השיחה הידועה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "חודש ניסן " ב־"חודש ניסן "
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "חודש ניסן " ב־"חודש ניסן ")
שורה 87: שורה 87:
[[קובץ:טופס קבלת המלכות.png|שמאל|ממוזער|150px|טופס [[קבלת המלכות]] שהוגש לרבי בעקבות השיחה, הנחתם בהכרזת [[יחי אדוננו]]]]
[[קובץ:טופס קבלת המלכות.png|שמאל|ממוזער|150px|טופס [[קבלת המלכות]] שהוגש לרבי בעקבות השיחה, הנחתם בהכרזת [[יחי אדוננו]]]]
{{ערך מורחב|קבלת המלכות}}
{{ערך מורחב|קבלת המלכות}}
בנוסף לפסקי הדין מהרבנים, החלה ההתעוררות בין החסידים על החשיבות לקבל את מלכותו של [[הרבי כמלך המשיח]]. הרעיון עלה כבר בלילה שלאחר השיחה על ידי הרב [[אברהם ליפסקר]] שדיבר על כך בשידור טלפוני, אך התחזק בעיקר באסיפת החירום ב-770, ביום חמישי [[ד' באייר]]. בסיומה של האסיפה חתמו הנאספים - כ-250 איש - על טופס קבלת המלכות, בו הם מקבלים על עצמם את הרבי כמלך המשיח ומתחייבים להתמסר ולפעול כרצונו הקדוש. חתימות אלו הוכנסו לרבי וזכו למענה חיובי ומעודד{{הערה|נוסח המענה היה הנוסח הכללי של המענות באותה תקופה: {{ציטוטון|נת' ות"ח, ותהא פעולה נמשכת ובהוספה והזמ"ג, כנתינת כח דחז"ל וברכתם דכל המוסיף מוסיפין לו, ובמיוחד ברכתו דהקב"ה שתוספתו מרובה כו'. והזמ"ג שבאים מחודש ניסן והשפעתו ונכנסים לחודש אייר (ר"ת האבות ורחל - רגל הד') כמפורש בכמה מקומות. בשנת ה(י') ת(הא) ש(נת) א(ראנו) נ(פלאות) אזכיר עה"צ}}.}}. צילום המענה של הרבי נתלה על קירות 770 ועורר הדים רבים{{הערה|1=[http://chabad.info/moshiach/%D7%97%D7%A6%D7%99-%D7%99%D7%95%D7%91%D7%9C-%D7%94%D7%9B%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%A1-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F-%D7%A9%D7%9C-%D7%A7%D7%91%D7%9C%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%AA/ הכינוס הראשון של קבלת המלכות]{{אינפו}}}}.
בנוסף לפסקי הדין מהרבנים, החלה ההתעוררות בין החסידים על החשיבות לקבל את מלכותו של [[הרבי כמלך המשיח]]. הרעיון עלה כבר בלילה שלאחר השיחה על ידי הרב [[אברהם ליפסקר]] שדיבר על כך בשידור טלפוני, אך התחזק בעיקר באסיפת החירום ב-770, ביום חמישי [[ד' באייר]]. בסיומה של האסיפה חתמו הנאספים - כ-250 איש - על טופס קבלת המלכות, בו הם מקבלים על עצמם את הרבי כמלך המשיח ומתחייבים להתמסר ולפעול כרצונו הקדוש. חתימות אלו הוכנסו לרבי וזכו למענה חיובי ומעודד{{הערה|נוסח המענה היה הנוסח הכללי של המענות באותה תקופה: {{ציטוטון|נת' ות"ח, ותהא פעולה נמשכת ובהוספה והזמ"ג, כנתינת כח דחז"ל וברכתם דכל המוסיף מוסיפין לו, ובמיוחד ברכתו דהקב"ה שתוספתו מרובה כו'. והזמ"ג שבאים מ[[חודש ניסן]] והשפעתו ונכנסים לחודש אייר (ר"ת האבות ורחל - רגל הד') כמפורש בכמה מקומות. בשנת ה(י') ת(הא) ש(נת) א(ראנו) נ(פלאות) אזכיר עה"צ}}.}}. צילום המענה של הרבי נתלה על קירות 770 ועורר הדים רבים{{הערה|1=[http://chabad.info/moshiach/%D7%97%D7%A6%D7%99-%D7%99%D7%95%D7%91%D7%9C-%D7%94%D7%9B%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%A1-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F-%D7%A9%D7%9C-%D7%A7%D7%91%D7%9C%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%AA/ הכינוס הראשון של קבלת המלכות]{{אינפו}}}}.


לאחר מכן התפשט נושא ההחתמות על קבלת המלכות לארץ הקודש, וכן בין נשי ובנות חב"ד, בהסכמת וברכת הרבי.
לאחר מכן התפשט נושא ההחתמות על קבלת המלכות לארץ הקודש, וכן בין נשי ובנות חב"ד, בהסכמת וברכת הרבי.
14,699

עריכות

תפריט ניווט