קריית שמואל: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 503 בתים ,  11 ביוני 2015
שורה 91: שורה 91:
בעקבות תוכנית מגובשת לבניית בית-כנסת בדוגמת 770 ממול לישיבת [[פרחי אהרן]] בקריה ובסמיכות לבית הכנסת 'בלחסן', החלו להתגלע חיכוכים פנימיים בין הקהילה החב"דית בקריות לבין אנשי הציונות הדתית המהווים את רוב תושבי הקריה.
בעקבות תוכנית מגובשת לבניית בית-כנסת בדוגמת 770 ממול לישיבת [[פרחי אהרן]] בקריה ובסמיכות לבית הכנסת 'בלחסן', החלו להתגלע חיכוכים פנימיים בין הקהילה החב"דית בקריות לבין אנשי הציונות הדתית המהווים את רוב תושבי הקריה.


רב הקריה, הרב עקיבא הכרמי, הוציא מכתבי גינוי חריפים ומעוררים סלידה, בהם כינה את הקהילה החב"דית בשלל תוארים בזויים. המלחמה הפנימית גלשה אף לתקשורת, וקהילת חב"ד בקריות (ולמעשה, קהילת חב"ד בכל רחבי תבל) הוכפשה.
רב הקריה, הרב עקיבא הכרמי, שאמנם אינו נגד חסידות חב"ד ואף למד בספר ה[[תניא]] ונוהג ככלל באהבת ישראל, אך הוא מתנגד בחריפות רבה לחלק הרואה ברבי משיח ודאי ועדיין חי, והוציא מכתבי גינוי חריפים, שבהם כינה את הקהילה החב"דית בקריית שמואל, השייכת לקהילות החב"ד הרואות ברבי משיח ודאי,  בשלל תוארים שליליים ביותר. המלחמה הפנימית גלשה אף לתקשורת, וקהילת חב"ד בקריות (ולמעשה, קהילות חב"ד בכל רחבי תבל השייכות לחסידים ההמתייחסות לרבי כמי שעדיין בחיים) הוכפשה.


החיכוכים לא התבטאו במהלומות מילוליות בלבד, אלא גם נגררו לתגרות ידיים אלימות. חסידי חב"ד שנקלעו להתפלל תפילת שחרית בבית הכנסת המרכזי בקריה, הוכו נמרצות בעוון השתייכותם לקהילה החב"דית{{הערה|כתגובה הולמת, הודפס מכתב מחאה בגינוי האלימות, עליו חתמו כל ראשי הקהילה, תוך בקשה נפשית לחדול מדרך האלימות ושנאת החינם, ולהרבות באהבת ישראל, כהכנה לגאולה.}}.
החיכוכים לא התבטאו במהלומות מילוליות בלבד, אלא גם נגררו לתגרות ידיים אלימות. חסידי חב"ד שנקלעו להתפלל תפילת שחרית בבית הכנסת המרכזי בקריה, הוכו נמרצות בעוון השתייכותם לחסידי חב"ד המתייחסים לרבי כעדיין בחיים וכמשיח.{{הערה|כתגובה הולמת, הודפס מכתב מחאה בגינוי האלימות, עליו חתמו כל ראשי הקהילה, תוך בקשה נפשית לחדול מדרך האלימות ושנאת החינם, ולהרבות באהבת ישראל, כהכנה לגאולה.}}.


לעומת הפשקווילים המכפישים שהופצו בהוראתו ובעידודו של הרב הכרמי, נהגו אנשי הקהילה בדרך של שלום ופיוס על-פי הוראתו של הרב פיזם, והפיצו כרוזים הקוראים לאחדות המחנות, והתנהגות באופן של אהבת ישראל.
לעומת המועדות החריפות בגנות הקהילה שהופצו בהוראתו ובעידודו של הרב הכרמי, נהגו אנשי הקהילה בדרך של שלום ופיוס על-פי הוראתו של הרב פיזם, והפיצו כרוזים הקוראים לאחדות המחנות, והתנהגות באופן של אהבת ישראל.


על-מנת להוסיף באור, אגף ההוצאה לאור של המוסדות הפיק סדרת עלונים מרהיבים, הסוקרים את פעילות חב"ד בקריה ומבארים בטוב טעם את שיטתם של חסידי חב"ד בנוגע לבשורת הגאולה והגואל.
על-מנת להוסיף באור, אגף ההוצאה לאור של המוסדות הפיק סדרת עלונים מרהיבים, הסוקרים את פעילות חב"ד בקריה ומבארים בטוב טעם את שיטתם של חסידי חב"ד בנוגע לבשורת הגאולה והגואל.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט