10,852
עריכות
(דף חדש: ב'''ימי הספירה''' מחולקים לשבע שבועות, המכוונים כנגד שבעת המידות, ובכל אחד מהשבועות ישנם שבעת ימים, המכו…) |
מ (החלפת טקסט – "יו"ט" ב־"יום טוב") |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
== החילוק שבין [[חסד]] שב[[הוד]] להוד שבחסד == | == החילוק שבין [[חסד]] שב[[הוד]] להוד שבחסד == | ||
ביאור החילוק שבין חסד שבהוד להוד שבחסד בימי הספירה, שחסד שבהוד הוא ב[[פסח שני]] שנקרא | ביאור החילוק שבין חסד שבהוד להוד שבחסד בימי הספירה, שחסד שבהוד הוא ב[[פסח שני]] שנקרא יום טוב (ובלשון המשנה: "פסח קטן"), והוד שבחסד הוא (לא ביום טוב אלא) בחול המועד – דלכאורה אינו מובן: | ||
הוד שבחסד – עיקרו חסד, שהוא בקו הימין, ובקו הימין גופא – בהתחלת הקו - ביחס למדות, או באמצעו, ביחס לכללות הקו כפי שמתחיל מ[[מוחין]], שענינו השפעה וגילוי, ועד להשפעה וגילוי בפועל (נה"י), שזהו"ע דהוד שבחסד. | הוד שבחסד – עיקרו חסד, שהוא בקו הימין, ובקו הימין גופא – בהתחלת הקו - ביחס למדות, או באמצעו, ביחס לכללות הקו כפי שמתחיל מ[[מוחין]], שענינו השפעה וגילוי, ועד להשפעה וגילוי בפועל (נה"י), שזהו"ע דהוד שבחסד. | ||
שורה 10: | שורה 10: | ||
ואילו חסד שבהוד – עיקרו הוד, שהוא בקו השמאל, ובקו השמאל גופא – בסוף הקו, שענינו [[גבורה]] והעלם. | ואילו חסד שבהוד – עיקרו הוד, שהוא בקו השמאל, ובקו השמאל גופא – בסוף הקו, שענינו [[גבורה]] והעלם. | ||
ואיך יתכן שחסד שבהוד שבסוף [[קו השמאל]], הוא | ואיך יתכן שחסד שבהוד שבסוף [[קו השמאל]], הוא יום טוב, ואילו הוד שבחסד שעיקרו חסד שבהתחלת [[קו הימין]], אינו אלא [[חול המועד]]?! | ||
והביאור בזה: | והביאור בזה: | ||
כשנמצאים בסמיכות ל[[יום טוב]] ד[[יציאת מצרים]], שאז מאיר הגילוי דחסד, חסד נגלה – אזי מספיק גם ההוד שבחסד, דרגא התחתונה דחסד (בנוגע לפועל), ולכן אין זה | כשנמצאים בסמיכות ל[[יום טוב]] ד[[יציאת מצרים]], שאז מאיר הגילוי דחסד, חסד נגלה – אזי מספיק גם ההוד שבחסד, דרגא התחתונה דחסד (בנוגע לפועל), ולכן אין זה יום טוב אלא חול המועד; | ||
וכל שהולכים ומתרחקים מהגילוי | וכל שהולכים ומתרחקים מהגילוי דהיום טוב ובאים למעמד ומצב של העלם, שזהו"ע הגבורה, כולל גם הוד שהוא ענף הגבורה – לא יכולים להסתפק בהוד שבחסד (כיון שהחסד אינו נגלה), אלא יש צורך לגלות את החסד שבהוד, היינו, שהכוונה הפנימית של ההעלם (הוד שהוא ענף הגבורה) היא גילוי (חסד), ואדרבה – גילוי נעלה יותר, שמצד גודל מעלתו הרי הוא יום טוב (למעלה מהוד שבחסד שאינו אלא חול המועד).<REF>[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/1/14/48&search=%D7%97%D7%95%D7%9C+%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93 תורת מנחם]</REF> | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] |