14,699
עריכות
מ (החלפת טקסט – " ע"י " ב־" על ידי ") |
מ (החלפת טקסט – "]]]" ב־"]]") |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[קובץ: סיום הרמבם בטבריה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|סיום לימוד הרמב"ם על קברו ב[[טבריה | [[קובץ: סיום הרמבם בטבריה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|סיום לימוד הרמב"ם על קברו ב[[טבריה]]] | ||
'''סיומי רמב"ם''' החלו עוד בראשית ההתעוררות ו[[רמב"ם (תקנה)|התקנה]] על דבר לימוד הרמב"ם בכל יום, אז כבר דיבר [[הרבי]] על חשיבות עריכת 'סיום' בסיומו של מחזור הלימוד. | '''סיומי רמב"ם''' החלו עוד בראשית ההתעוררות ו[[רמב"ם (תקנה)|התקנה]] על דבר לימוד הרמב"ם בכל יום, אז כבר דיבר [[הרבי]] על חשיבות עריכת 'סיום' בסיומו של מחזור הלימוד. | ||
ב[[התוועדות]] [[אחרון של פסח]] [[תשד"מ]] (ארבעה חודשים מ[[רמב"ם (תקנה)|הפעם הראשונה]] בה הזכיר הרבי את חשיבות הלימוד יומי בספר הרמב"ם) אמר הרבי: | ב[[התוועדות]] [[אחרון של פסח]] [[תשד"מ]] (ארבעה חודשים מ[[רמב"ם (תקנה)|הפעם הראשונה]] בה הזכיר הרבי את חשיבות הלימוד יומי בספר הרמב"ם) אמר הרבי: | ||
שורה 8: | שורה 8: | ||
"ומהנכון לעשות כמנהג ישראל בכיוצא בזה - סיום ביחד עם סעודה (או [[התוועדות]]) לגמרה של (משנה) תורה - ברבים, ו"ברוב עם הדרת מלך", ומכיון שבערב [[פסח]] עצמו אין לעשות זה ובפרט באופן המתאים, מפני טרדות החג - יעשו את הסיום ברבים בימים הסמוכים לערב פסח (יום הולדת של הרמב"ם), בהתאם לתנאי המקום כו'". | "ומהנכון לעשות כמנהג ישראל בכיוצא בזה - סיום ביחד עם סעודה (או [[התוועדות]]) לגמרה של (משנה) תורה - ברבים, ו"ברוב עם הדרת מלך", ומכיון שבערב [[פסח]] עצמו אין לעשות זה ובפרט באופן המתאים, מפני טרדות החג - יעשו את הסיום ברבים בימים הסמוכים לערב פסח (יום הולדת של הרמב"ם), בהתאם לתנאי המקום כו'". | ||
[[קובץ:סיום_הרמבם.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרב [[יוסף העכט]] נואם בסיום הרמב"ם בבית הכנסת ב[[מצרים | [[קובץ:סיום_הרמבם.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרב [[יוסף העכט]] נואם בסיום הרמב"ם בבית הכנסת ב[[מצרים]]] | ||
== הסיום הראשון == | == הסיום הראשון == | ||
בהתקרב מועד סיום המחזור הראשון הזכיר שוב הרבי על ההכנות הנדרשות לקראת ה'סיום' ('התוועדויות' תשמ"ה כרך ב עמ' 1304): "יש להשתדל שיערכו "סיומים" על לימוד הרמב"ם בכל מקום ומקום. וכמה אופנים בזה: | בהתקרב מועד סיום המחזור הראשון הזכיר שוב הרבי על ההכנות הנדרשות לקראת ה'סיום' ('התוועדויות' תשמ"ה כרך ב עמ' 1304): "יש להשתדל שיערכו "סיומים" על לימוד הרמב"ם בכל מקום ומקום. וכמה אופנים בזה: |
עריכות