מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 27: | שורה 27: | ||
וזאת משום שהחיות של בני ישראל הוא מ[[פנימיות הרצון]] ולכן יש בהם את ההכרה שאין מציאות לשום נברא ואין חשיבות לשום ממוצע. והוא מפני שהאמונה של בני ישראל נובעת מזה שהאור האלוקי הבילתי מוגבל מאיר בנפשם ולכן מאיר בהם האמת כמו שהיא. ולפיכך יש בהם את ההכרה שעל אף שכפי שנראה מצד טבע העולם יש יחס להשפעה דווקא לשמש מ"מ מצד גודל הדעת שיש לבנ"י הרי הם מכירים שבאמת אין לשמש שום שייכות להשפעה מלכל דבר אחר וודאי שאין להם בחירה. | וזאת משום שהחיות של בני ישראל הוא מ[[פנימיות הרצון]] ולכן יש בהם את ההכרה שאין מציאות לשום נברא ואין חשיבות לשום ממוצע. והוא מפני שהאמונה של בני ישראל נובעת מזה שהאור האלוקי הבילתי מוגבל מאיר בנפשם ולכן מאיר בהם האמת כמו שהיא. ולפיכך יש בהם את ההכרה שעל אף שכפי שנראה מצד טבע העולם יש יחס להשפעה דווקא לשמש מ"מ מצד גודל הדעת שיש לבנ"י הרי הם מכירים שבאמת אין לשמש שום שייכות להשפעה מלכל דבר אחר וודאי שאין להם בחירה. | ||
משא"כ החיות של אומות העולם הוא מ[[ע' שרים דנוגה]] שהם מעלימים ומסתירים על | משא"כ החיות של אומות העולם הוא מ[[ע' שרים דנוגה]] שהם - הע' שרים - מעלימים ומסתירים על ההשפעה האלקית שנשפע על ידם, ולכן אין האומות מסוגלים לבוא לידי הכרה בהעדר החשיבות שבמציאות הממוצעים ולדעת שכל ההשפעה היא מהקב"ה בלבד אלא מיחסים לממוצעים שליטה בזה אמנם אין הם כופרים לגמרי ומצווים על ע"ז מפני שגם גוי יכול לבוא להכרה ע"י שכלו והבנתו שיש בורא לעולם אולם מכיוון שהאמונה שלו נובעת מתוך שכלו ולא מגילוי האור האלוקי שבנפשו (שהרי כנ"ל שרשו מע' שרים) לכן לא נדרש מהם משהו שנוגד לעולם כפי שהעולם נברא שכך יראה בחיצוניותו וטועים בכך שמחשיבים את עצמם ואת הנבראים כולם למציאות קיימת - נוספת על מציאותו של הבורא יתברך, באמרם שההוי-ה הקיימת משותפת לשני גורמים - בורא [[נברא|ונבראים]]. | ||
(ובזה הם שוללים וכופרים בבלעדיות המציאות של ה' - [[אחדות ה']] האמיתית, האומרת שאין עוד שום מציאות מלבדו ואף על פי שמודים במציאותו ואדנותו של הא-לקים בעולם, אולם כופרים באחדותו האמיתית של ה' - שאין עוד מלבדו). | (ובזה הם שוללים וכופרים בבלעדיות המציאות של ה' - [[אחדות ה']] האמיתית, האומרת שאין עוד שום מציאות מלבדו ואף על פי שמודים במציאותו ואדנותו של הא-לקים בעולם, אולם כופרים באחדותו האמיתית של ה' - שאין עוד מלבדו). |