מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 149: | שורה 149: | ||
===מעיקרי הדת=== | ===מעיקרי הדת=== | ||
הכופר באמונה זו הרי הוא כופר בתורה ובנותנה ובכל הנביאים שהתנבאו בזה{{הערה|האם דינו רק כופר או גם אפיקורס ראה {{קישור אוצר 770|99|274|B|לקוטי שיחות כרך י"ח במדבר}} וראה בלקוטי שיחות חלק ל"ד שם שע"כ גם אפיקורס יש לו שהרי מפרש חלק ממצוות ה' שלא כפשוטן עיי"ש}} הרמב"ם{{הערה|שם=רמ}} מבאר שהאמונה במשיח היא מיסודי הדת והוא אחד מ[[י"ג עיקרים]] אמנם ישנם החולקים עליו{{הערה|שו"ת חת"ם סופר שם}} וטוענים שאמונה זו אינה יסוד הדת והכופר בה הוא ככופר בשאר דברי התורה.{{הבהרה|דרוש הבהרה מה מחלוקתם יש לעיין בזה בברבנאל ראש אמנה - השלישי}} | הכופר באמונה זו הרי הוא כופר בתורה ובנותנה ובכל הנביאים שהתנבאו בזה{{הערה|האם דינו רק כופר או גם אפיקורס ראה {{קישור אוצר 770|99|274|B|לקוטי שיחות כרך י"ח במדבר}} וראה בלקוטי שיחות חלק ל"ד שם שע"כ גם אפיקורס יש לו שהרי מפרש חלק ממצוות ה' שלא כפשוטן עיי"ש}} הרמב"ם{{הערה|שם=רמ}} מבאר שהאמונה במשיח היא מיסודי הדת והוא אחד מ[[י"ג עיקרים]] אמנם ישנם החולקים עליו{{הערה|שו"ת חת"ם סופר שם}} וטוענים שאמונה זו אינה יסוד הדת והכופר בה הוא ככופר בשאר דברי התורה.{{הבהרה|דרוש הבהרה מה מחלוקתם יש לעיין בזה בברבנאל ראש אמנה - השלישי}} | ||
טעמו של הרמב"ם הוא שמכיוון שביאת המשיח אינו רק יעוד טוב שייעדו ה' על ידי הנביאים אלא הוא גדר בנצחיות התורה לכן הוא עיקר בדת.{{הערה|{{קישור אוצר 770|99|280|B|לקוטי שיחות כרך י"ח במדבר}}}} | טעמו של הרמב"ם הוא שמכיוון שביאת המשיח אינו רק יעוד טוב שייעדו ה' על ידי הנביאים אלא הוא גדר בנצחיות התורה לכן הוא עיקר בדת.{{הערה|שם=חי1|{{קישור אוצר 770|99|280|B|לקוטי שיחות כרך י"ח במדבר}}}} | ||
האמונה בביאת המשיח אינה נמנית עם המצוות לפי שהיא מצווה כללית שעניינה קיום כל המצוות בשלימות{{הערה|שם= | האמונה בביאת המשיח אינה נמנית עם המצוות לפי שהיא מצווה כללית שעניינה קיום כל המצוות בשלימות{{הערה|שם=חי1}}{{הבהרה|יש בזה גם בברבנאל מצוין בלקו"ש שםוכן בלקו"ש חלק לד עיין שם}} | ||
===הוכחות וחיזוק האמונה=== | ===הוכחות וחיזוק האמונה=== |