השיחה הידועה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 417 בתים ,  17 במאי 2016
מ
מ (←‏פסק דין: תקלדה)
שורה 17: שורה 17:


==תוכן השיחה==
==תוכן השיחה==
את השיחה פתח [[הרבי]] באומרו: {{ציטוטון|בעמדנו ב"'''יום זכאי'''" (בכלל, ובפרט) בנוגע לעניין הכי עיקרי ד[[גאולה האמיתית והשלימה]], – מצד כו"כ ענינים: כללות [[תנש"א|השנה]], כללות [[ניסן|החודש]] וכללות השבוע, וגם היום הפרטי בחודש והיום הפרטי בשבוע, כולל ובמיוחד מצד ענינו של היום והשבוע ב[[ספירת העומר]], "מצוה למימני יומי ומצוה למימני שבועי" – יש לעורר ולהזכיר ולהדגיש עוד הפעם על דבר גמר ושלימות מעשינו ועבודתינו להבאת הגאולה האמיתית והשלימה}}.
את השיחה פתח [[הרבי]] בהסבר אודות היום שבו נמצאים ומעלותיו השונות, תוך הדגשת הקשר שלו לגאולה: '''שנת תנש"א''' - ראשי תיבות "אראנו נפלאות", שקשורה לנפלאות הגאולה; '''חודש ניסן''' - ש"בניסן נגאלו ובניסן עתידין להגאל"{{הערה|[[מסכת ראש השנה|ראש השנה]] יא, א.}}; '''כ"ז בחודש''' - ב[[גימטריא]] 27 - [[שלוש]]XשלושXשלוש - שזוהי [[חזקה]] משולשת; ליל '''כ"ח בחודש''' - מלשון כח, חוזק ותקיפות; '''י"ב ל[[ספירת העומר|עומר]]''' - כמספר ה[[שבטים]]; ליל '''י"ג לעומר''' - בגימטריא "[[אחד]]", רמז ל[[אחדות ה']] שתתגלה בגאולה; וכן מעלותיהם של הימים הבאים.


לאחר ההסבר על מעלת הזמן שבו עומדים, ובפרט שזה מוצאי ז"ך בניסן, שעניינו הוא שלוש פעמים שלוש פעמים שלוש, שזוהי חזקה משולשת, וכן זהו ליל כ"ח ניסן, ועד שלאחר מכן זהו כ"ט - יום שהוא "מחר חודש" (ערב [[ראש חודש]]), ולאחר שני ימי ראש חודש, יגיע [[ב' אייר]] - [[לכתחילה אריבער]]. ולבד זאת שנמצאים בשנת "אראנו נפלאות", ובקשר עם הגאולה ועם מצוות הצדקה.
לאחר מכן המשיך הרבי ואמר{{הערה|קטעים אלו של השיחה נאמרו על ידי הרבי בהתרגשות רבה, כאשר קולו גובר והסטענדר שעליו נשען התנענע. להלן מתוך [https://drive.google.com/open?id=0B91KHRkDr3SAWXl6dkVmRGFVM2s הנוסח הסופי של השיחה] שנערך והוגה על ידי הרבי.}}:
 
לאחר מכן המשיך הרבי, ואמר{{הערה|קטעים אלו של השיחה נאמרו על ידי הרבי בהתרגשות רבה, כאשר קולו גובר והסטענדר שעליו נשען התנענע. להלן מתוך הנוסח הסופי של השיחה שנכתב והוגה על ידי הרבי.}}:


{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=על פי האמור לעיל על דבר הדגשת ענין הגאולה (במיוחד) בזמן זה - מתעוררת תמיהה הכי גדולה: '''היתכן שמבלי הבט על כל הענינים - עדיין לא פעלו [[ביאת משיח|ביאת משיח צדקנו]] בפועל ממש?!... דבר שאינו מובן כלל וכלל!'''
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=על פי האמור לעיל על דבר הדגשת ענין הגאולה (במיוחד) בזמן זה - מתעוררת תמיהה הכי גדולה: '''היתכן שמבלי הבט על כל הענינים - עדיין לא פעלו [[ביאת משיח|ביאת משיח צדקנו]] בפועל ממש?!... דבר שאינו מובן כלל וכלל!'''

תפריט ניווט