המלך בשדה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 36 בתים ,  17 ביוני 2016
מ
החלפת טקסט – "אדמו"ר הזקן " ב־"אדמו"ר הזקן "
מ (החלפת טקסט – "חודש תשרי " ב־"חודש תשרי ")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
מ (החלפת טקסט – "אדמו"ר הזקן " ב־"אדמו"ר הזקן ")
שורה 37: שורה 37:
הגילוי שמאיר בחודש אלול יורד עד לדרגת המקבלים כמו שהם ולפי מצבם זו המשמעות לכך שהגילוי מאיר בשדה במקומם והם אינם צריכים 'לצאת' מהשדה כדי לקבל את הגילוי. בשונה מגילוי אלוקות בזמנים ומועדים אחרים בשנה, שלצורך קבלת הגילוי נדרש 'לצאת' מהמצב החולין שלכן החגים אסורים במלאכה והוא לפי שהגלוי שמאיר בהם הוא למעלה מהלבשות בעולם.{{הערה|לקוטי שיחות חלק ד עמוד 1343, ספר השיחות [[תשמ"ח]] כרך ב עמוד 612 ואילך.}}
הגילוי שמאיר בחודש אלול יורד עד לדרגת המקבלים כמו שהם ולפי מצבם זו המשמעות לכך שהגילוי מאיר בשדה במקומם והם אינם צריכים 'לצאת' מהשדה כדי לקבל את הגילוי. בשונה מגילוי אלוקות בזמנים ומועדים אחרים בשנה, שלצורך קבלת הגילוי נדרש 'לצאת' מהמצב החולין שלכן החגים אסורים במלאכה והוא לפי שהגלוי שמאיר בהם הוא למעלה מהלבשות בעולם.{{הערה|לקוטי שיחות חלק ד עמוד 1343, ספר השיחות [[תשמ"ח]] כרך ב עמוד 612 ואילך.}}


ובזה מתרץ אדמו"ר הזקן בלקוטי תורה את ההבדל בין ימי חודש אלול שאינם אסורים במלאכה על אף שמאיר בהם [[י"ג מדות הרחמים]] ל[[יום הכיפורים]] שאסור במלאכה.
ובזה מתרץ [[אדמו"ר הזקן]] בלקוטי תורה את ההבדל בין ימי חודש אלול שאינם אסורים במלאכה על אף שמאיר בהם [[י"ג מדות הרחמים]] ל[[יום הכיפורים]] שאסור במלאכה.


==== עבודת מקבלים ====
==== עבודת מקבלים ====
שורה 46: שורה 46:


===הוספת אדמו"ר הריי"צ===
===הוספת אדמו"ר הריי"צ===
כשהעתיק ה[[אדמו"ר הריי"צ]] משל זה, הוא הוסיף בו כמה מילים כשהדוגמא המוחשית להוספות מתבטאת במשפט "אז רשאין כל מי שרוצה לצאת להקביל פניו" שם הוסיף אדמו"ר הריי"צ "רשאים '''ויכולים'''", או בסיום המשל שם כתב אדמו"ר הזקן "הרי הם הולכים אחריו" והרבי הריי"צ כתב "'''כולם''' הולכים אחריו".
כשהעתיק ה[[אדמו"ר הריי"צ]] משל זה, הוא הוסיף בו כמה מילים כשהדוגמא המוחשית להוספות מתבטאת במשפט "אז רשאין כל מי שרוצה לצאת להקביל פניו" שם הוסיף אדמו"ר הריי"צ "רשאים '''ויכולים'''", או בסיום המשל שם כתב [[אדמו"ר הזקן]] "הרי הם הולכים אחריו" והרבי הריי"צ כתב "'''כולם''' הולכים אחריו".


רמז לסיבת הדבר ניתן למצוא בפעם הראשונה בה ביאר [[הרבי]] את מאמרו זה של אדמו"ר הזקן{{הערת שוליים|בשבת [[פרשת נצבים]] ה'[[תש"י]].}} זוהי לשון השיחה אותה אמר הרבי בבכיות עצומות:
רמז לסיבת הדבר ניתן למצוא בפעם הראשונה בה ביאר [[הרבי]] את מאמרו זה של אדמו"ר הזקן{{הערת שוליים|בשבת [[פרשת נצבים]] ה'[[תש"י]].}} זוהי לשון השיחה אותה אמר הרבי בבכיות עצומות:


"ויש לומר, שטעם השינויים הוא בהתאם להשינוי בהמעמד ומצב בדורו של אדמו"ר הזקן לדורנו זה - שבזמנו של אדמו"ר הזקן לא היה צורך להבהיר ("באַוואָרענען") כל כך, מה שאין כן בדורנו זה.
"ויש לומר, שטעם השינויים הוא בהתאם להשינוי בהמעמד ומצב בדורו של [[אדמו"ר הזקן]] לדורנו זה - שבזמנו של [[אדמו"ר הזקן]] לא היה צורך להבהיר ("באַוואָרענען") כל כך, מה שאין כן בדורנו זה.


– אחד ה[[חסיד]]ים שהי' בזמנו של אדמו"ר הזקן ואחר כך בזמנו של [[אדמו"ר האמצעי]] ו[[הצמח צדק]], אמר, שפעם היו אומרים "קורצע תורות" [שהרי גם המאמרים הארוכים של אדמו"ר הזקן הם "בקיצור" לגבי אריכות המאמרים בדורות שלאח"ז] שהיו פועלים פעולתם ("עס האָט דערנומען"), מה שאין כן כיום... ואם הדברים אמורים לגבי הזמן ההוא, בימינו אלה על אחת כמה וכמה!
– אחד ה[[חסיד]]ים שהי' בזמנו של [[אדמו"ר הזקן]] ואחר כך בזמנו של [[אדמו"ר האמצעי]] ו[[הצמח צדק]], אמר, שפעם היו אומרים "קורצע תורות" [שהרי גם המאמרים הארוכים של [[אדמו"ר הזקן]] הם "בקיצור" לגבי אריכות המאמרים בדורות שלאח"ז] שהיו פועלים פעולתם ("עס האָט דערנומען"), מה שאין כן כיום... ואם הדברים אמורים לגבי הזמן ההוא, בימינו אלה על אחת כמה וכמה!


וההסברה בזה:
וההסברה בזה:


בנוגע לשינוי הא' - בדורו של אדמו"ר הזקן היה מספיק לומר ש"רשאין כל מי שרוצה לצאת ולהקביל פניו", ולא היה צורך להוסיף יותר, מה שאין כן בדורנו זה צריכים להוסיף בפירוש ש"רשאים ויכולים כו' להקביל פניו".
בנוגע לשינוי הא' - בדורו של [[אדמו"ר הזקן]] היה מספיק לומר ש"רשאין כל מי שרוצה לצאת ולהקביל פניו", ולא היה צורך להוסיף יותר, מה שאין כן בדורנו זה צריכים להוסיף בפירוש ש"רשאים ויכולים כו' להקביל פניו".


ועל דרך זה בנוגע לשינוי הב' - שבדורו של אדמו"ר הזקן מספיק לומר ש"בלכתו העירה הרי הם הולכים אחריו", ומובן מאליו ש"הם" קאי על אלה שאודותם מדובר לפנ"ז; מה שאין כן בשביל דורנו זה - הדור שבו חי ("געלעבט און לעבט") כ"ק מו"ח אדמו"ר - הוסיף בהמאמר ששלחו בכל מרחבי תבל ש"כולם הולכים אחריו", כדי להבהיר בבירור (שלא יהי' מקום לטעות) שהכוונה היא לכולם ממש, גם אלה שהמלך הראה להם פנים שוחקות ולא הועיל להם, גם הם - כולם - הולכים אחריו."
ועל דרך זה בנוגע לשינוי הב' - שבדורו של [[אדמו"ר הזקן]] מספיק לומר ש"בלכתו העירה הרי הם הולכים אחריו", ומובן מאליו ש"הם" קאי על אלה שאודותם מדובר לפנ"ז; מה שאין כן בשביל דורנו זה - הדור שבו חי ("געלעבט און לעבט") כ"ק מו"ח אדמו"ר - הוסיף בהמאמר ששלחו בכל מרחבי תבל ש"כולם הולכים אחריו", כדי להבהיר בבירור (שלא יהי' מקום לטעות) שהכוונה היא לכולם ממש, גם אלה שהמלך הראה להם פנים שוחקות ולא הועיל להם, גם הם - כולם - הולכים אחריו."


==אירוע שמיימי==
==אירוע שמיימי==
שורה 81: שורה 81:


===מולטימדיה===
===מולטימדיה===
* זלמן טייכטל, '''[http://www.chabad.info/images/notimage/71339_he_1.pdf מלך בשדה]''', קונטרס עם מאמר אדמו"ר הזקן בליקוטי תורה וביאורים, מכון תורת חיים, אלול [[תשע"ב]] {{PDF}} - {{אינפו}}
* זלמן טייכטל, '''[http://www.chabad.info/images/notimage/71339_he_1.pdf מלך בשדה]''', קונטרס עם מאמר [[אדמו"ר הזקן]] בליקוטי תורה וביאורים, מכון תורת חיים, אלול [[תשע"ב]] {{PDF}} - {{אינפו}}
* [http://chabad.info/child/%D7%95%D7%99%D7%93%D7%90%D7%95-%D7%97%D7%95%D7%91%D7%94-%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%9C-%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9A-%D7%91%D7%A9%D7%93%D7%94/ המלך בשדה באנימציה] {{וידאו}} {{אינפו}}
* [http://chabad.info/child/%D7%95%D7%99%D7%93%D7%90%D7%95-%D7%97%D7%95%D7%91%D7%94-%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%9C-%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9A-%D7%91%D7%A9%D7%93%D7%94/ המלך בשדה באנימציה] {{וידאו}} {{אינפו}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
14,699

עריכות

תפריט ניווט