מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 37: | שורה 37: | ||
ויחוד זה להאמין שה' משגיח על כל ב[[השגחה פרטית]] הוא המצווה שצווינו "לא יהיה לך אלוקים אחרים על פני" דהיינו שלא נחשוב ח"ו שעזב ה' את הארץ והעולם מנוהל ע"י [[אלקים אחרים]] | ויחוד זה להאמין שה' משגיח על כל ב[[השגחה פרטית]] הוא המצווה שצווינו "לא יהיה לך אלוקים אחרים על פני" דהיינו שלא נחשוב ח"ו שעזב ה' את הארץ והעולם מנוהל ע"י [[אלקים אחרים]] | ||
=== איסורה שקולה כנגד כל המצוות | ==בסיפורי התורה== | ||
===פרעה והמופתים=== | |||
מבואר בחסידות שטענת [[פרעה]] "לא ידעתי את ה'" ולכן לא רצה לשלח את בני ישראל מ[[מצרים]]. היתה לפי תפיסתו המוטעית שהבורא מרומם מהעולם ממילא לא שייך שיתערב בענייני העולם וזו טענתו "לא ידעתי את ה'" שהוא עזב העולם בידי הכוכבים והמזלות. | |||
אמנם על זה באו המכות האותות והמופתים שהוכיחו לפרעה שהקב"ה המניג בין בשמים ובין בארץ וכלשון משה רבינו בשעת עשיית המכות "למען תדע כי אין כמוני בכל ה'''ארץ'''" שמתוך שינוי טבע העולם יתגלה שהקב"ה הוא המנהיג הבלעדי של העולם. | |||
===חטא העגל=== | |||
אמנם ה[[ערב רב]] לא רצו בזה ורצו לשכנע גם את בני ישראל בטעותם ולכן כאשר בשש משה מלבוא הטעו את בני ישראל שהמנהיגים בעולם הם המזלות בשמים וזה שהעם המצרי ופרעה הוכו היתה תוצאה של מלחמה בין המזלות עצמם לפי שמזל המצריים הוא [[טלה]] והם טענו שמזל שור נלחם בטלה וניצחו ולכן שכנעו את בני ישראל לעשות עגל.{{הערה|תורת שמואל1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16014&st=&pgnum=11 תר"ם חלק א עמוד א]}} | |||
== איסורה שקולה כנגד כל המצוות == | |||
איסור עבודה זרה שקול כנגד כל המצוות. הרבי מבאר '''שלושה''' ענינים שונים שיש באיסור עבודה זרה כנגד כל המצוות: | איסור עבודה זרה שקול כנגד כל המצוות. הרבי מבאר '''שלושה''' ענינים שונים שיש באיסור עבודה זרה כנגד כל המצוות: |