה]], חכמה של עולם האצילות, ו"מבין ולא בבינה ידיעא" הוא ספירת ה[[בינה]] של [[עולם האצילות]].
ב[[פתח אליהו]] נאמר כי "אנת הוא חכים ולא בחכמה ידיעא, אנת הוא מבין ולא בבינה ידיעא". ומבואר כי "[[חכים ולא בחכמה ידיעא]]" הוא [[חכמה עילאה]], חכמה של עולם האצילות, ו"מבין ולא בבינה ידיעא" הוא ספירת ה[[בינה]] של [[עולם האצילות]].


מבואר כי דווקא על שני המוחין חכמה [[ובינה]] נאמר כי הם לא בגדר ידיעה, מה שאין כן לגבי מוח ה[[דעת]]. שמוחין של [[חכמה]] ו[[בינה]] עומדים למול הפנים, מה שאין כן במוח ה[[דעת]] שהוא מוח השלישי העומד כנגד העורף. ודווקא על מוחין של חכמה [[ובינה]] נאמר ש[[אור אין סוף]] אינו בגדר ידיעה, מה שאין כן במוח הדעת, שמשם נמשך גילוי הארה והמשכה לח"י חוליות על ידי בחינת חוט המחברם.
מבואר כי דווקא על שני המוחין חכמה ו[[בינה]] נאמר כי הם לא בגדר ידיעה, מה שאין כן לגבי מוח ה[[דעת]]. שמוחין של [[חכמה]] ו[[בינה]] עומדים למול הפנים, מה שאין כן במוח ה[[דעת]] שהוא מוח השלישי העומד כנגד העורף. ודווקא על מוחין של חכמה ו[[בינה]] נאמר ש[[אור אין סוף]] אינו בגדר ידיעה, מה שאין כן במוח הדעת, שמשם נמשך גילוי הארה והמשכה לח"י חוליות על ידי בחינת חוט המחברם.


==ראו גם==
==ראו גם==
14,699

עריכות

תפריט ניווט