מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
(←יסודה) |
|||
שורה 138: | שורה 138: | ||
===יסודה=== | ===יסודה=== | ||
האמונה בביאת המשיח מיוסדת על נבואת הנביאים, (שכל ספריהם מלאים מדבר זה{{הערה|שם=רמ}}) על נבואת משה רבינו, על עדות התורה וכן היא חלק מ'מצוות' התורה. (מצוות [[ערי מקלט]] ששלימותה תהיה בביאת המשיח). | האמונה בביאת המשיח מיוסדת על נבואת הנביאים, (שכל ספריהם מלאים מדבר זה{{הערה|שם=רמ}}) על נבואת משה רבינו, על עדות התורה וכן היא חלק מ'מצוות' התורה. (מצוות [[ערי מקלט]] ששלימותה תהיה בביאת המשיח). | ||
ותוקף ומעלה בכל אחת מהם, המעלה ב'''נבואת משה''' ובעדות התורה על נבואת הנביאים היא שהתאמתות נבואת הנביאים אצלנו היא על פי האותות והמופתים שעשו{{הערה|משנה תורה לרמב"ם פרק ח מהלכות יסודי התורה}} בשונה מהתורה ו[[משה רבינו]] שנבואתו התאמתה בהחלטיות אצל כל ישראל "שכל ישראל עדים" לנבואתו כשהם עצמם ראו אותו במתן תורה עולה ומדבר עם אלקים. | ותוקף ומעלה בכל אחת מהם, המעלה ב'''נבואת משה''' ובעדות התורה על נבואת הנביאים היא שהתאמתות נבואת הנביאים אצלנו היא על פי האותות והמופתים שעשו{{הערה|משנה תורה לרמב"ם פרק ח מהלכות יסודי התורה}} בשונה מהתורה ו[[משה רבינו]] שנבואתו התאמתה בהחלטיות אצל כל ישראל "שכל ישראל עדים" לנבואתו כשהם עצמם ראו אותו במתן תורה עולה ומדבר עם אלקים.{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15975&st=&pgnum=288 לקוטי שיחות חלק יח עמוד 279 הערה 57]}} | ||
נבואת נביא מצד עצמה היא בעלת שינוי, כגון במקרה שישנם חטאים ביכולתם לגרום לביטול הנבואה (גם כשהנבואה נאמרה לציבור שאינה בטילה הרי זה רק גזירת ה' שלא תבטל כדי להבחין בין נביא אמת לשקר) אבל דברי התורה אינם בטילים לפי שהם למעלה מהזמן. האמונה במשיח הינה חלק מעדות ה'''תורה'''. | נבואת נביא מצד עצמה היא בעלת שינוי, כגון במקרה שישנם חטאים ביכולתם לגרום לביטול הנבואה (גם כשהנבואה נאמרה לציבור שאינה בטילה הרי זה רק גזירת ה' שלא תבטל כדי להבחין בין נביא אמת לשקר) אבל דברי התורה אינם בטילים לפי שהם למעלה מהזמן. האמונה במשיח הינה חלק מעדות ה'''תורה'''. | ||
אמנם יש חומרה בדברי '''נביא''' על התורה שהעובר על דברי הנביא חייב מיתה ללא שינוי בתוכן הנבואה. משאין כן בדברי התורה שישנם עבירות חמורות וקלות והעונשים עליהם שונים. | אמנם יש חומרה בדברי '''נביא''' על התורה שהעובר על דברי הנביא חייב מיתה ללא שינוי בתוכן הנבואה. משאין כן בדברי התורה שישנם עבירות חמורות וקלות והעונשים עליהם שונים. | ||
אמנם ביאת המשיח היא גם חלק מ'''מצוות''' התורה, הנצחיות שבמצוות היא החזקה ביותר, שכן בתורה אף שהיא נצחית (שלא כנבואה ש"מצד עצמה" שייך בה שינויים) עדיין שייך לפרש דבריה ברוחניות שלא כפשוטן. אמנם מצוות התורה המפרשן שלא כפשוטן הרי הוא כופר ואפיקורס ולכן אדם אשר יפרש את יעודי הגאולה שלא כפשוטן הרי הוא אפיקורס.{{הערה| | אמנם ביאת המשיח היא גם חלק מ'''מצוות''' התורה, הנצחיות שבמצוות היא החזקה ביותר, שכן בתורה אף שהיא נצחית (שלא כנבואה ש"מצד עצמה" שייך בה שינויים) עדיין שייך לפרש דבריה ברוחניות שלא כפשוטן. אמנם מצוות התורה המפרשן שלא כפשוטן הרי הוא כופר ואפיקורס ולכן אדם אשר יפרש את יעודי הגאולה שלא כפשוטן הרי הוא אפיקורס.{{הערה|[http://chabadlibrary.org/books/admur/lkus/34/8/3/index.htm לקוטי שיחות חלק לד עמוד 114 ואילך]}} | ||
כמו"כ חומרת האמונה היא גם מצד תוכנה של הגאולה שהיא האמונה בנצחיות התורה - שיבוא זמן שקיום המצוות יהיה בשלמות נצחיותה היא לא רק שציוויה לא ישתנו, אלא שגם יגיע זמן שקיומה בפועל יהיה בשלימות.{{הערה| | כמו"כ חומרת האמונה היא גם מצד תוכנה של הגאולה שהיא האמונה בנצחיות התורה - שיבוא זמן שקיום המצוות יהיה בשלמות נצחיותה היא לא רק שציוויה לא ישתנו, אלא שגם יגיע זמן שקיומה בפועל יהיה בשלימות.{{הערה|1=ראה[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15975&st=&pgnum=286 לקוטי שיחות חלק יח עמוד 277 סעיף ט ואילך].}} | ||
===מעיקרי הדת=== | ===מעיקרי הדת=== |