הגבלה עצמית: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 6 בתים ,  14 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – "בחי' " ב־"בחינת "
מ (החלפת טקסט – " ע"י " ב־" על ידי ")
מ (החלפת טקסט – "בחי' " ב־"בחינת ")
שורה 12: שורה 12:
לאחר מכן מדגים את ההשלכה מכך ב[[מצות תפילין]]:  
לאחר מכן מדגים את ההשלכה מכך ב[[מצות תפילין]]:  


{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=מה שע"י ה[[תפילין]] נמשכים ד' מוחין, אין זה בחי' המוחין דסדר השתלשלות, אלא שנמשכים מוחין חדשים ממש. והיינו, דבהמוחין דחב"ד מאיר בחי' פנימיות ועצמות אור אין סוף ממש.}}
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=מה שע"י ה[[תפילין]] נמשכים ד' מוחין, אין זה בחינת המוחין דסדר השתלשלות, אלא שנמשכים מוחין חדשים ממש. והיינו, דבהמוחין דחב"ד מאיר בחינת פנימיות ועצמות אור אין סוף ממש.}}


ובמילים פשוטות: הקב"ה בעצמו נמצא במעשה המצוות שלנו. ודווקא על ידי ההקפדה על פרטי קיום המצוה (תפילין עם רצועות שחורות ולא לבנות וכדומה) אנו מתקשרים אליו. ולאידך, אי-הקפדה על אופן קיום המצוה (הנחת תפילין עם רצועות לבנות; הנחתן על המצח; הוספת פרשיה נוספת בתפילין) - לא תפעל כלום. כלומר: זה לא יחשב כאילו קיימנו חצי מצוה, וממילא התקשרות חלקית להקב"ה, אלא אין במעשה זה ולא כלום (ואדרבה, באופנים מסויימים אף עבירה ואכ"מ).  
ובמילים פשוטות: הקב"ה בעצמו נמצא במעשה המצוות שלנו. ודווקא על ידי ההקפדה על פרטי קיום המצוה (תפילין עם רצועות שחורות ולא לבנות וכדומה) אנו מתקשרים אליו. ולאידך, אי-הקפדה על אופן קיום המצוה (הנחת תפילין עם רצועות לבנות; הנחתן על המצח; הוספת פרשיה נוספת בתפילין) - לא תפעל כלום. כלומר: זה לא יחשב כאילו קיימנו חצי מצוה, וממילא התקשרות חלקית להקב"ה, אלא אין במעשה זה ולא כלום (ואדרבה, באופנים מסויימים אף עבירה ואכ"מ).  
39,916

עריכות

תפריט ניווט