מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
(←למעלה) |
|||
שורה 74: | שורה 74: | ||
===דרגת נשמתו=== | ===דרגת נשמתו=== | ||
מלך המשיח מרומם מ[[אברהם אבינו]], מנושא מ[[משה רבינו]] וגבוה מ[[מלאכי השרת]]{{הערה|מדרש תנחומא, תולדות פרק יד, וכן נוסחה דומה בילקוט שמעוני זכריה, פרק ד, רמז תקעא}}. רוממותו מתבטאת הן בדרגת נשמתו ובגלויים האלוקיים שמשיג. וממילא מתבטא בהנהגתו חכמתו מלכותו ושייכותו לעם ישראל. | |||
====יחידה==== | ====יחידה==== | ||
נשמתו של משיח היא (הבחינה הנעלית מבין חמש הדרגות שבכל נשמה), בחינת [[יחידה הכללית]] של [[עם ישראל]]{{הערה|רמ"ז לזח"ב מ, ב.}}, הכוללת ממילא את כל [[נשמות ישראל]] - מצד בחינת 'יחידה' שבנשמתו של כל יהודי. | נשמתו של משיח היא (הבחינה הנעלית מבין חמש הדרגות שבכל נשמה), בחינת [[יחידה הכללית]] של [[עם ישראל]]{{הערה|רמ"ז לזח"ב מ, ב.}}, הכוללת ממילא את כל [[נשמות ישראל]] - מצד בחינת 'יחידה' שבנשמתו של כל יהודי. | ||
שורה 82: | שורה 83: | ||
שורש נשמתו הוא מפנימיות [[עתיק יומין]] - פנימיות הכתר הוא עצמות המאציל.{{הערה|שער האמונה פרק נו.}} ושרשו למעלה מחכמה עילאה, שזהו שכתוב{{הערה|בראשית א, ב.}} "ורוח אלוקים מרחפת על פני המים" ודרשו חז"ל{{מקור}}: "זה רוחו של מלך המשיח" שרוחו גבוהה "'''על''' פני המים" מעל דרגת החכמה (לפני התחלקותה על ידי הרקיע).{{הערה|שם=אמצעי ויקרא}} | שורש נשמתו הוא מפנימיות [[עתיק יומין]] - פנימיות הכתר הוא עצמות המאציל.{{הערה|שער האמונה פרק נו.}} ושרשו למעלה מחכמה עילאה, שזהו שכתוב{{הערה|בראשית א, ב.}} "ורוח אלוקים מרחפת על פני המים" ודרשו חז"ל{{מקור}}: "זה רוחו של מלך המשיח" שרוחו גבוהה "'''על''' פני המים" מעל דרגת החכמה (לפני התחלקותה על ידי הרקיע).{{הערה|שם=אמצעי ויקרא}} | ||
בשונה מנשמת המלכים | בשונה מנשמת המלכים כ[[דוד המלך]] ששרשם ב[[מלכות]] ד[[אצילות]] שרש מלכותו היא מ[[אדם קדמון|מלכות דא"ק]].{{הערה|דרך מצוותיך מצוות מינוי מלך.}} | ||
ומשיח יהיה מרכבה למלכות דא"ס ממש שלפני הצמצום.{{הערה|שם=אמצעי ויקרא}} | ומשיח יהיה מרכבה למלכות דא"ס ממש שלפני הצמצום.{{הערה|שם=אמצעי ויקרא}} | ||
עוד מובא{{הערה|ר' [[הלל מפאריטש]], [[פלח הרימון]] על [[חומש ויקרא]] דף תק"ה.}} כי בנשמת [[משיח]] מאירה בחינתו של [[אדם הראשון]] קודם שחטא ב[[חטא עץ הדעת]], וב[[גאולה]] תאיר הארה רוחנית זו לכל [[יהודי]]. | עוד מובא{{הערה|ר' [[הלל מפאריטש]], [[פלח הרימון]] על [[חומש ויקרא]] דף תק"ה.}} כי בנשמת [[משיח]] מאירה בחינתו של [[אדם הראשון]] קודם שחטא ב[[חטא עץ הדעת]], וב[[גאולה]] תאיר הארה רוחנית זו לכל [[יהודי]]. | ||
===יחוסו=== | ===יחוסו=== |