הטבח בבית הספר למלאכה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – " – " ב־" - "
מ (החלפת טקסט – "]]]" ב־"]]")
מ (החלפת טקסט – " – " ב־" - ")
שורה 13: שורה 13:
מאוחר יותר התברר כי למקום הגיעו שלושה מחבלים. אחד המתין ברכב, השני הוציא את ה"פקקים" מארון חשמל והשלישי עמד בפתח בית הכנסת ירה כמה צרורות ואז השניים נכנסו במהירות לרכב וברחו.
מאוחר יותר התברר כי למקום הגיעו שלושה מחבלים. אחד המתין ברכב, השני הוציא את ה"פקקים" מארון חשמל והשלישי עמד בפתח בית הכנסת ירה כמה צרורות ואז השניים נכנסו במהירות לרכב וברחו.


כאשר נדלק שוב האור התגלה כי המדריך [[שמחה זילברשטרום]] וארבעת התלמידים: ניסים עסיס, משה פרץ, שלמה מזרחי ואלברט אדרי שהתפללו מול הדלת נהרגו מהירי ושוכבים בתוך שלוליות דם, וחמישה תלמידים אחרים נפצעו.
כאשר נדלק שוב האור התגלה כי המדריך [[שמחה זילברשטרום]] וארבעת התלמידים: ניסים עסיס, משה פרץ, שלמה מזרחי ואלברט אדרי - שהתפללו מול הדלת - נהרגו מהירי ושוכבים בתוך שלוליות דם, וחמישה תלמידים אחרים נפצעו.


רק כעבור שעה הגיעו כוחות הביטחון ואנשי הרפואה. הפצועים הועברו למרכז הרפואי הסמוך, 'צריפין'.
רק כעבור שעה הגיעו כוחות הביטחון ואנשי הרפואה. הפצועים הועברו למרכז הרפואי הסמוך, 'צריפין'.
שורה 61: שורה 61:
ביום ב' של [[חג השבועות]] דיבר הרבי לראשונה ב[[התוועדות]] פומבית על אלו המסבירים מדוע אירע הרצח:
ביום ב' של [[חג השבועות]] דיבר הרבי לראשונה ב[[התוועדות]] פומבית על אלו המסבירים מדוע אירע הרצח:
   
   
"לא צריכים להתפעל משום נסיונות, גדולים או קטנים, ובפרט מהניסיון היותר אחרון. ישנם כאלה שרוצים לבאר זאת על פי הענין של 'בקרובי אקדש', אבל באמת אין זה ביאור, וכפי שכתוב שם גופא "וידום אהרון". ההבנה ד'בקרובי אקדש' גם זה אין יודעים, ולהסביר אנין אחד הבלתי מובן על ידי עוד ענין הבלתי מובן הרי זה תנחומין של הבל. וידום אהרון.
"לא צריכים להתפעל משום נסיונות, גדולים או קטנים, ובפרט מהניסיון היותר אחרון. ישנם כאלה שרוצים לבאר זאת על פי הענין של 'בקרובי אקדש', אבל באמת אין זה ביאור, וכפי שכתוב שם גופא "וידום אהרון". ההבנה ד'בקרובי אקדש' - גם זה אין יודעים, ולהסביר אנין אחד הבלתי מובן על ידי עוד ענין הבלתי מובן - הרי זה תנחומין של הבל. וידום אהרון.
   
   
"בודאי שאסור להרהר אחר מידותיו של הקב"ה, אבל אין פירוש הדבר שהענין עצמו מובן בשכל. לעת עתה לא מצאתי ביאור על זה, אבל ודאי הדבר, שמזה יהיה כפלים לתושיה".
"בודאי שאסור להרהר אחר מידותיו של הקב"ה, אבל אין פירוש הדבר שהענין עצמו מובן בשכל. לעת עתה לא מצאתי ביאור על זה, אבל ודאי הדבר, שמזה יהיה כפלים לתושיה".
שורה 67: שורה 67:
בהתוועדות ביקש הרבי שכל אחד מה[[חסיד|חסידים]] הנמצאים בחוץ לארץ, צריך להשתתף בהחזקת כפר חב"ד בנשמתו, בגופו ובממונו, על ידי הוספה בלימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות, ולהשתתף בממונו כפשוטו.  
בהתוועדות ביקש הרבי שכל אחד מה[[חסיד|חסידים]] הנמצאים בחוץ לארץ, צריך להשתתף בהחזקת כפר חב"ד בנשמתו, בגופו ובממונו, על ידי הוספה בלימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות, ולהשתתף בממונו כפשוטו.  
   
   
זמן קצר לאחר מכן, שלח הרבי קבוצת [[שלוחים לארץ הקודש תשט"ז|שלוחים מיוחדים לארץ ישראל]], שתפקידם היה לחזק את כפר חב"ד ואת ישיבת 'תומכי תמימים' בלוד, ובכלל להרים את רוחם השפופה של חסידי חב"ד בארץ הקודש.
זמן קצר לאחר מכן, שלח הרבי קבוצת [[שלוחים לארץ הקודש תשט"ז|שלוחים מיוחדים לארץ ישראל]], שתפקידם היה לחזק את כפר חב"ד ואת ישיבת 'תומכי תמימים' בלוד, ובכלל - להרים את רוחם השפופה של חסידי חב"ד בארץ הקודש.


כמו כן הוקם בית ספר לדפוס שנקרא על שמם "יד החמשה".
כמו כן הוקם בית ספר לדפוס שנקרא על שמם "יד החמשה".
14,699

עריכות

תפריט ניווט