מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 14: | שורה 14: | ||
דרשו חז"ל{{הערה|מדרש תנחומא בראשית א, תלמוד בבלי עירובין כב, א, הובא בפרש"י על הפסוק}} על הפסוק:{{הערה|דברים ז, יא.}}"אשר אנכי מצווך היום לעשותם" "היום לעשותם ולמחר לקבל שכרם" וזמן קבלת השכר הוא ב[[גן עדן]]{{הערה|כך הוא בלקוטי תורה שלח מו, ד.}} ותחיית המתים. אולם עיקר קבלת השכר יהיה דווקא בתחיית המתים.{{הערה|רמב"ן בשער הגמול{{מקור}}}} (והרבה חילוקים ביניהם כדלהלן). | דרשו חז"ל{{הערה|מדרש תנחומא בראשית א, תלמוד בבלי עירובין כב, א, הובא בפרש"י על הפסוק}} על הפסוק:{{הערה|דברים ז, יא.}}"אשר אנכי מצווך היום לעשותם" "היום לעשותם ולמחר לקבל שכרם" וזמן קבלת השכר הוא ב[[גן עדן]]{{הערה|כך הוא בלקוטי תורה שלח מו, ד.}} ותחיית המתים. אולם עיקר קבלת השכר יהיה דווקא בתחיית המתים.{{הערה|רמב"ן בשער הגמול{{מקור}}}} (והרבה חילוקים ביניהם כדלהלן). | ||
''(בקשר להגהה שבתניא לז, שהשכר הוא רק באלף השביעי...)'' | *''(בקשר להגהה שבתניא לז, שהשכר הוא רק באלף השביעי...)'' | ||
* ''השכר לגוף שגם חלק מהעבודה (הערה במכתב)'' | |||
שלימות הבריאה ושכר העבודה דבר אחד הם. שהשכר הנעלה ביותר ששיך לתת הוא הבאת הדבר אל שלימותו ותכליתו. ומכיוון שתכלית האדם והעולם ושלימותם הוא בהתאחדותם עם בוראם שזה נעשה על ידי ביטולם לה'. משום שזה תכלית בריאתם ש"נתאווה הקב"ה להיות לו [[דירה בתחתונים]]"{{מקור}} לכן בקיום המצוות שעל ידה נעשה ההתאחדות עם מצווה המצווה והתגלות אורו האלוקי בנבראים, הוא הוא השכר הנעלה ביותר. | שלימות הבריאה ושכר העבודה דבר אחד הם. שהשכר הנעלה ביותר ששיך לתת הוא הבאת הדבר אל שלימותו ותכליתו. ומכיוון שתכלית האדם והעולם ושלימותם הוא בהתאחדותם עם בוראם שזה נעשה על ידי ביטולם לה'. משום שזה תכלית בריאתם ש"נתאווה הקב"ה להיות לו [[דירה בתחתונים]]"{{מקור}} לכן בקיום המצוות שעל ידה נעשה ההתאחדות עם מצווה המצווה והתגלות אורו האלוקי בנבראים, הוא הוא השכר הנעלה ביותר. |