יהא שמיה רבא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 32 בתים ,  28 בדצמבר 2015
מ
החלפת טקסט – "<REF>" ב־"{{הערה|1="
מ (החלפת טקסט – "</REF>" ב־"}}")
מ (החלפת טקסט – "<REF>" ב־"{{הערה|1=")
שורה 1: שורה 1:
אמירת '''אמן יהא שמיה רבא''' בקול רם ובכוונה בכל כוחו, קורעת גזר דינו של אדם, גם של שבעים [[שנה]].<REF>[[מסכת שבת]].}}
אמירת '''אמן יהא שמיה רבא''' בקול רם ובכוונה בכל כוחו, קורעת גזר דינו של אדם, גם של שבעים [[שנה]].{{הערה|1=[[מסכת שבת]].}}


== פירוש המילים ==
== פירוש המילים ==


פירוש המילים הם: יהא שמו הגדול, מבורך לעולם ועד. פירוש אחר של המילים הוא מה שפירש במחזור ויטרי, יהא שמיה רבא שזו תפלה שאנו מתפללין שימלא שמו ככתוב <REF>שמות יז.}} כי יד על כס יה שלא יהא שמו שלם וכסאו שלם עד שימחה זרעו של עמלק, ופירושו כך, יהא שמי"ה שם יה רבא, כלומר: שאנו מתפללין שיהא שמו גדול ושלם, ומבורך לעולם היא תפלה אחרת, כלומר, ומבורך לעולם הבא.<REF>[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=1&daf=3&format=text תוס' ד"ה ועונין, ברכות ג א.]}}
פירוש המילים הם: יהא שמו הגדול, מבורך לעולם ועד. פירוש אחר של המילים הוא מה שפירש במחזור ויטרי, יהא שמיה רבא שזו תפלה שאנו מתפללין שימלא שמו ככתוב {{הערה|1=שמות יז.}} כי יד על כס יה שלא יהא שמו שלם וכסאו שלם עד שימחה זרעו של עמלק, ופירושו כך, יהא שמי"ה שם יה רבא, כלומר: שאנו מתפללין שיהא שמו גדול ושלם, ומבורך לעולם היא תפלה אחרת, כלומר, ומבורך לעולם הבא.{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=1&daf=3&format=text תוס' ד"ה ועונין, ברכות ג א.]}}


== יוקר האמירה ==
== יוקר האמירה ==
שורה 9: שורה 9:
הרבה שנים קודם [[פטרבורג]] (המאסר שם בשנת [[תקנ"ט]]), יצא פעם [[אדמו"ר הזקן]] לציבור ואמר: בגן עדן מרגישים ("דערהערט מען") את היוקר של [[עולם הזה]]. לא מיבעי מלאכי השרת, אפילו נאצלים הראשונים היו מוסרים הכל עבור "אמן יהא שמיה רבא" של יהודי, כשהוא אומרה בכל כוחו כפירושו בכל כוונתו, היינו - הוא לגמרי בתוך זה.
הרבה שנים קודם [[פטרבורג]] (המאסר שם בשנת [[תקנ"ט]]), יצא פעם [[אדמו"ר הזקן]] לציבור ואמר: בגן עדן מרגישים ("דערהערט מען") את היוקר של [[עולם הזה]]. לא מיבעי מלאכי השרת, אפילו נאצלים הראשונים היו מוסרים הכל עבור "אמן יהא שמיה רבא" של יהודי, כשהוא אומרה בכל כוחו כפירושו בכל כוונתו, היינו - הוא לגמרי בתוך זה.


זה היה כל המאמר, והוא פעל כזו התלהבות והתלהטות אצל השומעים, ששנה שלמה אמרו "אמן יהא שמיה רבא" בהתלהטות<REF>היום יום י"ז אדר א'.}}
זה היה כל המאמר, והוא פעל כזו התלהבות והתלהטות אצל השומעים, ששנה שלמה אמרו "אמן יהא שמיה רבא" בהתלהטות{{הערה|1=היום יום י"ז אדר א'.}}
{{תפילה}}
{{תפילה}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תפילה]]
[[קטגוריה:תפילה]]

תפריט ניווט