אבן השתיה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
←שמה: ניסוח
(←בתורת החסידות: הגהה) |
(←שמה: ניסוח) |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
חז"ל מסבירים שהשם "אבן השתייה" הוא על שם ש"ממנה הושתת העולם"{{הערה|1=[[תלמוד בבלי]], [[מסכת יומא]] דף נד עמוד ב.}}, כלומר ממקום זה התחילה [[בריאת העולם]]{{הערה|1=מדרש תנחומא, פרשת פקודי, פיסקא ג'.}} וממנה התפשט העולם{{הערה|1=רש"י מסכת יומא נד, ב.}}. | חז"ל מסבירים שהשם "אבן השתייה" הוא על שם ש"ממנה הושתת העולם"{{הערה|1=[[תלמוד בבלי]], [[מסכת יומא]] דף נד עמוד ב.}}, כלומר ממקום זה התחילה [[בריאת העולם]]{{הערה|1=מדרש תנחומא, פרשת פקודי, פיסקא ג'.}} וממנה התפשט העולם{{הערה|1=רש"י מסכת יומא נד, ב.}}. | ||
ה[[רמב"ם]] ב[[פירוש המשניות להרמב"ם|פירוש המשניות]] מסביר שהכוונה היא ליסוד העולם מבחינה עניינית, שכן "מקום העבודה הוא יסוד העולם"{{הערה|1=[[פירוש המשנה לרמב"ם]], מסכת יומא, פרק ה' משנה ב'; מאירי שם.}}, וכן מסביר המאירי "שמשם נתייסד תכלית העולם והמכוון בו"{{הערה|1=[[בית הבחירה להמאירי]] שם.}} (כלומר שלולא היא- | ה[[רמב"ם]] ב[[פירוש המשניות להרמב"ם|פירוש המשניות]] מסביר שהכוונה היא ליסוד העולם מבחינה עניינית, שכן "מקום העבודה הוא יסוד העולם"{{הערה|1=[[פירוש המשנה לרמב"ם]], מסכת יומא, פרק ה' משנה ב'; מאירי שם.}}, וכן מסביר המאירי "שמשם נתייסד תכלית העולם והמכוון בו"{{הערה|1=[[בית הבחירה להמאירי]] שם.}} (כלומר שלולא היא- ועבודת בית המקדש ש"נתייסדה" ממנה- לא היה ה' בורא את העולם). | ||
==בתורת החסידות== | ==בתורת החסידות== |