14,699
עריכות
מ (החלפת טקסט – " רוח " ב־" רוח ") |
מ (החלפת טקסט – "אדמו"ר הזקן " ב־"אדמו"ר הזקן ") |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
'''פרק ל'''' של [[ספר התניא]] מבאר את מאמר רז"ל "והוי שפל [[רוח]] בפני כל האדם". | '''פרק ל'''' של [[ספר התניא]] מבאר את מאמר רז"ל "והוי שפל [[רוח]] בפני כל האדם". | ||
==מבוא לפרק== | ==מבוא לפרק== | ||
פרק ל' מופיע לאחרי הבעיה שמציג אדמו"ר הזקן בפרק כ"ט. | פרק ל' מופיע לאחרי הבעיה שמציג [[אדמו"ר הזקן]] בפרק כ"ט. | ||
כפי שהוסבר כבר בפרקים הקודמים ה[[בינוני]] אינו עובר עבירות כלל. אמנם הוא אינו מסתפק בזה ובכדי לשבור את נפשו הבהמית (בכדי שבסופו של דבר תיהפך ל[[קדושה]]) וגם להמשיך גילוי [[אור אין סוף]] למטה עושה הבינוני [[אתכפיא]]. | כפי שהוסבר כבר בפרקים הקודמים ה[[בינוני]] אינו עובר עבירות כלל. אמנם הוא אינו מסתפק בזה ובכדי לשבור את נפשו הבהמית (בכדי שבסופו של דבר תיהפך ל[[קדושה]]) וגם להמשיך גילוי [[אור אין סוף]] למטה עושה הבינוני [[אתכפיא]]. | ||
נוסף לזה בשעת התפילה מעורר הבינוני בנפשו (ע"י התבוננות הראויה) אהבת ה' ויראתו. | נוסף לזה בשעת התפילה מעורר הבינוני בנפשו (ע"י התבוננות הראויה) אהבת ה' ויראתו. | ||
וע"ז מביא אדמו"ר הזקן בעיה בפרק כ"ט שלעיתים נעשה לבו של הבינוני כ[[אבן (טמטום הלב)|אבן]] אשר על כן אינו יכול לעורר בליבו אהבת ה' ואינו יכול לעשות אתכפיא. | וע"ז מביא [[אדמו"ר הזקן]] בעיה בפרק כ"ט שלעיתים נעשה לבו של הבינוני כ[[אבן (טמטום הלב)|אבן]] אשר על כן אינו יכול לעורר בליבו אהבת ה' ואינו יכול לעשות אתכפיא. | ||
והפיתרון לזה - אומר אדמו"ר הזקן - הוא שיבטש האדם את עצמו וכך יזדכך לבו. ובהמשך להתבוננויות הביטוש המובאת בפרק כ"ט מביא אדמו"ר הזקן עוד התבוננות של ביטוש בפרק ל', והיא אשר יתבונן האדם שהוא גרוע יותר מכל האדם אפי' מגויים. | והפיתרון לזה - אומר [[אדמו"ר הזקן]] - הוא שיבטש האדם את עצמו וכך יזדכך לבו. ובהמשך להתבוננויות הביטוש המובאת בפרק כ"ט מביא [[אדמו"ר הזקן]] עוד התבוננות של ביטוש בפרק ל', והיא אשר יתבונן האדם שהוא גרוע יותר מכל האדם אפי' מגויים. | ||
==גוף הפרק== | ==גוף הפרק== |
עריכות