פסח שני: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 890 בתים ,  25 במאי 2016
ההוראה מפסח שני בקשר לגאולה השלימה
(עריכה)
(ההוראה מפסח שני בקשר לגאולה השלימה)
שורה 37: שורה 37:
ומצד דרגה זו שבפסח שני שבה מאיר הדילוג והאין סוף כפי שהוא בקדושה (הדילוג הוא בדרגת [[ז"א]] שלמעלה מהעולם), ולא רק מצד העולם כבפסח ראשון (במלכות). הרי הוא מעין הגילויים של [[ימות המשיח]], שעליהם נאמר{{הערה|מיכה ז, טו.}}:"כִּימֵי צֵאתְךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אַרְאֶנּוּ נִפְלָאוֹת". שלעתיד הנפלאות (-הדילוג) יהיו נפלאות נעלים בערך מהנפלאות של יציאת מצריים וכמבואר בחסידות שסיבת הדבר הוא משום שביציאת מצרים הנפלאות עברו דרך ספירת המלכות משאין כן לעתיד.{{הערה|ספר המאמרים מלוקט ג (מהדורה החדשה - עמוד 264) מאמר להבין עניין פסח שני.}}
ומצד דרגה זו שבפסח שני שבה מאיר הדילוג והאין סוף כפי שהוא בקדושה (הדילוג הוא בדרגת [[ז"א]] שלמעלה מהעולם), ולא רק מצד העולם כבפסח ראשון (במלכות). הרי הוא מעין הגילויים של [[ימות המשיח]], שעליהם נאמר{{הערה|מיכה ז, טו.}}:"כִּימֵי צֵאתְךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אַרְאֶנּוּ נִפְלָאוֹת". שלעתיד הנפלאות (-הדילוג) יהיו נפלאות נעלים בערך מהנפלאות של יציאת מצריים וכמבואר בחסידות שסיבת הדבר הוא משום שביציאת מצרים הנפלאות עברו דרך ספירת המלכות משאין כן לעתיד.{{הערה|ספר המאמרים מלוקט ג (מהדורה החדשה - עמוד 264) מאמר להבין עניין פסח שני.}}


==ההוראה מפסח שני בקשר לגאולה השלימה==
במספר [[שיחות]], הסביר [[הרבי]] ולימד הוראה מפסח שני בקשר ל[[גאולה]]:
מצוה זו - שהיא אחת מ[[תרי"ג מצוות]] (ומשלימה את המנין) - באה והתחדשה דווקא על ידי הדרישה והתביעה של ישראל "למה נגרע", שלא סמכו על הקדוש ברוך הוא אלא תבעו לקיים ולהשלים את מצוות הקרבת קרבן פסח.
כך גם אנו נלמד מפסח שני לזעוק "למה נגרע", לבקש לדרוש ולתבוע את ביאת [[הגאולה האמיתית והשלימה]]{{הערה|ובנוגע לגאולה זה הרבה יותר מפסח שני כי: זה נוגע לכל עם ישראל, לכל הקרבנות, ובמשך יותר מ1900 שנה.}}, וכך נפעל זאת.
==הלכות ומנהגי חב"ד לפסח שני==
==הלכות ומנהגי חב"ד לפסח שני==
{{ציטוט צף|פסח שני עניינו הוא - אין דבר "אבוד", תמיד ניתן לתקן. אפילו מי שהיה [[טמא]], מי שהיה בדרך רחוקה. ואפילו "לכם", שזה היה ברצונו, מכל מקום אפשר לתקן.|[[תבנית:היום יום/י"ד באייר| היום יום י"ד באייר]]}}
{{ציטוט צף|פסח שני עניינו הוא - אין דבר "אבוד", תמיד ניתן לתקן. אפילו מי שהיה [[טמא]], מי שהיה בדרך רחוקה. ואפילו "לכם", שזה היה ברצונו, מכל מקום אפשר לתקן.|[[תבנית:היום יום/י"ד באייר| היום יום י"ד באייר]]}}
3,081

עריכות

תפריט ניווט