מעלי קבצים, highauser
8,609
עריכות
(←רקע) |
(הרחבה) |
||
שורה 43: | שורה 43: | ||
השיחה על שלל ביטוייה החריפים, ובפרט האמירה "שהכל היה להבל ולריק", וכעת "עשו כל שביכולתכם", זעזעה את כל הציבור שנוכח שם, וששמע הדברים הגיע לאוזניו; ואף בעיתונות הישראלית הורגש הזעזוע{{הערה|1=ראה כתבות בעיתונות הישראלית בעקבות השיחה: סימה קדמון, '''המפתחות בפנים''', סופשבוע מעריב, י"ט אייר תנש"א; עמוס נבו, '''או-טו-טו משיח''', 7 ימים - ידיעות אחרונות, י"ט אייר תנש"א (הודפסו ב[http://upload.chabad.info/Habesorah/index.html#p=15 מוסף "הבשורה"] של [[שבועון בית משיח|בית משיח]]).}}. | השיחה על שלל ביטוייה החריפים, ובפרט האמירה "שהכל היה להבל ולריק", וכעת "עשו כל שביכולתכם", זעזעה את כל הציבור שנוכח שם, וששמע הדברים הגיע לאוזניו; ואף בעיתונות הישראלית הורגש הזעזוע{{הערה|1=ראה כתבות בעיתונות הישראלית בעקבות השיחה: סימה קדמון, '''המפתחות בפנים''', סופשבוע מעריב, י"ט אייר תנש"א; עמוס נבו, '''או-טו-טו משיח''', 7 ימים - ידיעות אחרונות, י"ט אייר תנש"א (הודפסו ב[http://upload.chabad.info/Habesorah/index.html#p=15 מוסף "הבשורה"] של [[שבועון בית משיח|בית משיח]]).}}. | ||
מיד לאחר השיחה פרצו הנוכחים כולם באופן ספונטני בזעקות "[[עד מתי]]" שהפכו בהמשך לשירת [[ניגון עד מתי|הניגון 'עד מתי']]. הרב [[שניאור זלמן גוראריה]] שעמד מתחת לבימתו של הרבי, היה בין הראשונים שקיבלו [[חלוקת דולרים|דולר לצדקה]] לאחר השיחה, וכאשר הרבי נתן לו את הדולר, הוא התבטא על הדברים: "לא נגע ולא פגע"{{הערה|1=עדותו של הרב גוראריה ב[[התוועדות]] [[כ"ח ניסן]] [[תשנ"ג]] ב-[[770]] - [https://drive.google.com/ | מיד לאחר השיחה פרצו הנוכחים כולם באופן ספונטני בזעקות "[[עד מתי]]" שהפכו בהמשך לשירת [[ניגון עד מתי|הניגון 'עד מתי']]. הרב [[שניאור זלמן גוראריה]] שעמד מתחת לבימתו של הרבי, היה בין הראשונים שקיבלו [[חלוקת דולרים|דולר לצדקה]] לאחר השיחה, וכאשר הרבי נתן לו את הדולר, הוא התבטא על הדברים: "לא נגע ולא פגע"{{הערה|1=עדותו של הרב גוראריה ב[[התוועדות]] [[כ"ח ניסן]] [[תשנ"ג]] ב-[[770]] - [https://drive.google.com/open?id=0B6TJjB7pbdurUk5YcnBkTmdxeFE יומן קבלת המלכות עמוד 238] בהוצאת [[את"ה העולמי]]. הביטוי על משקל לשון [[חז"ל]] ב[[מסכת חולין|חולין]] יט, א.}}. | ||
כאשר הרב [[חיים ברוך הלברשטם]] שניהל את [[WLCC]] הוציא את ההקלטה של השיחה, היא הושמעה ב-[[770]] שוב ושוב{{הערה|מסיבות שונות התעכבה הוצאת הקלטת יותר מהרגיל, והדבר הוסיף למתח בקהל, שחשבו שיש בזה ענין מכוון מהרבי.}}. באותו הלילה, התקיימו ב-770 אסיפות ו[[התוועדות|התוועדויות]] בניסיון להבין למה בדיוק התכוון הרבי בדרישתו בשיחה. ביום שלמחרת - יום שישי, בו נהוג מידי שבוע לצאת ל[[מבצע תפילין]] - יצאו [[טנקים]] כדי לתגבר את הפעילות ולהפיץ את נושא הגאולה. על דו"ח פעילות הטנקים, ענה הרבי: {{ציטוטון|נת' ות"ח ותהא פעולה נמשכת ובהוספה והזמ"ג והענין. אזעה"צ}}. | כאשר הרב [[חיים ברוך הלברשטם]] שניהל את [[WLCC]] הוציא את ההקלטה של השיחה, היא הושמעה ב-[[770]] שוב ושוב{{הערה|מסיבות שונות התעכבה הוצאת הקלטת יותר מהרגיל, והדבר הוסיף למתח בקהל, שחשבו שיש בזה ענין מכוון מהרבי.}}. באותו הלילה, התקיימו ב-770 אסיפות ו[[התוועדות|התוועדויות]] בניסיון להבין למה בדיוק התכוון הרבי בדרישתו בשיחה. ביום שלמחרת - יום שישי, בו נהוג מידי שבוע לצאת ל[[מבצע תפילין]] - יצאו [[טנקים]] כדי לתגבר את הפעילות ולהפיץ את נושא הגאולה. על דו"ח פעילות הטנקים, ענה הרבי: {{ציטוטון|נת' ות"ח ותהא פעולה נמשכת ובהוספה והזמ"ג והענין. אזעה"צ}}. | ||
שורה 75: | שורה 75: | ||
במוצאי יום שלישי, [[ג' באייר]] נערכה אסיפה במשרדי [[ניידות חב"ד]] ב[[קראון הייטס]] בהשתתפות כמה עשרות עסקנים, בה הוחלט על הקמת '[[המטה העולמי להבאת המשיח]]'. משתתפי האסיפה חתמו על דו"ח ובו פרוטוקול האסיפה עם תכניות המטה ושמות חבריו, כשעל הדו"ח הוסיף הרב [[דוד נחשון]] את המילים: "ו[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]". מענה הרבי היה: {{ציטוטון|כל זה נלקח להציון אזכיר על הציון}}. | במוצאי יום שלישי, [[ג' באייר]] נערכה אסיפה במשרדי [[ניידות חב"ד]] ב[[קראון הייטס]] בהשתתפות כמה עשרות עסקנים, בה הוחלט על הקמת '[[המטה העולמי להבאת המשיח]]'. משתתפי האסיפה חתמו על דו"ח ובו פרוטוקול האסיפה עם תכניות המטה ושמות חבריו, כשעל הדו"ח הוסיף הרב [[דוד נחשון]] את המילים: "ו[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]". מענה הרבי היה: {{ציטוטון|כל זה נלקח להציון אזכיר על הציון}}. | ||
פעולתו הראשונה של המטה היתה כינוס אסיפה דחופה ב-770 למחרת, ביום חמישי [[ד' אייר]]. על פעולותיהם זכו פעילי המטה למענות ועידודים מיוחדים מהרבי. | פעולתו הראשונה של המטה היתה כינוס אסיפה דחופה ב-770 למחרת, ביום חמישי [[ד' אייר]]. על פעולותיהם זכו פעילי המטה למענות ועידודים מיוחדים מהרבי{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=21382 הרב בוטמן מספר על פעולות המטה] {{אינפו}}}}. | ||
===פסק דין=== | ===פסק דין=== | ||
שורה 84: | שורה 84: | ||
בהמשך לכך טסו ל[[ניו יורק]], ל[[770|חצר הרבי]], הרב [[דוד]] נחשון ור' [[אבי טאוב]] - על מנת להגיש לרבי את פסק הדין. ביום [[ב' אייר]] בבוקר הגיעו לניו יורק, ושם חיכה הרב נחשון לרבי ליד ה[[מקווה]]{{הערה|בימים בהם הרבי נסע ל[[האוהל|אוהל]], היה טובל לפני כן במקווה.}}, וכשהגיע הרבי הגיש לו את פסק הדין. הרבי הסתכל ואמר בחיוך: {{ציטוטון|ישר כח, ישר כח!}} והכניס את המעטפות לכיס ה[[סירטוק]]. | בהמשך לכך טסו ל[[ניו יורק]], ל[[770|חצר הרבי]], הרב [[דוד]] נחשון ור' [[אבי טאוב]] - על מנת להגיש לרבי את פסק הדין. ביום [[ב' אייר]] בבוקר הגיעו לניו יורק, ושם חיכה הרב נחשון לרבי ליד ה[[מקווה]]{{הערה|בימים בהם הרבי נסע ל[[האוהל|אוהל]], היה טובל לפני כן במקווה.}}, וכשהגיע הרבי הגיש לו את פסק הדין. הרבי הסתכל ואמר בחיוך: {{ציטוטון|ישר כח, ישר כח!}} והכניס את המעטפות לכיס ה[[סירטוק]]. | ||
בהמשך לכך נכתבו מהדורות נוספות של פסק הדין. כמו כן הרב דוד נחשון ור' אבי טאוב נשלחו על ידי רבני חב"ד ל[[רוסיה]], על מנת להקריא את פסק הדין בקברי [[רבותינו נשיאנו]]. | בהמשך לכך נכתבו מהדורות נוספות של פסק הדין. כמו כן הרב דוד נחשון ור' אבי טאוב נשלחו על ידי רבני חב"ד ל[[רוסיה]], על מנת להקריא את פסק הדין בקברי [[רבותינו נשיאנו]]{{הערה|1=סיפור האירועים בפירוט בחוברת [http://old2.ih.chabad.info/images/notimage/45333_he_1.pdf 'העובדות שמאחורי הפסק']{{PDF}}{{אינפו}}}}. | ||
===קבלת המלכות=== | ===קבלת המלכות=== | ||
[[קובץ:טופס קבלת המלכות.png|שמאל|ממוזער|150px|טופס [[קבלת המלכות]] שהוגש לרבי בעקבות השיחה, הנחתם בהכרזת [[יחי אדוננו]]]] | [[קובץ:טופס קבלת המלכות.png|שמאל|ממוזער|150px|טופס [[קבלת המלכות]] שהוגש לרבי בעקבות השיחה, הנחתם בהכרזת [[יחי אדוננו]]]] | ||
{{ערך מורחב|קבלת המלכות}} | {{ערך מורחב|קבלת המלכות}} | ||
בנוסף לפסקי הדין מהרבנים, החלה ההתעוררות בין החסידים על החשיבות לקבל את מלכותו של [[הרבי כמלך המשיח]]. הרעיון עלה כבר בלילה שלאחר השיחה על ידי הרב [[אברהם ליפסקר]] שדיבר על כך בשידור טלפוני, אך התחזק בעיקר באסיפת החירום ב-770, ביום חמישי [[ד' באייר]]. בסיומה של האסיפה חתמו הנאספים - כ-250 איש - על טופס קבלת המלכות, בו הם מקבלים על עצמם את הרבי כמלך המשיח ומתחייבים להתמסר ולפעול כרצונו הקדוש. חתימות אלו הוכנסו לרבי וזכו למענה חיובי ומעודד{{הערה|נוסח המענה היה הנוסח הכללי של המענות באותה תקופה: {{ציטוטון|נת' ות"ח, ותהא פעולה נמשכת ובהוספה והזמ"ג, כנתינת כח דחז"ל וברכתם דכל המוסיף מוסיפין לו, ובמיוחד ברכתו דהקב"ה שתוספתו מרובה כו'. והזמ"ג שבאים מחודש ניסן והשפעתו ונכנסים לחודש אייר (ר"ת האבות ורחל - רגל הד') כמפורש בכמה מקומות. בשנת ה(י') ת(הא) ש(נת) א(ראנו) נ(פלאות) אזכיר עה"צ}}.}}. צילום המענה של הרבי נתלה על קירות 770 ועורר הדים רבים. | בנוסף לפסקי הדין מהרבנים, החלה ההתעוררות בין החסידים על החשיבות לקבל את מלכותו של [[הרבי כמלך המשיח]]. הרעיון עלה כבר בלילה שלאחר השיחה על ידי הרב [[אברהם ליפסקר]] שדיבר על כך בשידור טלפוני, אך התחזק בעיקר באסיפת החירום ב-770, ביום חמישי [[ד' באייר]]. בסיומה של האסיפה חתמו הנאספים - כ-250 איש - על טופס קבלת המלכות, בו הם מקבלים על עצמם את הרבי כמלך המשיח ומתחייבים להתמסר ולפעול כרצונו הקדוש. חתימות אלו הוכנסו לרבי וזכו למענה חיובי ומעודד{{הערה|נוסח המענה היה הנוסח הכללי של המענות באותה תקופה: {{ציטוטון|נת' ות"ח, ותהא פעולה נמשכת ובהוספה והזמ"ג, כנתינת כח דחז"ל וברכתם דכל המוסיף מוסיפין לו, ובמיוחד ברכתו דהקב"ה שתוספתו מרובה כו'. והזמ"ג שבאים מחודש ניסן והשפעתו ונכנסים לחודש אייר (ר"ת האבות ורחל - רגל הד') כמפורש בכמה מקומות. בשנת ה(י') ת(הא) ש(נת) א(ראנו) נ(פלאות) אזכיר עה"צ}}.}}. צילום המענה של הרבי נתלה על קירות 770 ועורר הדים רבים{{הערה|1=[http://chabad.info/moshiach/%D7%97%D7%A6%D7%99-%D7%99%D7%95%D7%91%D7%9C-%D7%94%D7%9B%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%A1-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F-%D7%A9%D7%9C-%D7%A7%D7%91%D7%9C%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%AA/ הכינוס הראשון של קבלת המלכות]{{אינפו}}}}. | ||
לאחר מכן התפשט נושא ההחתמות על קבלת המלכות לארץ הקודש, וכן בין נשי ובנות חב"ד, בהסכמת וברכת הרבי. | לאחר מכן התפשט נושא ההחתמות על קבלת המלכות לארץ הקודש, וכן בין נשי ובנות חב"ד, בהסכמת וברכת הרבי. |