שיחה:המכון להפצת תורתו של משיח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 55: שורה 55:
::גם אני {{בעד}}. איפה היית עד היום?... --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 14:27, 5 בפברואר 2016 (UTC)
::גם אני {{בעד}}. איפה היית עד היום?... --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 14:27, 5 בפברואר 2016 (UTC)
:::אני? ב770, עפולה, לוד, ירושלים, כפר חב"ד, בית שמש, ועוד... {{קריצה}} [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 10:39, 8 בפברואר 2016 (UTC)
:::אני? ב770, עפולה, לוד, ירושלים, כפר חב"ד, בית שמש, ועוד... {{קריצה}} [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 10:39, 8 בפברואר 2016 (UTC)
==הערות ממערכת המכון==
שלום. כאן העורך ש"כולנו מכירים". הפנו אותי לכאן בעקבות הדיון הסוער דלעיל, והערתי בגוף הערך כמה הערות חשובות השופכות קצת אור על מה שקורה בפועל. זה לא נסיון לכתוב "אוטוביוגרפיה" (בכלל, אני לא בטוח שמר [[משתמש:כתית למאור|כתית]] שי' יודע מה פירוש המילה אוטוביוגרפיה...), פשוט מהצורה שזה כתוב כעת אפשר לטעות בהבנת הדברים.
כעת אסביר בצורה מפורטת את ההוספות שהוספתי (ואשר הושמטו ע"י [[משתמש:כתית למאור|הנ"ל]]) ולמה חשוב שזה יהי' כתוב.
* דבר ראשון ענין טכני: הספרים של ועד כתבי קודש כוללים גם סה"מ תש"כ-כא (ולכן הוספתי זאת, ומשום מה נשמט), והספרים של ועד הנחות התמימים אינם כוללים את השנים תש"נ (שבה לא נאמרו מאמרים בכלל) ותנש"א (ששני המאמרים שנאמרו בה נדפסו בסה"מ מלוקט ולא בספרים של ועד הנחות התמימים) (ולכן השמטתי זאת, ומשום מה הוסיפו בחזרה).
* בפיסקא הבאה הי' כתוב: "המאמרים הוקלדו מחדש על ידי המכון, נופו מטעויות דפוס והתווספו להם מראי מקומות להרחבת הדברים. יחד עם זאת, המאמרים לא עברו עריכה ונדפסו כפי שנמצאו ב[[הנחה|הנחות]] שהגיעו לידי המו"ל". ואני הוספתי: "המאמרים לא עברו עריכה יסודית (ורק הוספת פיסוק, מילות קישור, פתיחת ראשי תיבות ותרגום במידת הצורך)". והסיבה: לכתוב שהמאמרים לא עברו עריכה (דמשמע - כלל וכלל, אלא פשוט נעתקו מהספרים וההנחות) אינו אמת, אלא עברו עריכה קלה (כמפורט לעיל בסוגריים). ובמיוחד בהנחות הפרטיות, שנזקקו לעריכה יותר מאשר מה שכבר נדפס (ונערך) בספרים. במילא, אפשר: א) לכתוב איזה עריכה בדיוק זה עבר, או ב) להשמיט את המשפט שזה לא עבר עריכה. אבל לכתוב שזה לא עבר שום עריכה זה פשוט היפך המציאות.
* כמו"כ בנוגע למ"ש "או ברשימה מילולית מסרט ההקלטה" - הרי שום מאמר לא כתוב מילולית מסרט ההקלטה (אלא בתרגום ללה"ק), ואף את"ל שזה מובן מאליו - הרי גם במאמרים אלו נוספו מילות קישור וגם הלשון נערך (קלות) הרבה פעמים במידת הצורך, והקורא את את הערך כפי שזה כתוב כעת יכול להבין שזה כמו "שיחה יומית" והרי אין הדבר כן כלל. ולכן הוספתי "או ברשימה מסרט ההקלטה (מתורגמת ללה"ק ובעריכה קלה)".
* בנוגע למ"ש בהערה (בנוגע לסדרת תו"מ) "שם עובדו המאמרים מתוך השוואה למקורות עליהם מבוסס המאמר, וכן עברו עריכה לשונית על ידי המערכת", הרי זה כמו חצי-אמת, וליהודי תמים העומד מן הצד יכול להצטייר כדבר חיובי (שהרי ודאי שצריך עריכה מסויימת). ולכן לדעתי ראוי להדגיש את השינויים הדרסטיים הנעשים בספריהם, למען ילמדון ההפרש הגדול בין שתי הסדרות (ובודאי שאי"ז במקרה ששינויים אלו נעשים ע"י אותם אנשים הכותבים התוארים המתנגדים למציאות ולשיחות ולפס"ד הרבנים... ואכ"מ). ולכן הוספתי "הכוללת פעמים רבות שינויים גדולים בסדר הענינים שבהמאמר, עריכת מאמרים שלימים בהתבסס על רשימות קצרות (ע"י הוספת ענינים רבים ממאמרי רבותינו נשיאינו שעליהם מבוסס המאמר של הרבי), ואף פתיחת ראשי תיבות והוספת מראי מקומות נוספים במאמרים מוגהים".
[המבקש הוכחות להנ"ל יכול לעיין בעצמו ולהשוות את ההנחות הישנות לחדשות. ובנוגע לעריכת מאמרים שלימים, אפיזודה קטנה: כשחיפשתי את ד"ה חמשה קנינים תש"כ (שחסר בסה"מ תש"כ שנדפס בתשנ"ד), מצאתי כתבה באתר COL משנת תשס"ה הכותב על פרסום ראשון של מאמר הנ"ל מרשימתו של הר"א ששונקין מתענך. בירור קצר אצלו העלה שהנ"ל כתב שורות אחדות באופן דקיצור שבקיצור שממנו לא הצליח בעצמו להבין את מה שנאמר במאמר... אבל חברי הועד כנראה הצליחו לפענח "בין השורות" ולהוציא מתחת ידם מאמר של שבעה עמודים... וידוע לי בבירור שכהנה רבות. כמו"כ יש לציין מה שכתוב בפתח דבר של ספרם משנת תשכ"ה בנוגע למאמרים כעין שיחה שהוגהו בצורת שיחה, שהם פשוט כתבו אותם מחדש בסגנון של מאמר ("ע"פ לקו"ש ח"ה") וככה הדפיסו... (מסיבות טכניות מאמרים אלו נשמטו מסה"מ בראשית, אבל צויין במפתח המאמרים אל מקורם בלקו"ש ח"ה.]
סליחה על האריכות. לצערי(?) אין לי כ"כ זמן להישאר כאן ולדון בנושא, ולכן כתבתי את אשר נראה לענ"ד, ואתן לעורכים החשובים שליט"א להחליט איזה מתיקונים הנ"ל להחזיר ואיזה לא. ובכל אופן הרוצה להשכיל יוכל תמיד להכנס לדף השיחה ולקרוא שורות אלו.
בברכת הגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש ו"תורה חדשה מאתי תצא",
י.ג.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט