2,724
עריכות
(9 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{ניווט | |||
|כותרת=תרשים כולל תניא (עם פירוט פרקים א-יב) | |||
|הסתרה=כן | |||
|מוסתר=כן | |||
|תמונה= | |||
|תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים א-יב}}}} | |||
{{תניא}} | {{תניא}} | ||
'''פרק ה' - המעלה המיוחדת שבלבוש המחשבה''' | |||
==הקדמה לפרק== | ==הקדמה לפרק== | ||
''' | בפרק הקודם התבאר '''בכללות''' עניין לבושי הנפש ומעלתם. בפרק זה מבאר הרבי מעלה '''מיוחדת''', שנמצאת בלבוש המחשבה בלבד. | ||
==טקסט== | ==טקסט== | ||
שורה 7: | שורה 15: | ||
==סיכום== | ==סיכום== | ||
מחשבה '''תופסת''' את העניין הנלמד: כשם שתפיסת דבר גשמי נעשית על ידי אחיזה בקצותיו, כך תפיסת רעיון נעשית על ידי שמבינים אותו מכל צדדיו. | |||
ומכיוון שהתורה היא שכל אלוקי, בלימוד התורה אנו תופסים ומקיפים בשכלנו '''את חכמתו של הקב"ה'''. | |||
הלימוד לא רק נמצא בשכל, אלא מתאחד איתו (כמו שהמזון לא רק נמצא בגוף, אלא משתנה ומתאחד ונהיה חלק ממנו). ונמצא, שלבוש המחשבה לא רק מוקף - אלא גם מקיף את החכמה האלוקית (ומתאחד איתה ביחוד נפלא). | |||
ולכן התורה היא לא רק '''לבוש''' לנפש{{הערה|כמו הדיבור והמעשה}} - אלא גם '''מזון''' המחייה אותה. | |||
==צילום דפוס התניא== | ==צילום דפוס התניא== | ||
<gallery widths=" | <gallery widths="150px" heights="220px"> | ||
קובץ:תניא ט.jpg|עמוד 1 | קובץ:תניא ט.jpg|עמוד 1 | ||
תמונה:תניא 18.jpg|עמוד 2 | תמונה:תניא 18.jpg|עמוד 2 | ||
שורה 15: | שורה 30: | ||
</gallery> | </gallery> | ||
==מושגים יסודיים== | ==מושגים יסודיים בפרק== | ||
*[[לימוד התורה]] | |||
*[[מזון]] | *[[מזון]] | ||
*[[לבוש]] | *[[לבוש]] | ||
*[[אורייתא וקוב"ה כולא חד]] | |||
==לקריאה נוספת== | |||
*הרב [[יוסף ויינברג]], [https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/535561 ביאור משולב לפרק ה'], מתוך הספר [[שיעורים בספר התניא]] | |||
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ד'|פרק ד']]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ו'|פרק ו']]}} | {{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ד'|פרק ד']]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ו'|פרק ו']]}} | ||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]] | [[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]] |
עריכות