|
|
שורה 19: |
שורה 19: |
| עוד פרט בגילוי הוא שיתגלה עצם המצווה כלומר עצם הרצון שבמצוות מה שעכשיו לא נתגלה כלל ועל זה אמרו שכר מצווה מצווה לפי שלעתיד יתגלה הרצון שבמצווה כמו שהוא בלתי מורכב כלל והוא פנימיות הרצון.{{הערה|המשך תרס"ו עמוד לה.}}{{הבהרה|מה התיווך בין הדרגות תענוג ורצון.}} | | עוד פרט בגילוי הוא שיתגלה עצם המצווה כלומר עצם הרצון שבמצוות מה שעכשיו לא נתגלה כלל ועל זה אמרו שכר מצווה מצווה לפי שלעתיד יתגלה הרצון שבמצווה כמו שהוא בלתי מורכב כלל והוא פנימיות הרצון.{{הערה|המשך תרס"ו עמוד לה.}}{{הבהרה|מה התיווך בין הדרגות תענוג ורצון.}} |
| {{הערות שוליים}} | | {{הערות שוליים}} |
|
| |
| == בניין הערך ==
| |
|
| |
| לענ"ד ערך זה צריך להיות בנוי כך:
| |
|
| |
| '''תחיית המתים''' הוא תהליך שעתיד להתרחש לעתיד לבוא, בו כל שוכני עפר יקומו לתחייה. האמונה בזה היא אחת מי"ג העיקרים שמנה הרמב"ם.
| |
| ;הנבואות (או כיו"ב)
| |
| כאן צריכות לבוא הנבואות על תחיית המתים מהתורה ומהנביאים והכתובים עם הביאורים שהופיעו בגמ' וכו'.
| |
| ;אופנה
| |
| כיצד תתרחש תחיית המתים - מחלוקת בעצם הלוז או תרווד רקב, צדיקים וכו', ובזה נכלל האם יקומו בריאים או חולים ויתרפאו.
| |
| ;מקומה
| |
| בא"י או בכל העולם
| |
| ;מי הם הקמים
| |
| האומרים כו' משנה בסנה', דברי הגמ' שמביא הרבי שכולם יקומו וכו'.
| |
| ;מצב האדם
| |
| כאשר יקומו יהיו בדרגא גבוהה - כאדה"ר וכו', נשמות חדשות..
| |
| ;יום הדין
| |
| כתוב שכשיקומו, יהיה יום הדין - מי ישאר לחיות כו'.
| |
|
| |
| [אפשר להתייחס גם ל- האם ישארו קיימים, ולציין לערך מורחב - עולם הבא].
| |
|
| |
| כל זה מיועד לערך על תחיית המתים! ובערך נפרד על "[[עולם התחייה]]" צריך לכתוב:
| |
|
| |
| '''עולם התחייה''' הוא הזמן שלאחר תחיית המתים, בנוגע לזמן זה יש תיאורים מפליאים, והראשון שבהם הוא דברי הפסוק "עין לא ראתה אלקים זולתך". כלומר, שכל מה שתיארו הנביאים לא מתקרב למה שיהיה אז.
| |
|
| |
| יש להמשיך, אך אין לי אפשרות כרגע, והמשך יבוא בלנ"ד...• [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 06:51, 31 בדצמבר 2015 (UTC)
| |