ליקוטי אמרים - פרק נ"ב: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – " גוף " ב־" גוף "
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – " גוף " ב־" גוף ")
שורה 3: שורה 3:
==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==


בפרק הקודם הקביל רבינו הזקן את גוף ונפש האדם לחיות האלוקית בעולמות, והיא שכשם שבמשל עצם הנפש אינה מתחלקת באברים כ"א נמצאת בכולם בשוה,  כך בנמשל עצם החיות האלוקית אינה מתחלקת בעולמות אלא מאירה בכולם בשווה.  בפרק זה ממשיך רבינו להקביל את המשל לנמשל,  לאידך גיסא - כשם שבמשל חיות הנפש הגלויה המתלבשת תוך האברים - עיקר משכנה במקום הראוי יותר לכך,  היינו במוח שבראש,  כך בנמשל,  החיות האלוקית הגלויה היורדת להתלבש תוך העולמות לפי מזגם ותכונתם,  אזי עיקר משכנה הוא במקום שהוא כלי ראוי יותר שהיא תתגלה בו.
בפרק הקודם הקביל רבינו הזקן את [[גוף]] ונפש האדם לחיות האלוקית בעולמות, והיא שכשם שבמשל עצם הנפש אינה מתחלקת באברים כ"א נמצאת בכולם בשוה,  כך בנמשל עצם החיות האלוקית אינה מתחלקת בעולמות אלא מאירה בכולם בשווה.  בפרק זה ממשיך רבינו להקביל את המשל לנמשל,  לאידך גיסא - כשם שבמשל חיות הנפש הגלויה המתלבשת תוך האברים - עיקר משכנה במקום הראוי יותר לכך,  היינו במוח שבראש,  כך בנמשל,  החיות האלוקית הגלויה היורדת להתלבש תוך העולמות לפי מזגם ותכונתם,  אזי עיקר משכנה הוא במקום שהוא כלי ראוי יותר שהיא תתגלה בו.
    
    
מהו עיקר משכנה של החיות בנמשל?
מהו עיקר משכנה של החיות בנמשל?
14,699

עריכות

תפריט ניווט